Jump to content
Naimisiin.info

Espanjalaisen miehen sukunimi vaimolle?


Recommended Posts

Lueskelin kyllä ketjuja, mutta en silti löytänyt vastausta kysymykseeni.
 
Seurustelen espanjalaisen miehen kanssa, asumme yhdessä (Espanjassa) ja minulla on entisestä liitosta 2 lasta. Minulla on sukunimenä ex-mieheni nimi, enkä näe suurta syytä siitä nyt luopuakkaan kun tyttönimeni on niin yleinen Suomessa, että se ei nimenä mitään merkitse.

En ole kehdannut mieheltäni tästä kysellä kun ei mulla oikeasti ole kiire naimisiin enkä halua hänen niin ajattelevankaan, mutta mietin vaan voiko/saako Espanjassa vaimo ottaa miehensä sukunimen? Suurella todennäköisyydellä asumme tässä maassa myös tulevaisuudessa.

Täällä kun nimet muodostuu eritavoin...ensimmäinen isältä, toinen äidiltä. Naimisiin mennessä nimi ei muutu. En ehkä haluaisi pitää kuitenkaan exäni nimeä jos uudelleen menen naimisiin :D vaikka lapsilla se sukunimi onkin, enkä tosiaan tyttönimeänikään takaisin huoli....
 
Kuulin, että on mahdollisuus ottaa nimi esim. Etunimi de sukunimi muodossa, mutta mieheni ensimmäinen sukunimi alkaa kirjaimilla De, joten onko mitn mahdollisuutta saada nimekseen vain etunimi miehensukunimi? Pitääkö muuten ottaa molemmat sukunimet ?
 
Mieheni ei ole enää katolinen, enkä itsekään kuulu kirkkoon vaan kyseessä olisi siviilivihkiminen ja luultavasti molemmille tärkeässä buddhakeskuksessa...
Muokattu: , käyttäjä: Sooda
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...