Jump to content
Naimisiin.info

Matkalle helmikuussa - Arabiemiraatit?


hansQ

Recommended Posts

Löytyykö häämatkalla (tai muulla matkalla) Arabiemiraateissa olleita/aikovia? Me ollaan nyt kallistumassa aika vahvasti Dubain suuntaan. Miksei Abu Dhabikin, mutta ainakin tällä hetkellä matkoja katsellessa se vaikuttaa aika reippaasti Dubaita kalliimmalta. Ihan kaikenlaiset vinkit ja kokemukset kelpaa! :)

 

Otetaan vastaan myös suosituksia muista paikoista! Ajankohta on helmikuu, ja aikaa on viikko, joten kohteen pitäisi olla tarpeeksi lähellä, mutta tarpeeksi lämmin, eikä mikään överihintainen! Egypti olisi myös yksi vaihtis, mutta kamalasti on peloteltu erilaisesta bakteerikannasta johtuvalla vatsataudilla! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Itse olen pari vuotta sitten ollut Dubaissa lomalla juurikin viikon (en tosin häämatkalla) ja tykkäsin kyllä paljon enemmän kuin Egyptistä, jossa myös kerran olen käynyt. Toki nämä on makuasioita, mutta jos lämmintä haluaa tuohon aikaan ja aikaa on vain se viikko valitsisin itse ehdottomasti Dubain ennen Egyptiä. Dubaissa on tosi mahtavaa se, että siellä kaupunki- ja rantaloma on todella helppo yhdistää ja molemmat ehtii saada viikossa. Ja kaupunkilomaosuudessa pääsee kyllä ihmettelemään kaikkea TOSI suurta ;) Rantalomaosuutta voi sitten vietellä "rantapuistoissa", joihin oli pieni pääsymaksu (ja joku päivä oli monissa vain naisille, että kannattaa etukäteen ottaa selville, ettei tartte miehen jäädä kadulle odottamaan kun itse paistattelet rannalla ;) ) tai sitten useammassakin eri vesipuistossa. Toki Dubaissakin on niin paljon nähtävää, että tuskinpa vielä viikon perusteella olen mikään paras asiantuntija :)

Alkoholiahan siellä ei joka kulmalta saa ja esimerkiksi julkinen juopottelu tai päihtyneenä esiintyminen on kai aika ankarastikin rangaistavaa, mutta jos vähemmällä alkoholilla pärjää ja viitsii muuten vähän kulttuuriin perehtyä esim. pukeutumissääntöjen osalta, häämatkakin varmastikin onnistuu hyvin tuolla :) jos häämatkalta shoppailua kaipaa, on Dubai myös hyvä vaihtoehto! Meillä oli hotelli aika kaukana esimerkiksi "ydinkeskustasta", mutta tykättiin että se oli hyvä, koska oli rauhallisempaa ja kun taksilla kulkeminen on Dubaissa niin edullista, ei tuo ollut sen vuoksi mikään ongelma. Itse en jotenkin päässyt ruokakulttuuriin kiinni oikein ollenkaan viikossa, mutta kyllä me sieltä silti ruokaakin löydettiin. Itse olin siis kahdestaan siskoni kanssa matkalla, mutta vaikka etukäteen monet vähän olivat huolissaan miten tuolla "mieskeskeisessä" isossa kaupungissa kaksi vaaleaa suomalaistyttöä kahdestaan pärjää, ei meillä ollut kertaakaan sellainen olo etteikö pärjättäisi tai että jotain olisi tarvinnut pelätä.

Täältä siis ääni Dubaille ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mun Arabiemiraattien reissusta alkaa olla jo turhan monta vuotta, mutta säiden puolesta tuskin on tapahtunut muutosta - helmikuu on varmasti aurinkoinen ja lämmin ;)

 

Me majoituttiin silloin Sharjahin puolella, mutta hotellilla oli oma ranta, jossa sai kuljeskella vapaasti ja huoletta biksuilla. Kävely kadunvarsilla oli hankalaa, kun kaikki taksit tööttäilivät jatkuvasti; ei vissiin ollut normaalia, että ihmiset kävelivät :D

 

Suosittelen myös, kovasti tekisi mieli Emiraatteihin uudelleen! Nähtävää riittää kyllä varmasti ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kiitos Hanuk ja Essie vastauksista ^_^ Dubaihin me nyt sitten päädyttiin, katsellaan tänään varaukset kuntoon!

 

Siis puuttuuko sieltä kävelykadut kokonaan vai ovatko ne vain vähissä? :o Vai mikä juttu se ihan tarkalleen on, kun sanotaan että Dubaissa on hankala liikkua kävellen? :blush:

 

Otetaan vastaan lisääkin suosituksia, mitä kannattaa tehdä, nähdä, syödä jne! :) Samoin mitä kannattaa jättää väliin. Tuonne vesipuistoon ja kameli/jeeppisafarille on ainakin päästävä ehdottomasti!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...