Jump to content
Naimisiin.info

Varkaus ja lähialueet


Wilma83

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lehtoniemes on Niemen toimintakeskus (soita pitopalvelu Niemeen paikasta!),Kuvansis on Kirvesranta...noi vaihtoehdot mul oli mieles kun valittiin ens kesälle paikkaa,mut päädyttiin tyyskään,koska ei haluta omia juomia.. ;D  Eikä ne hinnat ollu ihan päätä huimaavat,taitaa olla joka paikas suht samat.. ??? Molemmilla paikoilla (kirvesranta&pitopalv. niemi) on muistaakseni omat sivut,et näät kuviakin!En muista osoitteita,mut haulla googlesta mäkin ne sattumalta löysin.. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Joroisissa on myös sellainen paikka kuin Kukkamäki, mutta en nyt yhtään muista kuka sitä vuokraa... Kukkamäessä myös sellainen navetan ylinen, jossa sitten voi tanssit järjestää. Päärakennus on aika pieni, en tiedä paljon sinne mahtuu porukkaa.  :-/ Niin, seurakunnan tiloissa tuskin saa alkoholijuomia tarjoilla, mutta kaunis paikka on Puurtilan seurakuntakoti, varsinkin kesällä! Sitten on Rantatupa Joroisissa (Joroisten ja Varkauden välillä). Tästä olen kuullut, että on edullinen paikka ja siellä on pöydät ja astiat ja uusi keittiö, toisin kuin esim. Torstilassa, jossa ei ole kuuleman mukaan yhtään mitään.. Toimintakeskus Niemi on tosi kiva paikka mun mielestä, mutta sinne ei taida ihan hirveesti porukkaa mahtua :-? Olen ollut siellä muutamilla synttäreillä. Ja siellä on kiva rantasauna, jota vuokraavat myös. Joroisissa on myös Vanha meijeri, jota vuokrataan erilaisiin juhliin yms. Mutta jos edullista ja toimivaa etsii, niin Rantatupa on mun ehdotus! Sitä kyllä joutuu aika paljon koristelemaan, mutta kesällähän saa luonnosta vaikka mitä materiaalia.  :) Muutamissa häissä olen siellä ollut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Torstilassa ei tosiaan ole mitään mutta meillä on varattuna pitopalvelu Juhanalan kartanosta ja heiltä löytyy astiat. Juhlaväen määrän kuullessa Kristiina itse sanoi heti, että Torstila on ainoa vaihtoehto. Hän on Torstilaan ennenkin juhlia järjestänyt joten hallitsee homman. Tosin meidän pääruoka lämpenee pihalla mutta Kristiina sanoi ettei olisi ollut muutenkaan ongelma  ;D.

Rantatupaan sopii enimmillään 150 henkeä joten ei käynyt meille. Soitin yhdelle toisellekin pitopalveluyrittäjälle ja hän järjestää mielellään juhlia Rantatupaan. Tuli kyllä ihan selväksi, että jos hänen palveluja kaivataan niin juhlat pidetän Rantatuvassa ja karsitaan vieraslista... Rantatuvastakaan ei siis löydy astioita kuin 150 hengelle.

Joroisista löytyy muutamiakin näitä vähän pienempiä paikkoja. Joroisten kunnan sivuilta jotain löytyy. Lisäksi on ainakin Maavedellä ja Kerisalossa seuraintalot (nuoriso-maamies, millä nimellä nyt ovatkin), olisiko Kolmallakin joku. Kanavan lavan ympäristö on hieman ankea.

Link to comment
Share on other sites

Ollaan tässä suunnittelemassa häitä ensi kesälle (tai sitten vasta seuraavalle), ja katseltiin tuota Kirvesrantaa. Onko kellään kokemuksia?

Alunperin suunniteltiin, että jos 2007 mentäis naimisiin, mutta nyt kuitenkin sitten ollaan ehkä kallistumassa tulevaan kesään...vaikka kiire saattaa tulla...?

Asutaan Kuopiossa, mutta itse olen kotoisin Varkaudesta, niin ajateltiin sitten että jos varkaudessa häitä viettäis...ja yhtenä päättävänä tekijänä oli oikeastaan hinta...Kuopiossa kaikki kivat tilat ihan sika kalliita, jopa 700 euroa pelkkä tilan vuokra!

Link to comment
Share on other sites

Metsienpeikko!

Onko totta, että Torstilan vuokra on 600 € ja että siellä ei ole minkäänlaisia pöytiä/tuoleja tai edes kunnon valoja, vaan kaikki joutuu itse hommaamaan paikalle? Kuka Torstilaa muuten vuokraa?

Piipiainen!

En ole itse koskaan ollut Kirvesrannassa juhlissa, mutta tunnen Ilona Tenhusen, joka paikan omistaa ja mun mielestä on mukava ja asiallinen ihminen. Kuinkakohan paljon porukkaa sinne mahtuu? Ei varmaan hirveesti..

Tämän päiväisessä Warkauden Lehdessä oli virallista tietoa, että Forumissa on häämessut 5.2.2006 klo 11-17. Muotinäytöksia on klo 12 ja klo 15. Lehdessä oli myös, että näytteilleasettajia on 25, monelta eri alalta.

Link to comment
Share on other sites

Kyselin Ilonalta vapaita viikonloppuja, ja sopivaa henkilömäärää. Meillä tulisi vieraita 60-80, ja hänen mukaansa se olisi oikein sopiva määrä. Vaikuttaa todella asialliselta ihmiseltä, ja kiinnostuneelta auttamaan meitä suunnitelmissamme. Saa nyt nähdä, täytyy käydä itse paikkaa katsomassa. Siitä hyvältä ainakin nähtyjen kuvien perusteella vaikuttaa, ettei ole liian hieno.

Alkoi muuten kiinnostaa tuo Torstilan kartano ja Wanha meijeri. Olisiko kellään tarkempaa tietoa niistä. Millaisia paikkoina? Kokemuksia? Hintataso? Saako viedä omia juomia? (tarkoituksenamme olisi tarjota boolia, ruuan kanssa viiniä, jne.) Keneltä ko. paikoista voisi tiedustella? Eli kuka hoitaa paikkoja?

Niin ja sitten sellainen kysymys, että olisiko kellään suositella hyvää bändiä häihin soittamaan?!? Muusikko tuttavat ovat vähissä, ja haluttaisiin elävää musiikkia.

Link to comment
Share on other sites

Aika hiljaista taitaa olla Varkauden morsioiden puolella.

Mutta kysynpähän kuitenkin, että onko kellään kokemuksia varkauden klubista? Kuvia netistä mahdotonta löytää (tai minä en ainakaan). Saako viedä omat juomat, vai hoitaako Sodexho nekin? Olen ymmärtänyt, että ko. paikka heidän hoidossaan.

Me nyt yritetää kuumeisesti pähkäillä että jaksammeko/ehdimmekö suunnitella häät ensi kesälle (elokuulle) vai siirrämmekö ne vuoden päähän, eli ensi talveen. On vaan niin hillitön vauvakuume, että ois jo kiva perhettä perustaa (ollaan tehty periaatepäätös, että ensin naimisiin, sitten lapset)

Toivottavasti joku vastaa...

Link to comment
Share on other sites

Aika hiljaista taitaa olla Varkauden morsioiden puolella.

Mutta kysynpähän kuitenkin, että onko kellään kokemuksia varkauden klubista? Kuvia netistä mahdotonta löytää (tai minä en ainakaan). Saako viedä omat juomat, vai hoitaako Sodexho nekin? Olen ymmärtänyt, että ko. paikka heidän hoidossaan.

Eikös Klubi lopettanut toimintansa tässä joku aika sitten?

Tuli vielä mieleen pari paikkaa, jota ei ole täällä vielä mainittu. Joroisissa toimii ainakin Juhanalan kartano ja Varkauden pääkirkon vieressä Ravintola Niittyvilla. Ja entäs Tyyskänhovi?

Link to comment
Share on other sites

Juhanalan kartano on mainittu tuolla aiemmin, yrityksen nimi on Joroisten Juhla- ja Ateriapalvelu.  :) Klubi lopetti toimintansa muutamia kuukausia sitten ja paikka on tätä nykyä tyhjillään. Sääli, koska mun mielestä on tosi kiva paikka ja hyvällä paikalla, jos ei maalaishäitä halua järjestää. Kuulemma keittiö on siellä niin surkea, että ilman remonttia siellä ei voi ravintolaa enää pitää. Mutta tämä siis kuulopuhetta.

Wanha meijeri on mun mielestä aika karu ja kostea paikka.. Oltiin viime kesänä siellä häissä ja vähän jäi sellanen kellarifiilis, mutta kannattaa käydä kattomassa. Kannattaa ehkä kysyä Joroisten kunnasta tuosta meijeristä. Tänne ainakin saa tuoda omat juomat. Mites muuten Kirvesrannan kanssa? Onko heillä anniskeluoikeudet? Vai saako viedä omat juomat?

Torstila on kuulema juhlakäytössä tosi idyllinen, mutta jos taas kuulopuheet pitää paikannansa, se on myös hirmu kallis. Eli mä kuulin, että jotain 600 € ja että siellä ei ole edes pöytiä ja tuoleja eikä oikein kunnon valojakaan, vaan että ne pitäisi itse sinne virittää. Mutta Metsienpeikko varmaan osaisi kertoa enemmän, koska heidän häänsä taitavat olla siellä ensi kesänä. Niin ja siellä ei tosiaan ole minkäänlaista keittiötä tai jääkaappia tms. Niin ja tuo kallishan on tietysti suhteellista.  :) Ja tänne kyllä saa viedä omat juomat. Mä en tiedä kuka sitä vuokraa, mutta se taitaa olla Jalkasten omistuksessa..  :-?

Tuosta bändi hommasta voisin sanoa sen verran, että Duo Alibi on mun mielestä tosi hyvä. Se on siis duo, jossa Anne Hämäläinen laulaa (on mun mielestä tosi taitava) ja sitten eräs mies soittaa syntikkaa. Ne on ollut muutamissa juhlissa (ei hää) soittamassa, joissa olen ollut ja mä kyllä tykkäsin. Heidän soittamastaan musiikista en hirveesti enempää tiedä, mutta kannattaa kysyä. Annen puhelinnumeron varmaan saa numerotiedustelusta. Sitten ihan sellaisia perinteisiä humppabändejä on Paavo Heiskasen yhtye ja Joronpojat. Näitten laadusta en osaa sanoa (koska en paljon ko. musiikista ymmärrä), mutta tuo Joronpojat ei taida olla ainakaan kovin kallis.

Link to comment
Share on other sites

Wanha meijeri on mun mielestä aika karu ja kostea paikka.. Oltiin viime kesänä siellä häissä ja vähän jäi sellanen kellarifiilis, mutta kannattaa käydä kattomassa.

Mun on kyllä äärettömän vaikea kuvitella tätä paikkaa juhlatilana. Joskus vuosia sitten kävin katsomassa jotain rokkitapahtumaa ko. paikassa ja kyllä aika hyvää mielikuvitusta pitää käyttää, että tästä olisi saatu viihtyisä juhlatila.

Link to comment
Share on other sites

Mun on kyllä äärettömän vaikea kuvitella tätä paikkaa juhlatilana. Joskus vuosia sitten kävin katsomassa jotain rokkitapahtumaa ko. paikassa ja kyllä aika hyvää mielikuvitusta pitää käyttää, että tästä olisi saatu viihtyisä juhlatila.

Joo, ei munkaan mielestä ihan tavan häihin käy, mutta esim. jotkut keskiaikateemahäät voisi olla hyvä juttu siinä paikassa, kun siinä on sellasta "linna"tunnelmaa. Tai siis linnoissa on pimeetä ja kosteeta.  :) Niin ja mun mielestä se piha on aika huono hääjuhlien kannalta. Siellä ei ole terassilla mitään katosta tms. eli jos sataa täytyy olla sisällä tai sitten sateessa pihalla.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista. Niin kuulin porukoilta että Klubi tosiaan lopettanut toimintansa. Itse kun en asu enää Varkaudessa niin en ole aivan kärryillä kaupungin tapahtumista.

Katselin kanssa noita Wanhan meijerin kuvia, ja saattaa tosiaan olla aika kolkko paikka. Ja Torstila taidetaan hylätä ajatuksena jo sen takia, että ei kyllä kiinnosta rueta etsimään pöytiä ja tuoleja 80 henkilölle jostain. Ja onhan se aika hankalaa jos ei ole kylmätilaa missä ruokia säilyttää.

Tuota Juhanalaa täytyy miettiä, ja soitella sinne ja kysellä hieman hintatasoa.

Kirvesranta ois siinä mielessä kiva paikka, että siellä on se pitopalvelu, eli ruuat saa sieltä, ja juomat sitten "täytyy" viedä itse. Ongelmana vain että tanssitila on hieman rajallinen...mutta oisko jollain kokemusta teltan/katoksen vuokrauksesta, jossa olisi kova lattia? (syttyy tässä suunnitellessa hienoja ideoita  ::) )

Ilmoitimme nyt viikonloppuna vanhemmillemme aikeistamme, eli kai sitä nyt sitten pitää oikeasti alkaa jo jotain suunnittelemaan. Aikaa olisi reilu puoli vuotta jos loppu kesälle aiotaan...tai sitten vasta ensi talvena riippuen tilan saannista ja suunnitelmien etenemisestä.

Ja pyysi jo parhaan kaverinikin kaasoksi (suostui), on nyt viimeisillään raskaana, laskettuun aikaan kuukausi. Eli kätevästi sitten järjestän äitiyslomalle tekemistä...hih.

Link to comment
Share on other sites

Meillä juhlat ensi kesänä Torstilassa. Paikan vuokra 600€ joka meidänkin mielestä oli tosi kallis. Tuolit saa vuokrata musiikkipäiviltä (samasta paikasta voi myös tiedustella Torstilan vuokrausta) ja lamput Joroisten yrittäjiltä. Paikka on mielestäni tosi idyllinen ja tilava. Pitopalvelulta varmaankin vaaditaan aika paljon koska paikan päällä ei ole keittiötä.

Link to comment
Share on other sites

Glenda jo varmistikin vuokran. Onhan se kallis mutta kun ei oikein muuaalle sovi...  Meillä ei varmaan noiden valojen kanssa tule ongelmia kun harrastuksen kautta löytyy lamppuja. Tiukassa paikassa varmaan bändin kautta löytyy lisävalaistusta. Me emme ole vielä tuoleja kysyneet mutta varmaan musiikkiyhdistykseltä niitä pyydämme.

Juhanalassa on sisätilan Pieksämäen Pöyhölän tapaiset eli useampi pieni huone. Todella hienot. Juhanalasta löytyy myös navetan ylinen, joka on kuulemma viihtyisä. Navetan takana on kasvihuoneita ja tämä ei ole kaikkien mieleen. Minusta kylää myös todella ihana paikka.

Meijerissä olen ollut kerran päiväkodin joulujuhlassa ja oli minusta sisältä ihan viihtyisä. Tosin tästä on aikaa niin paljon, että saattaa muistikuva olla hämärä...

Lentokentästä en tiedä mutta sielläkin on joskus jotain pirskeitä pidetty. On kyllä sitten ihan omanlaisensa ympäristö  ;).

Link to comment
Share on other sites

No ei sitten varmaan Torstilassa, kun kerran menisi aika hankalaksi tuo järjestäminen. Ja minun tuurilla joku menisi kuitenkin pieleen...ruuat pilalle tms kun ei ole kylmätilaa...tai sitten tuoleja ei koskaan saapuisikaan.... ;)

Täytyy tänään keskustella porukoitten kanssa kun tulevat tekemään meille hieman kylppäriremonttia. Josko heillä olisi ideoita.

Poikaystäväni (tuleva mieheni) aikoo tänään kysyä vanhemmiltani lupaa naimisiin menoon...ihan vaan muodon vuoksi, ja perinteen. Ois kai ne sen pois jo ajanu, tai ainakin hieman hidastaneet tahtiamme jos ei olisi mieleinen. Ollaan nimittäin nyt puolenvuoden sisään ostettu asunto ja uusi autokin...että velkaa on korviin asti...myös se rajoittaa hieman hää suunnitelmiamme, kun säästämämme rahat meni remonttiin (uusittiin keittiö kokonaan ja kaikki pinnat muualtakin)

Mutta sitten sellainen kysymys, että kellä ois suositella jotain kampaajaa ja kukkakauppaa Varkaudesta? Niin ja valokuvaajaa? Vieläkö Peuralla on se studio?

Link to comment
Share on other sites

Peurassa otin ylioppilaskuvani. Ja näillä näkymin hän tulee kuvaamaan häämme. Me tilaamme kukat Lahden kukkakaupasta Joroisista.

Peurasta ei omakohtaista kokemusta, mutta ikkunassa olleet kuvat ovat olleet tosi hyviä ja netistäkin löytyy.  Kukkakauppa Lahti löytyy myös Forumista Varkaudesta.

Itse olen käynyt kampaajalla (värjäystä, leikkausta yms) Pikku-Pipsassa Eilalla ja olen tykännyt. Hän on kerran tehnyt mulle rullakampauksen, johon olin myös tyytyväinen. Nutturoista tms. ei ole kokemusta tai siis en ole sellaisia Varkaudessa teettänyt. Joroisissa sitten on kolmekin, jotka tiedän olevan taitavia eli Aila Koppanen, Tarja Heinänen ja Riikka Komppa. Riikka tekee myös meikkejä todella taidokkaasti (on sekä parturi-kampaaja että meikkaaja-maskeeraaja).

Link to comment
Share on other sites

Lentokentästä en tiedä mutta sielläkin on joskus jotain pirskeitä pidetty. On kyllä sitten ihan omanlaisensa ympäristö  ;).

Mä olen ollut yksissä juhlissa lentokentällä ja en jotenkin osaa kuvitella sitä hääjuhlapaikaksi. Tai siis siisti paikkahan se on, mutta enemmän sellainen coctailtyyppinen, jossa ihmiset seisoskelee ja aika paljon saisi koristella, että tulisi juhlavaksi.

Link to comment
Share on other sites

Peurasta ei omakohtaista kokemusta, mutta ikkunassa olleet kuvat ovat olleet tosi hyviä ja netistäkin löytyy.  Kukkakauppa Lahti löytyy myös Forumista Varkaudesta.

Kyllähän Lauri Peura on Varkauden paras valokuvaaja, siitä ei pääse mihinkään. Tietää kyllä hintansakin, on varmasti myös kallein. Kukkakaupoista on todella helppoa liputtaa Kukka- ja hautauspalvelu Tarja Ursinin puolesta. Minun mielestä ihan ylivoimaisen hienoja kimppuja, joista on myös mallikansiot.

Jep, ja minä en edes mennyt Varkaudessa (enkä siellä päinkään) naimisiin ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...