Guest *myyjätär*

Sovitteluista..

4 viestiä aiheessa

Hei kaikki tulevat onnelliset morsiamet, jotka tilaatte pukunne Kiinasta!

Olen teidän parissanne työskentelevä myyjä, joka yrittää suht aina palvella teitä mahdollisimman hyvin. Oletteko ajatelleet, että kun tulette sovittelemaan morsiuspukumyymälään pukuja vain siksi, että tietäisitte minkälaisen puvun haluatte tilata Kiinasta, me myyjät näemme kamalasti vaivaa teidän eteenne. Kannamme useinkin 10-15 pukua sovitettavaksi, että morsian tietää millainen malli sopii ja millainen ei, mikä väri on hyvä ja mikä ei, haluatko pukuusi pitsiä vai et ja onko halterneck-malli vai olkaimeton sinulle parempi.

Ja mitä me siitä saamme? Emme todellakaan mitään, hyvällä säkällä mukavan juttuhetken ja lihasjumppaa, huonolla säkällä ylimielisen kohtelun jos kehtaamme sanoa ettei pukua saa kuvata. Lisäksi myyntipuvut nuhraantuvat, niihin saattaa tulla meikkitahroja ja ne näyttävät käytetyiltä jo valmiiksi!

Kohta luultavasti tämä menee siihen, että jo pukujen sovittelusta otetaan joku korvaus ja sitten se hyvitetään ostetun puvun hinnassa..

Lisäksi tuo kopioiminenhan on kai laitonta?

Jos tämä Kiinakopioiden tilaaminen yleistyy, käy luultavasti niin, että minäkin menetän työni, jota niin olen tähän asti rakastanut..

Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatko sä provikkapalkkaa? Mä en, joten henk. koht. mulle aivan sama ostaako morsian pukua vai ei, tykkään kuitenkin jutella ja sovitella, olla osana morsiamen tärkeää päivää. Tuo kohtelu mistä kirjoitit on kyllä aivan totta, jos liikkeessä ei saa kuvata, ei se ole meidän syymme. Muistakaa morsmaikut, että me olemme "vain" töissä siellä. Musta tuntuu että teet niin tai näin, se on kuitenkin jonkun mielestä väärin. Jos puku ei istu, enkä kommentoi asiaa, olen välinpitämätön. Jos kommentoin, se on morsiamen arvostelua.. Huoh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatko sä provikkapalkkaa? Mä en, joten henk. koht. mulle aivan sama ostaako morsian pukua vai ei, tykkään kuitenkin jutella ja sovitella, olla osana morsiamen tärkeää päivää. Tuo kohtelu mistä kirjoitit on kyllä aivan totta, jos liikkeessä ei saa kuvata, ei se ole meidän syymme. Muistakaa morsmaikut, että me olemme "vain" töissä siellä. Musta tuntuu että teet niin tai näin, se on kuitenkin jonkun mielestä väärin. Jos puku ei istu, enkä kommentoi asiaa, olen välinpitämätön. Jos kommentoin, se on morsiamen arvostelua.. Huoh.

Lähinnä tarkoitin sitä, että jos en myy pukuja, liike ei saa tuloja, niin eiköhän se sitten lopeteta aikaa myöden ja minä jään ilman työtä.. Niin että siitä sovittelusta ei kyllä jää mitään muuta kuin se hyvä tai huono mieli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käsittääkseni hääpuvuilla ei ole ns. "mallisuojaa"? Tässä tapauksessa kopioiminen olisi lain puitteissa mahdollista joskin ehkä sitten eettisesti epäilyttävää. Jos mallisuojaa ei todellakaan ole niin uskoisin sen johtuvan siitä, että erot tuhansissa ja taas tuhansissa puvuissa ovat niin minimaaliset (suurin osa valkoisia/vaaleita, pitkiä ja juhlavaa materiaalia, kuinka monta tuhatta HUOMATTAVAN erilaista pukua näillä lähtöasetelmilla siis voi saada aikaiseksi) että tuollaista mallisuojan rikkomista ja laitonta kopiointia on lähes mahdoton seurata/todeta. Vielä kun uusia kokoelmia tulee joka vuosi ja suunnittelijoitakin on sen satatuhatta.

Korjatkaa jos olen aivan hakoteillä.

Itse tilasin "ummikkona" Kiinasta koska yksinkertaisesti mun pokkani ei riittäisi mennä sovittelemaan pukuja joita en todellakaan aio ostaa. Teettää turhaa työtä myyjällä joka koittaa iloisena palvella ja ravata pukujen kanssa löytääkseen omasta valikoimastaan mulle sopivan. Eli en käynyt sovittelemassa missään. Silti tilaukseni oli kaikin puolin erittäin onnistunut.

Muokattu: , käyttäjä: pétillant

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään