Jump to content
Naimisiin.info

hääjuhla reilusti siviilivihkimisen jälkeen


noffetus

Recommended Posts

Menimme miehemme kanssa naimisiin jokunen vuosi sitten ja puhuimme silloin, että pidämme juhlat myöhemmin. Silloin elämäntilanteeseen ei sopinut ja naimisiin menokin tuli hieman yllättäen järkisyistä. 

Haluaisin ihan oikean hääjuhlan kaikkine hömpötyksineen sekä kirkollisen siunauksen. Mies taas kokee ettei se enää ole tärkeää, kun naimisissa on jo oltu pitempään. Ajatuksena oli pitää juhla 5-vuotishääpäivänä. Varsinkin kirkollinen siunaus häntä tökkii, mutta minulle se on tärkeä.

 

Jotenkin vain koen, että avioliittomme on juhlimisen arvoinen asia ja kaipaan hääjuhlaa, kun olemme avioliitossamme vasta selvinneet kriisistä. 

 

Mikäli juhla pidetään, niin kuinka muotoilla kutsu juhlaan? Onko kokemuksia kuinka kutsutut ovat suhtautuneet tämmöiseen kutsuun?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Meillä vähän sama tilanne. Meillä oli siviilivihkiminen nyt alkuvuonna nopealla aikataululla ja järkisyistä. Paikalla olivat vain kummankin vanhemmat ja sisarukset puolisoineen ja ihan kiva päivä oli. Olemme nyt suunnittelemassa hääjuhlia kesälle 2014. Minun mielestäni tämä on kuitenkin niin ainutlaatuinen juttu että sitä on kiva juhlistaa suvun ja ystävien ympäröimänä enkä toisaalta halua myöhemmin ola katkera siitä että jäin paitsi kunnon hääjuhlasta. Keskustelua on täälläkin käyty kirkossa siunaamisesta, sillä mies kiertää kirkot kaukaa. Taitaa kuitenkin taipua siihen että joku vartin kestävä avioliiton siunaus ei maata kaada ja minulle tämä on tärkeää. Minun mielestäni hääjuhlissa olisi hyvä olla joku seremonia tai ne muuttuvat vain hienoksi illalliseksi.

Minä olen ihan puhunut hääjuhlasta. Ollaan kerrottu läheisille että juhlat järjestetään ensi vuonna, joten ei pitäisi olla yllätys kenellekään. Me asumme Sveitsissä ja hääjuhlat pidetään Suomessa. Täällä on lain mukaan kaikkien pakko ensin mennä siviilisti naimisiin ja sen jälkeen voi järjestää halutessaan juhlat ja kirkon jos haluaa. Ajateltiin silleen että sen sijaan että järjestämme juhlat viikon siviilivihkisen jälkeen ne järjestetäänkin vaan vähän myöhemmin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tännekin pitää kirjoitella, että meillä on juurikin melko pitkä aika vihkimisestä hääjuhlaan. Vihkiminen maistraatissa tapahtui viime tammikuussa ja hääjuhla (sekä avioliiton siunaaminen) ovat vasta ensi vuoden toukokuussa. :) Tarkoitus on tosiaankin pukeutua valkoiseen unelmien mekkoon tai tehdä kaikki muukin ns. normaalien häiden tapaan. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...