Pyöreys on kaunista (pullukkamorsianten ketju)


myra

Recommended Posts

 

Mä muuten olin todella pitkään vakuuttunut siitä, että mun puvussa täytyy olla olkaimet. Nyt jos kuitenkin käy niin, että saan 1000€ "ylimääräistä" rahaa puvun hankintaan eräästä kisasta, niin siinä tapauksessa mulla on vara hommata sellainen puku, jossa on jo itsessään reilusti tukea. Silloin voin harkita uhmaavani painovoimaa ja laittavani olkaimettomat liivit. 

 

(Amidala, voititko sen Ifin kisan? Kävin äänestämässä sinua  :) )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tipzilla, mä en vielä tiedä! :) Kaiken järjen mukaan mun pitäis voittaa se, sillä olin johdossa sunnuntain ja maanantain välisenä yönä klo 00.00, jolloin kisa päättyi. Äänestys oli kuitenkin auki vielä maanantain ja mut kirittiin kiinni :/ Mutta mikäli ko. lafka noudattaa omia sääntöjään, niin sit voitto on mun :) Saas nähdä -  vakuutusyhtiöistä kun ei ikinä tiedä....

Link to comment
Share on other sites

Itse olen kokoa 50. Unelmieni puku odottaa tuolla vaatehuoneessa nyt  :girl_in_love: Väri ei ole valkoinen, ei mitään sinne päinkään, vaan turkoosi.. Tuskin lie kellään Suomessa samanlaista :girl_impossible:

 

Teettäminen ja toimitus kesti 1,5 kk, hinta oli halpa. Ainoa mitä taidan korjata, on helman lyhennys. Tosin ei paljon sitäkään tarvitse. Tässä vähän osviittaa:

http://www.aliexpress.com/snapshot/6037067964.html

Link to comment
Share on other sites

Amidala: tsemppiä! Eiköhän se sieltä tupsahda :)

 

Itse olen kokoa 50. Unelmieni puku odottaa tuolla vaatehuoneessa nyt  :girl_in_love: Väri ei ole valkoinen, ei mitään sinne päinkään, vaan turkoosi.. Tuskin lie kellään Suomessa samanlaista :girl_impossible:

 

Teettäminen ja toimitus kesti 1,5 kk, hinta oli halpa. Ainoa mitä taidan korjata, on helman lyhennys. Tosin ei paljon sitäkään tarvitse. Tässä vähän osviittaa:

http://www.aliexpress.com/snapshot/6037067964.html

 

Oliko tämä sinun onnistunut ostos niitä "parjattuja kiina-rättejä" ? Olisi kiva, jos laittaisit kuvaa ja tarinaa hyvästä myyjästä tuonne nettitilausketjuun :) :)

Link to comment
Share on other sites

Amidala: tsemppiä! Eiköhän se sieltä tupsahda :)

 

Itse olen kokoa 50. Unelmieni puku odottaa tuolla vaatehuoneessa nyt  :girl_in_love: Väri ei ole valkoinen, ei mitään sinne päinkään, vaan turkoosi.. Tuskin lie kellään Suomessa samanlaista :girl_impossible:

 

Teettäminen ja toimitus kesti 1,5 kk, hinta oli halpa. Ainoa mitä taidan korjata, on helman lyhennys. Tosin ei paljon sitäkään tarvitse. Tässä vähän osviittaa:

http://www.aliexpress.com/snapshot/6037067964.html

 

Oliko tämä sinun onnistunut ostos niitä "parjattuja kiina-rättejä" ? Olisi kiva, jos laittaisit kuvaa ja tarinaa hyvästä myyjästä tuonne nettitilausketjuun :) :)

Juu, niitähän se  :grin:. Kunhan saan lyhennettyä, voisin laittaa kuvan.

Muokattu: , käyttäjä: Tangeriini
Link to comment
Share on other sites

APUAPUAPUAPUA tarvitaan! Hakusessa XL-XXL kokoinen pitkähihainen pitsibolero, onko kukaan törmännyt mekon sovituksissa tai jossai muutoin? Tarve olisi jo 14.6 joten mistään "kiinalaisista mittatilausverkkokaupoista" en enää kerkiä sitä tilaamaan, jostain suomalaisista ehkä? Paniikkia meinaa pukkaa.... :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Morsiusgallerian nettikaupassa näyttäis olevan :) Kannattanee myös harkita ompelijalla teetättämistä. Eurokangas mainosti juuri, että heillä on nyt paljon pitsejä :) Boleroon ei mene paljon kangasta. Työ kannattaa kilpailuttaa, mikäli paikkakunnallasi on useampi ompelija. Hintaerot ovat huimia!

Link to comment
Share on other sites

Morsiusgallerian nettikaupassa näyttäis olevan :) Kannattanee myös harkita ompelijalla teetättämistä. Eurokangas mainosti juuri, että heillä on nyt paljon pitsejä :) Boleroon ei mene paljon kangasta. Työ kannattaa kilpailuttaa, mikäli paikkakunnallasi on useampi ompelija. Hintaerot ovat huimia!

 

No morsiusgalleria on ainoa mistä olen löytänyt mutta tuo eurooppalainen niukka mitoitus arveluttaa O.o Kun kuitenkaan tuollaiset eivät juosta lainkaan ja "allit" ovat muutoinkin ongelmana..... 

Link to comment
Share on other sites

Oiskos ihan ketjukaupoissa? Esim. eilen näin ihan citymarketissa pitkähihaisia pitsiboleroita (monia värejä, myös valk). Samaten jossain näistä perusliikkeissä Seppälä, Lindex, VeroModa, mikähän olisi ollut, oli erilaisia. Kokoja en tullut katsoneeksi, kun kiertelin vain. Lisäksi kannattaa vilkaista naikkarikirppis, tori.fi, huutonet jne. :)

On myös verkkokauppoja, jotka toimittaa viikossa, esim. tämä  tai 21pvää, esim. tämä (ei kokemusta, sattui ekana google-tuloksiin)

Link to comment
Share on other sites

Morsiusgalleriassa on ivoryn värinen (oma puku täysin valkoinen, unohdin tämän mainita)... Ketjukaupoissa on tullut enemmin virkattuja boleroita  vastaan kuin "kangaspitsisiä" jonka toivon löytäväni :) Ja muutoinkin nuo vilat, veromodat yms on näillä kokoluokituksilla hylättyjä kauppoja jo ennen kun sisälle astuu ;) Tori ja huuto.net + naikkarikirppis on läpi pengottu tuloksetta. Tuo Morsiammelle.com epäilyttää että jääkö tulliin ja mitä maksuja tulee päälle, toki hinta on sen verta halpa että voin ehkä uskaltautua ottamaan riskin.... Myday lupaa mahdollisesti 21-34pvän sisällä joten jos kestää se 34 pvää niin ei kerkiä :( Mutta kiitos ehdotuksista :)

Muokattu: , käyttäjä: Piappo
Link to comment
Share on other sites

Heippa! Siitä on pitkä aika kun tätä ketjua viimeksi luin..paljon on tapahtunut :) Mies vaihtui, häitä ei tullut...mutta nyt uutta onnea ja pitäisi taas pukua suunnittella <3
On vaan niin ettei hajuakaan mikä miellyttäisi,  jotenkin sitä on niin kriittinen.. Se myös haasteena että olen 175cm pitkä ja koko 44-46. Mies on 185cm joten kunnon korot voisin kyllä laittaa, tiedä sitten jaksaako korkeilla koroilla olla kokopäivää? Onko muita pitkiä ja rintavia joilla puku vielä mietinnässä?
 

Link to comment
Share on other sites

On vaan niin ettei hajuakaan mikä miellyttäisi,  jotenkin sitä on niin kriittinen.. Se myös haasteena että olen 175cm pitkä ja koko 44-46. Mies on 185cm joten kunnon korot voisin kyllä laittaa, tiedä sitten jaksaako korkeilla koroilla olla kokopäivää? Onko muita pitkiä ja rintavia joilla puku vielä mietinnässä?

 

 

 

 Mä olin myös uskomattoman kriittinen ja nirso puvun valinnan suhteen. Kiersin monta liikettä kahdessa eri kaupungissa ja sovitin lukemattomia kolttuja ennen oman mekon löytymistä. Oon sua reilut 3 senttiä lyhempi, mutta huomasin pukuliikkeissä, että melkein kaikissa puvuissa oli pituutta ihan riittämiin vaikka olisinkin ollut reilusti pidempi.

 

 Mitä jalkojen jaksamiseen korkkareissa tulee, mä hankin maltillisella korolla olevat korkkarit ja balleriinat hääpäiväksi. Voin sitten vaihdella niiden välillä tarvittaessa.

 

Link to comment
Share on other sites

Olin tällä viikolla sovittelemassa ensimmäisen kerran pukuja! :girl_pinkglassesf: 

Koska ennen ei ole ollut morsiuspukua päällä, niin sovittelu meni lähinnä siihen, että etsin mistä voisin pitää. Löysin kaksi ihanaa pukua, mutta toisen olen jo päässäni hylännyt liian tylsänä ja väärän tyylisenä (vaikka olikin todella imarteleva.....). Toinen puvuista jäi kuitenkin ihanasti kummittelemaan mieleen <3 Se oli aivan erilainen mitä olin mennyt etsimään, mutta ihastuin aika kovasti! Hintakin oli sopiva, vaikka ylärajoilla. Liikkeessä ei saanut kuvata, niin täytyy vain muistella :/ Nyt meinaan mieltä painaa, että näytinköhän ihan kaamealle vartaloltani puvussa? Puku oli meinaan noin kolme kokoa ainakin liian pieni, joten keskittymistä häiritsi avoimesta selkäosasta tursuavat makkarat  :girl_mad:

 

Miksi sitä täytyy olla näin lyhyt ja vartalomalliltaan lihapulla, koska minä HA-LU-AN muhkean puvun!  :girl_cray2:

Link to comment
Share on other sites

Nyt meinaan mieltä painaa, että näytinköhän ihan kaamealle vartaloltani puvussa? Puku oli meinaan noin kolme kokoa ainakin liian pieni, joten keskittymistä häiritsi avoimesta selkäosasta tursuavat makkarat  :girl_mad:

 

Miksi sitä täytyy olla näin lyhyt ja vartalomalliltaan lihapulla, koska minä HA-LU-AN muhkean puvun!  :girl_cray2:

 

 Mä sovitin montaa kymmentä pukua, ja näky oli kyllä jossain niissä aika jäätävä, kun puku ei ollut edes lähellä kiinnimenemistä. Toisaalta, sovitettujen pukujen joukkoon mahtui myös pukuja jotka oli mulle ihan liian suuria, ja jotka piti kuroa kasaan nuppineuloilla. Onneksi tilattavat puvut voi kuitenkin tilata sellaisessa koossa, että ne menee päälle ja niissä on mukava olla.

 

Ja jos joku liikkeen työntekijä tai muu ihminen kommentoi näkyä ilkeästi, niin hyi niitä! Hääpuvussa on tärkeintä se, että se on kantajansa mieleen ja että siinä on hyvä olla. Kaikkien muiden mielipiteet ovat korkeintaan toisarvoisia! Ugh, olen puhunut ;)

Link to comment
Share on other sites

Palasin takasin samaan liikkeeseen ja ostin sen puvun johon ekalla kerralla ihastuin!

 

Olin tällä viikolla sovittelemassa ensimmäisen kerran pukuja! :girl_pinkglassesf:

Koska ennen ei ole ollut morsiuspukua päällä, niin sovittelu meni lähinnä siihen, että etsin mistä voisin pitää. Löysin kaksi ihanaa pukua, mutta toisen olen jo päässäni hylännyt liian tylsänä ja väärän tyylisenä (vaikka olikin todella imarteleva.....). Toinen puvuista jäi kuitenkin ihanasti kummittelemaan mieleen <3 Se oli aivan erilainen mitä olin mennyt etsimään, mutta ihastuin aika kovasti! Hintakin oli sopiva, vaikka ylärajoilla. Liikkeessä ei saanut kuvata, niin täytyy vain muistella :/ Nyt meinaan mieltä painaa, että näytinköhän ihan kaamealle vartaloltani puvussa? Puku oli meinaan noin kolme kokoa ainakin liian pieni, joten keskittymistä häiritsi avoimesta selkäosasta tursuavat makkarat  :girl_mad:

 

Miksi sitä täytyy olla näin lyhyt ja vartalomalliltaan lihapulla, koska minä HA-LU-AN muhkean puvun!  :girl_cray2:

Kävin liikkeessä uudestaan ja sovittelin saman tyylisiä pukuja, kun tuo joka ensimmäisellä kerralla jäi mieleen. Lopulta totesin, että olen aivan ihastunut siihen alkuperäiseen pukuun ja ostin sen!! Iiiih!  :girl_in_love: 
Nyt on tulossa tälle 147 senttiselle pullukalle muhkea tyllihelmainen puku, jossa olkaimeton värittömillä kristalleilla kirjailtu yläosa! Ostin vielä lisäksi ohuen tylliboleron peittämään käsivärsia, mutta varmaan hylkään sen vihkimisen jälkeen. En meinaan jaksa stressata käsivärsien läskeistä, koska ne on olemassa ja mitä sitten?  :P

Link to comment
Share on other sites

Mistä löytyisi n. 50-52 koon lyhyt ja sellainen fiftari-mallinen häämekko? Onko kukaan etsinyt/löytänyt? Haluaisin ihan valkoisen/ivory tms. puvun eli en ns. "värillistä". Kovasti kaipalen vinkkejä tähän!

Kivijalka vai netti? (Suomenkielinen vai englanninkielinen nettikauppa?) Uusi vai käytetty?

Link to comment
Share on other sites

Häät on ensi kesänä, joten aikaa on tilailla netistäkin. Käytettykin saa olla. Helposti pääsen kivijalka-kauppohin Uudellamaalla ja Jyväskylässä mutta tarvittaessa Tampereelle ja Turkuunkin voin lähteä mekkoa katsomaan, jos joku oikein ihana löytyise. :) Ideaali tilanne olisi, jos pääsisi mekkoa hiplaamaan ja kokeilemaan, joten siinä mielessä mielummin menisin ihan kauppaan tai jonkun luokse mekkoa mallaamaan, mutta kuten sanottua netistäkin voin tilata, jos joku ihanuus sieltä tulisi vastaan. Niin ja englanniksi tilaaminen onnistuu yhtälailla kuin suomeksi, että silläkään ei ole väliä :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...