Jump to content
Naimisiin.info

Hvitträsk (Kirkkonummi)


Sipsukka

Recommended Posts

Löytyykö Hvitträskissä häänsä viettäneitä? http://www.ravintolaopas.net/hvittrask/

Käytiin joskus katsomassa tätä paikkaa, ja vaikutti tosi hienolta! Ois kuitenkin kiva kuulla käytännön kokemuksia muilta morsiamilta. Miten sujui tanssit? Haittasiko erilliset huoneet? Oliko vessoja liian vähän?

Paikkana todella hieno, mutta juuri tuo "sokkeloisuus" vähän arveluttaa..

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 8 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Guest Vieras_Elena_*

Meillä oli häät Hvitträskissä elokuussa 2007! Ollaan SUPERtyytyväisiä valintaan, ihan tosi en voi kuvitella parempaa paikkaa, ainakin meidän 40 vieraille se oli kymppivalinta :)

65cb32eb9873.jpg

124dc5d2e6e1.jpg

87a19f284ace.jpg

Mielelläni vastaan kysymyksiin jos niitä tulee :)

Link to comment
Share on other sites

Guest syysmorsian-08

Hei,

mielelläni kuulisin lisää Hvitträskistä. Meillä sama vierasmäärä. Vihittiinkö teidät paikan päällä? Millaiset tilat siellä oli käytössä? Oliko ruokapöydät samassa tilassa? Jos teillä oli lapsivieraita, niin miten paikka sopi lapsille? Pitääkö sinne hankkia pitopalvelu vai onko siellä ravintola? Entä alkoholitarjoilu? Kuulisin mielelläni kaikkea mahdollista ihan varauskäytännöstä, hinnoista ym. lähtien.

:)

Meillä oli häät Hvitträskissä elokuussa 2007! Ollaan SUPERtyytyväisiä valintaan, ihan tosi en voi kuvitella parempaa paikkaa, ainakin meidän 40 vieraille se oli kymppivalinta :)

Mielelläni vastaan kysymyksiin jos niitä tulee :)

Link to comment
Share on other sites

Laitan mukaan aluekartan jonka lähetin aikoinaan meidän ilotulituksen järjestäjälle, se ehkä auttaa hahmottamaan tilan.

337b3b871df6.jpg

Vihkiminen meillä oli Helsingin keskustassa klo 17, noin klo 17:30-17:45 vieraita odotti bussi jolla ne lähtivät juhlapaikalle.

Minä, sulhanen ja valokuvaaja - isolla taksilla :) Matka Helsingistä kestää noin 30 min. Paikalla oltiin n. 18:15, klo 19 oli suunnitteltu illallisen alku. Klo 21:30 - ilotulitus, sitten hääkakku ja kimpun heitto ;) Klo 23 juhlan loppu ja vieraiden lähtö bussilla Helsingin keskustaan. Tämmöinen ohjelma ei ehkä ole tyypillinen, mutta meidän hääväki oli viidestä eri maasta, erikielinen, ja ehkä näin järjestettynä se oli paras mahdollinen meille.

Miksi Hvitträsk oli valittu hääjuhlapaikkana:

- mielettömän kauniit maisemat (ja meidän vieraista suurin osa oli ranskalaisia joille nämä maisemat olivat aivan fantastisia, kuin sadusta :rolleyes: )

- "monifunktionaalinen" paikka: Hvitträskin aluella on museo (joka on iltapäivällä suljettu eli vieraita ihmisiä siellä ei ollut, mutta rakennus on kaunis ja ilahduttaa silmän :) ), ravintola (jossa oli juhla), pieni mutta hyvin kaunis tarha jossa voi tehdä kauniit kuvat, ulkoalue on eritasoinen ja jos sen käyttää viisaasti paikasta tulee aivan upea!

- ravintolasaleja on muutama mutta n. 40 vieraille (tarkkaen sanoen meillä oli 37, se on parasta) riittää yksi suurin sali (huom. joka ei ole kuitenkaan mikään suuri, paikka on hyvin intiimi ja ehkä pikkusen ahdas).

- viereisessä pienessä salissa voisivat oleskella lapset (ja se oli niin suunnitteltu meillä, mutta lopun lopuksi ne jäivät vanhempien kanssa isoon saliin, lapsia oli vain kolme - 10v., 6v., 3v.)

- lasiterassin voi käyttää hääkakkua varten ja niin oli tehty: paikka on pieni mutta jos järjestää "seisovan pöydän" se sopii hyvin. Siis kakunleikkaus terassilla ja sitten kaikki lähtevät kakunpalan kanssa minne haluavat.

- pikku tanssilava ulkona, lasiterassin vieressä: kesällä siellä voi istuskella pöytien äärellä, eli lisätilaa!! Mutta huom., elokuun lopussa oli jo sen verran pimeätä klo 21 jälkeen että istuminen ei ollut kovin kiinnostava))

Muistaakseni mitään varausmaksua ravintolan puolesta ei ollut mutta toki menu:n piti vahvistaa etukäteen. Maksoimme 37 vieraista n. 2500 euroa (sis. onnittelumaljat + illallinen (= 4 tai 5 vaihtoa, ei muista tarkkaan) + kakku + kahvit tai kahvi+konjakki + juomavesi + viinit) En tiedä onko se liian kallista vai ei, mutta mun mielestä tämä paikka ja palvelu olivat sen arvoisia. Ruoka oli hyvä, siis ranskalaiset tykkäsivät, mutta se ei ollut mikään tavallinen suomalainen hääillallinen, menu oli laadittu selvästi "à la français", eli mielettömän kauniisti laitettu ruoka mutta sen määrä lautasella...aika pieni :P Kokonaisuudessa kyllä sitä riitti sillä ruokalajia oli muutama. Ja olihan siinä ainakin muutama menun vaihoehtoa, me valitsimme kalliimman vaihtoehdon suunnittelutapaamisella muutama viikkoa ennen häitä. Alkoholi oli laskettu niin: jokaisella vieraalla muutama viinilasia, tarjoilija itse lisää kun tarvitaan. Montako lasia oli juotu en tiedä ollenkaan, mutta se lopullinen hinta (2500) sisältää kaikki.

Kakku oli aivan fantastinen! Laitan kuvan))) Kolme kerrosta, täytteenä vadelma ja raparperi.

618a6e1f9d59.jpg

Suunnitteluvaiheessa mä vähän pelkäsin että mitä jos paikalle saapuu joku ulkopuolinen vieras ravintolaan, muttei onneksi ollut nähty ketään. En tiedä johtuiko se myöhäisestä ajasta vai oliko ravintola "suljettu" muille mutta me oltiin ainoat ravintolan asiakkaat silloin.

Tässä muutama kuvaa jonka avulla toivottavasti saa käsityksen paikasta ja tiloista:

- onnittelumaljat

6f9055a1a96a.jpg

- ravintolan sali

3e7ccddebb1e.jpg

7074d028bc2e.jpg

- ravintolan ruokaa

5bc5fc4fa95b.jpg

Eli suurin pirtein näin. Mutta huom. - paikka on kyllä erinomainen, mutta jos ulkona sataa koko ohjelma auttomaattisesti siirtyy ravintolan puolelle... :unsure:

Muokattu: , käyttäjä: elena-sofia
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Mä olen ollut häissä tuolla pari vuotta sitten. Tanssiminen onnistui hyvin yläkerrassa jossa oli hyvän kokoinen tanssilattia. Kyllä meitä ainakin parikymmentä henkeä mahtui kerralla tanssimaan.

Missä siellä Hvitträskin tiloissa pystyi tanssimaan? Ja oliko siellä ihan bändi? Bändi ja tanssiminen olisi tärkeä juttu häissä, mutta olen hieman huolissani, missä siellä mahtuu tanssimaan ja minne bändi laitetaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 2 weeks later...

Vastaanpa itse itselleni, toivottavasti on hyötyä muille.

Hvitträskin yläkerrassa on ravintola, jossa kolme salia. Meidän 65 vierasta olisi pitänyt sijoittaa kolmeen saliin, joista itse olisimme sijoittuneet keskimmäiseen, johon mahtuisi vain meidän pöytä. Oikealla olevaan saliin olisi mahtunut arviolta n 40 henkeä ja tuntui, että tällä järjestelyillä jäisimme vähän syrjään omista juhlistamme.

Salit ovat yhteydessä kauniiseen lasikuistiin, jossa voisi olla buffa, kakku ja myöhemmin tanssit. Takapihalla oli ulkona myös tanssilava. Itse kuisti oli aika pieni tanssille, joten kovin isoa bändiä ei mahdu.

Itse ravintola oli ihan kaunis, mutta aika tavallinen. Sulho kokeili tuoleja ja väitti niitä epämukaviksi.

Talon edessä on todella ihastuttava puutarha. Olimme ajatelleet että jos valitsemme Hvitträskin, vihkiminen olisi puutarhassa, mutta se on valtion maata jonka käyttöön täytyy erikseen pyytää lupa. Kuulemma myös mahdollisen vihkiseremonian aikana ei saa esim seistä nurmikolla, joten vieraat joutuisivat seisomaan kapeilla poluilla siellä täällä.

Paikan suhteen kannattaa myös huomioida, että Hvitträskissä käy aika paljon turisteja ja pihalla hengaileva hääpari houkuttelee varmasti huomiota.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...