Jump to content
Naimisiin.info

turistiviisumin saaminen sri lankalaiselle kihlatulle


Recommended Posts

Hei,

rekisteröidyin sivustolle, koska toivon että täällä joku samassa tilanteessa oleva/ollut osaisi neuvoa. Kihlaudun sri lankalaisen poikaystäväni kanssa nyt helmikuussa. Elämme etäsuhteessa, koska hän asuu ( on töissä) Dubaissa. Aiomme hakea hänelle turistiviisumia (visit visa) Suomeen, sillä haluaisimme solmia avioliittomme ja asua täällä. Te, jotka luette tätä ja on tietoa tai kokemusta, haluaisin tietää kuinka helppoa/mahdotonta meidän on saada hänelle kyseinen viisumi? Aikomuksenani olisi laittaa tietysti kutsukirje hakemukseen. Kertoisin myös itseni toimivan "sponsorina" koska olen tällä hetkellä meistä varakkaampi. Hakemukseen haluavat kuulemma tiliotteet viimeisimmiltä 3 kuukaudelta. Saan opintotukea ja sen lisäksi ansiotuloja 500 euroa bruttona kuussa. Minulla on tilillä rahaa n. 4000e. Kihlatttuni saa euroissa palkkaa n. 700 euroa Dubaissa. Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä kuinka paljon he suurlähetystössä vaativat meillä olevan rahaa.

Hakemuksen hyväksymiseksi edellytetään myös työnantajan myöntymistä. Mieheni työnantaja ei kuitenkaan mahdollisesti tule antamaan hyväksyntäänsä. Tässä tapauksessa mieheni aikoo mennä takaisin Sri Lankalle ja hakea viisumia kotimaastaan.

Itseäni mietityttää myös, kirjoittaako viisumihakemukseen, että kihlattuni haluaa tulla tapaamaan minua Suomeen vai sanoa suoraan että haluamme mennä naimisiin Suomessa?

Kihlatullani ei ole rikosrekisteriä ja olemme tavanneet ensimmäisen kerran heinäkuussa 2011, jolloin asuin 5 viikkoa hänen kanssaan. Tämän jälkeen olemme nähneet loma-aikoinani lyhyempia aikoja. Näillä taustatiedoilla, miten tulee mielestänne viisumi onnistumaan ja mikä on paras menettelytapa? Olen todella kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista. Löytyykö muita samalta suunnalta tulevia pariskuntia (Sri Lanka / Intia jne)?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Riitta Kork

Hei,

Oletko jo saanut tietoa turistiviisumista Sri Lankasta.

Minulla on miesystävä Sri Lankassa, jolle haimme viisumia Suomeen ja valitettavasti vastaus oli kieltävä. Kiinnostaisi tietää, jos olet löytänyt jonkun muun ratkaisun teidän viisumiongelmaan, koska tuntuu olevan aika vaikeaa. Voitko ottaa yhteyttä?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heippa!

Mikä on teillä tilanne tällä hetkellä? Minulla on Srilankalainen poikaystävä, olen parhaillani hänen luonaan. Hän oli viime vuonna luonani 2,5kk ja tulee vuoden alussa jos viisumi onnistuu tällä kertaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

moi! Kiva kuulla etten ole ainut :) Meidän tilanne on todella hyvä. Mieheni sai viisumin avioitumisemme jälkeen ja 2 kk sen jälkeen tuli oleskelulupa :) asumme tyytyväisinä yhdessä Turussa. Valitettavasti luulen, että kyseisestä maasta on vaikea saada viisumia ilman avioliittoa ( eikä aina senkään jälkeen..). OIisi kiva jutella kanssasi enemmänkin jos olet kiinnostunut?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...