Jump to content
Naimisiin.info

Villa Åkerblom, kokemuksia?


Guest Pettynyt

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Meillä oli häät elokuussa 2014. Villa Åkerblom oli niin kaunis paikka, että ihastuin siihen heti. Menut näyttivät myös hyviltä.

Saimme paikan koristeltua erittäin kauniiksi, Villa Ålerblom onkin ottanut meidän hääpaikasta kuvia ja laittanut omalle nettisivulleen..

Mutta parannettavaa on silti paljon.

 

Meillä oli häät perjantaina, pääsimme torstaina koristelemaan paikkaa ja olimmekin koko päivän koristelemassa paikkaa, mikä oli tosi hyvä juttu, emme oltais missään nimessä saatu paikka koristeltua parissa tunnissa. 

 

Torstaina saimme käyttöön kaikki vuokraamamme tavarat: lasit, ottimet, tuolihuput yms.

- lasit ja ottimet olivat likaisia: Haarukat ja veitset olivat tahmasia, muutamassa oli jopa vanhoja ruokajämiä jäänyt kiinni. Jouduimme itse pesemään jokaikisen haarukan ja veitsen käsin sekä kuivattamaan niitä.  Onneksi minulla oli monta apuria mukana..

- joissakin tuolihupuissa oli tahroja, miksi maksoimme likaisista tuolihupuista? (Seuraavan päivän vieraat käyttivät samoja tuolihuppuja, jotka eivät ole ehtineet edes pesuun)

- pöytäliinat, Osa pöytäliinoista oli likaisia, joissakin oli sellaisessa paikassa tahroja, että vaikka kuinka yritimme asetella niitä, tahroja näkyi kuitenkin.

 

Hääaamu sujui hyvin, sillä kaikki voi vain valmistautua häihin, eikä tarvinnut huolehtia koristeluista mitään. Minä kävin kampaajalla, meikkaajalla, jossa menikin monta tuntia. Meidät vihittiin ja aurinko paisto ja kaikki meni hyvin kunnes tuli ruoan paikka (sekin meni hyvin, jos minulle ei sitä oltais kerrottu): meitä oli 80 ja tilasimme ruokaa 80 henkilölle. Ruokaa riitti vain kahdelle ensimmäiselle pöydälle eli noin 50 henkilölle. Loput saivat jämiä ja kylmiä, kovia perunoita. 6vuotias serkkuni itki, koska oli niin kamalan nälkä, eräs vieraista kävi jossain hampurilaisella, ja jossain vaiheessa iltaa sain kuulla yhdeltä vieraaltani, että ruokaa ei ollut riittänyt. Yritin nauttia illastani ja selvitin seuraavana päivänä asiaa.. Ja kyllä, ruokaa ei riittänyt kuin kahdelle ensimmäiselle pöydälle, ja loput kolme pöytää (30 vierasta) saivat jakaa jämät keskenään. Moni ei edes halunnut kertoa minulle, että ruoka loppui kesken, kun kysyin että tulitteko täyteen, he vastasivat kyllä ja kun tiedustelin enemmän niin kertoi, että söivät vain leipää ja perunoita, sillä ruoat oli loppu.  Vaikka häistä on kulunut yli vuosi, ärsyttää edelleen.

 

Tein valituksen, jossa kerrottiin, että minun ekat vieraat olivat menneet santsaamaan ennen kuin vikat vieraat olivat ehtineet hakea ruokaa - tiedustelin alkupään vierailta - ei ole santsattu sekä viimeisen pöydän vieraat kertoivat, että he katsoivat kyllä että milloin on heidän vuoro hakea ruokaa, ettei alkupää ole käynyt santsaamassa.. Toinen selitys Villa Åkerblomilta oli, että alkupään vieraat olivat ottaneet niin paljon lautaselle, että loppupään vieraille ei riittänyt... Eikö ole buffetista kyse? Miten buffet ei riitä kuin 50vieraille, jotka eivät edes käyneet santsaamassa? Minä en ole cateringissä töissä enkä todellakaan tiennyt, että pitää tilata enemmän ruokaa kuin on vieraita. Siis vielä vuodenkin päästä ärsyttää suunnattomasti tämä asia. Ruoat olivat myös mielestäni aika mauttomia- mutta tämähän on makuasia.

 

Seuraavana aamuna kävimme hakemassa häälahjat pois, ja kuulimme, kun seuraavat henkilöt, jotka paikan vuokrasivat valittivat likaisista tuolihupuista - he olivat saaneet ne tuolihuput, jotka oli meillä käytössä edellisenä iltana ja eräs vieraistamme oli punkkua pudottanut tuolille.. Tämän lisäksi ne olivat jo ennestään likaisia..  Seuraavilla vierailla oli myös vähemmän aikaa koristella paikkaa..

 

No, en ole tästä kirjoittanut mihinkään, koska haluaisin jo unohtaa koko asian- moni ystävistäni kyllä kehotti kirjoittamaan-  en kuitenkaan tehnyt niin kunnes sain eräänä päivänä kuulla että eräs tuttava oli varannut saman paikan ja heillä oli sama juttu - ruoka oli loppunut kesken..

 

Eli paikka oli aivan ihana ja kaunis, mutta suosittelen kyllä tilaamaan enemmän ruokaa kuin on vieraita.

 

Lisäksi saimme ainoastaan punkkulasit, sillä tilausvaiheessa emme maininneet että haluamme sekä punkku- että valkkarilasit.

Muokattu: , käyttäjä: viivicwy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...