Jump to content
Naimisiin.info

Esteiden tutkinta...


ilona.

Recommended Posts

Kuka suorittaa esteiden tutkinnan? Onko se joku ihminen omassa kihlakunnanviarastossa vai joku muu? Voinko vain soittaa ja pyytää heitä tutkimaan mahdolliset esteet ja lähettämään valmiin lapun meille kotiin, niin että itse sitten allekirjoitamme ja toimitamme lapun papille? Täytyykö paikan päällä siis käydä itse, vai saako lapun postitse?

Miten te olette toimineet ja miten kuuluu tehdä?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tämä nyt ei sinänsä liity aiheeseen, mutta kun ei oikein mikään muukaan ketju liity niin laitetaan tänne. Menemme kirkossa naimisiin, mutta esteiden tutkinnan hain maistraatista, koska se oli niin kätevää ja mahdollista... en edes tiedä, missä sijaitsee nykyisen kotipaikkakuntani kirkkoherranvirasto. No, nyt sitten soitin kotiseurakuntamme kirkkoherranvirastoon ja kyselin vihkiraamatusta, joka siis haetaan sieltä. Puhelimessa rouva sitten sanoi, että pitää se esteettömyystutkimuskin tehdä. Siihen tomerana tyttönä tokaisin, että asia on jo hoidettu. Olisittepa kuulleet, miten värähti puhelimessa rouvan ääni ja hyvä, ettei vähän vihastunutkin minulle :D. No, kuulemma nyt ei ole niin helppoa saada kuulutuksia (mahdollista ilmeisesti kuitenkin)... en nyt siihen viitsinyt sitten enää sanoa, että emmepäs me nyt niitä kuulutuksia niin kauheasti kaipaa... ensimmäisen kerran kuulutuksista olen kuullut, kun tätä foorumia olen selaillut, ja hyvä kun edes tiedän, mitä ne ovat. :P No, toivottavasti uskallan vielä hakea miehen kanssa (tod. näk. yksin, kun mies on aina töissä virka-aikaan) sen vihkiraamatun, ettei jää kokonaan pois.

Voiko muuten mennä naimisiin ilman vihkiraamattua?

Link to comment
Share on other sites

^Olipa hassu täti ::)

Vihkiraamattu on seurakunnan antama lahja. Sitä ei mitenkään tarvita vihkitoimituksessa. Kiva muisto se on: siihen merkitään ensimmäiselle sivulle vihkipäivä ja sitten siinä on tilaa lasten kasteille ym., joten siitä tulee sitten sellainen perheen yhteinen kirja. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Meillä semmoinen ongelma että muutimme 1,5 kk sitten. Asumme kyllä edelleen saman kaupungin mutta eri seurakunnan alueella, joilloin ilmeisesti seurakunta meillä vaihtuu automaattisesti. Osaakohan kukaan sanoa että kuinka pian tämä tapahtuu? Eli haemmeko esteiden tutkintaa vanhasta vai uudesta seurakunnasta? Häihin on vielä onneksi 1,5 kk aikaa mutta olisi mukava hoitaa homma hyvissä ajoin kuntoon...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...