Sign in to follow this  
Followers 0
Orko

Missä teettää kakunkoriste???

7 posts in this topic

Löysin ihan mahtavan kakunkoristeen, mutta hinta oli liian suolainen (400 $)  :girl_impossible: Ei kennelläkään olis tietoa missä vois halvemmalla teetta moisen?

post-51205-0-69636500-1454901524_thumb.j

Minun pitäis myös löytää kakunkoristeen tekijä. Yhdeltä kotileipomolta kysyin, mutta he vastasivat, etteivät uskalla tehdä hääkakunkoristeita, koska sokerimassa voi kuivuessaan valua :o Pitänee jatkaa yksityisiltä näppäräsormisilta kyselyä, josko joku ehtis/jaksais/osais/uskaltais väkertää.

Tää ei nyt ehkä hirveesti auta, mutta teettämisen hinnakkuuden takia tutustuin koristeen tekemiseen itse. Jos on yhtään kädentaitoja, niin kannattaa googlata Fimo tai Cernit massa. Se on vähän kuin muovailuvahaa, sitä voi työstää useaan otteeseen (sisällä voi olla tukena ja runkona esim. rautalanka) ja lopuksi paistetaan uunissa. Saa eri väreissä ja voi maalata. Sokerimassasta poiketen säilyy vaikka loppuiän, eikä valu yms. :)

Edit. yhtenä ehkä edullisempana vaihtoehtona tulisi mieleen joku harrastelija, joka tekisi tilaustöitä. Tällaisella henkilöllä olisi siis omassa blogissa yms. kuvia tekemistään töistä referenssiksi.

Edited by Tipzilla

Kiitos vastauksista! Valitettavasti taiteelliset lahjahkuuteni rajoittuvat noin 5 -vuotiaan tasolle, joten on parempi, etten sitä itse rupea väkertämään.   :grin: Toki tiedän, että teetethystä saa pitkän pennin maksaa. Ilo mielin pulittaisin 100 euroa ja tarvittaessa voin tuon summan tuplata, mutta 400 dollaria menee huimasti yli kipurajan. :blush: 

Joo, onhan se vähän haastavaa :D

Muuten, tarviiko sen olla juuri tuollainen? Meillä, ja oon monilla muillakin nähnyt, oli kakun päällä figuurilelut liimattuna pahville :)

Kyseiset hahmot ovat syynä siihen, että naimisiin ollaan menossa. Joten mikä tahansa figuurilelu ei valitettavasti kelpaa  :( 

Me teetätetään meijän kakunkoriste eräässä konditoriassa (Oulussa). Hinnaksi tulee 60€. Onhan se toisaalta paljon rahaa pienestä yksityiskohdasta, mutta kun tahtoo :rolleyes: