Jump to content
Naimisiin.info

Outoa jos ei kuvia netissä?


Guest Daria

Recommended Posts

Onkohan sillä mitään merkitystä jos kuvaajalla ei ole netissä kuvanäytteitä juhlien kuvaamisesta vaan pitää mennä studiolle saakka katsomaan niitä? Potretteja hällä kyllä on sivuilla mutta kun tiedustelin millaisia kuvia dokumentaarisesti kuvaa niin sanoi ettei netissä ole esillä vaan kaikki löytyy paikan päältä studiolla.

No ollaan nyt menossa viikonloppuna katsomaan hänen luokseen työn jälkeä mutta vähän ihmettelen miksi ei ole esillä...

(no toisaalta kyllä sanoi että ei mainosta juhlien kuvaamisia että siksi kiinnostuneet voivat tulla tapaamaan kuvaajaa henk.koht. ja tutustumaan kuviin siellä)

No kohtahan sen sit näkee että otetaanko pelkät potretit vai sit juhlankin kuvaamista. Vai päädytäänkö kokonaan johonkin toiseen kuvaajaan...

Link to comment
Share on other sites

On kyllä aika outoa. Kertoo vähintään siitä, että hänellä ei taida juuri olla kokemusta juhlien tai vihkimisen kuvaamisesta eikä myöskään niitä mielellään tee kuten sanoit. kannattaa katsoa täälläkin olevien kuvaajien kuvia ja kysyä siltä kuvaajalta, jonka kuvat näyttävät parhaalta.

Link to comment
Share on other sites

Itsellä ei ole kuvia dokumentaarisia kuvia netissä, muutamasta syystä. Potrettikuvia on sitten monesta parista ja paljon. Kysymys ei ole siitä ettenkö tekisi myös paljon koko päivän keikkoja, ilman että laadun kanssa ollut ongelmaa.

Luvat. Joka ikiseltä ihmiseltä jotka ovat häissä olleet, luvan kysyminen on hankalaa, varsinkin kun he mainostaisivat studiotani, olen ottanut kuvat yksityistilaisuudesta ja esittelisin niitä mainoksessa. En halua että kukaan vetää herneitä nenään ja laittaa ilman lupaa/pelkän parin luvalla, minä tiedän että parilla ei ole valtuuksia ka. lupaa antaa kuin itsensä puolesta.

Se että laittaisin pari kuvaa juhlasat on minusta hieman huijausta, haluan että asiakkaat näkevät koko laadun, eikä vain paria onnistuneinta otosta. Koko päivän kuvauksessa kun ei puhuta kymmenistä kuvista.

Kokopäiväiset hääkeikat tulevat pääosin suositusten perusteilla, minua on suositeltu ja kuvistani on pidetty. Tykkään tästä tavasta.

Minulle on tärkeää kuvaajana että hääparin kanssa synkkaa, kyllä sen verran voin valita keikkoja että hankalista voin kieltäytyä. Ei tule sitten pettymyksiä puolin eikä toisin. Minä en ole törmännyt ongelmaan että tullaan katsomaan studiolle dokumentaarisia kuvia ja jutellaan hieman samalla, ilman varauspaineita.

En ole muuten teidän potentiaalinen kuvaaja, en ole sopinut viikonlopuksi tapaavani ketään tämän merkeissä.

Link to comment
Share on other sites

Voinkin vastata nyt omaan ihmettelyyni, käytiin meinaan tänään kyseisessä studiossa katsomassa kuvia. Kuvat oli tosi makeita, saatiin katsoa useasta hääkuvauksesta koko setti alusta loppuun sekä raakaversiot että peruskäsitellyt versiot (oltais saatu varmaan nähdä kaikista jos oltais haluttu) ja nähtiin myös monista pareista potrettikuvausten kaikki kuvat koevedoksina että siistittyinä. Kuvaaja kertoi että ei koe tarpeelliseksi pitää juhlakuvausten kuvia sivuillaan kun on muitten kuvausten ohessa vain "sivutuote" ja sit toisaalta ymmärrän senkin että haluaa tälleen luoda kontaktin asiakkaaseen. Sanoi että hääpari voi ensin tavata kuvaajan, nähdä kattavasti kuvia paikanpäällä ja sitten sulatella toimiiko henkilökemiat vai ei ja sen jälkeen vasta varata kuvaajan ettei tartte ostaa "sikaa säkissä" :) Sopii mulle vaikka alkuun vähän kirosinkin käytäntöä. Lupasin ens viikolla ilmoittaa buukataanko se vai ei mutta tiedän jo nyt että buukataan kyllä :)

Mut kannattaa näköjään kysellä kuvauksia sellaiseltakin jolla ei välttämättä matskua kauheesti sivuilla olekaan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...