Jump to content
Naimisiin.info

Helsinki / PK-seutuesittely ulkomaalaiselle


Recommended Posts

Mikä on tehnyt vaikutuksen puolisoosi / ulkomaalaiseen vierailijaan? Usein asiat, joita "paikallinen" ei tule edes ajatelleeksi, luokin sen vahvimman elämyksen...vaikkapa vain tavallinen raitiovaunu- tai bussimatka. Tai jos puolisosi ei täällä vielä ole ollut, mitä aiot ehdottomasti hänelle esitellä? Temppeliaukion kirkko? Suomenlinna? Mitä muuta? Kootaan tähän ketjuun myös hyviä ruokaravintoloita ja biletyspaikkoja - ideoiksi kaikille saman pulman kanssa telmiville. Onkohan k.o. ketju jo olemassa???

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Meilla oli ainakin muutama asia joista mies oli ihmeissaan tai tykkasi kovasti... Siis tietysti mun lisakseni

Ainakin raitiovaunuajelu oli meillakin kovassa huudossa. Ja Suomenlinna...

Ruotsinristeilylla kaytiin, se oli kuulemma ihan alyttoman siistia. Kun palattiin kotiin niin hehkutti sita ihan kaikille "me kaytiin ruotsissakin, ei menny kauaa. Ja mentiin sinne sellasella siistilla laivalla, siella oli tosi hyva meno" Piti menna kaymaan Tallinnassakin, mutta aika loppu kesken. Ainakin tallaset mahdollisuudet on tosi hienoja pohjois-amerikan asukeille. Paasee kaymaan monessa maassa niin helposti...

Yleensakin kaupungilla kavely oli miehelle mieleen, mutta se onkin samanlainen kaupunki-ihminen kun minakin. Vois kuvitella etta myos mokilla jarven rannassa kaynti vois olla mieleen. Se ei meidan luonteeseen sovi, mutta saattais olla eksoottista muille.

Porvoo oli kuulemma kiva kokemus... Nytkin laittoi koneen taustakuvaksi itse ottamansa maisemakuvan Porvoosta.

Hmm... Mitas muuta... Suomalaista ruokaa varmaan kannattaa kayda testaamassa. Meilla teki kauppansa erityisesti porkkanalaatikko. odottakoon jouluun mun puolesta. Makaroonilaatikko oli myos hyvaa, poro oli kuulemma "aika tylsaa, ei se maistunu yhtaan niin eksoottiselta kun kuulosti"

Siinapa nain alkuun... Tulee varmasti muutakin mieleen myohemmin...

Link to comment
Share on other sites

Makuelämyksistä mun miehelle paras oli Aurajuusto + hapankorppu -yhdistelmä! Tykkäs ihan sikana. Samoin porofilé oli tosi mieluisa. Piimää tai lakkoja ei kuulemma tartte enää toiste maistaa...huomasin myös, että suomalainen jogurtti oli liian "löysää" ja varmaan hapantakin verrattuna jenkkivastaaviin.

Paikoista suosikkeja ovat olleet ehkäpä mikä tahansa kallioinen merenranta (jota Louisianasta ei löydy hakemallakaan) ja H:gin keskusta kokonaisuudessaan; istuskelua jollain terassilla, samalla vähän people watchingia ja kauniiden talojen ihastelua.

Link to comment
Share on other sites

Sama juttu meilla, tykkasi kappailla stadin keskustassa ja katsella maisemia. Terassit oli kanssa mieleen. SporaKoffia olis halunnut myos testaamaan, mutta eipa osunut sopivasti kohdalle...

Tuntuu, etta naista ruokatestailuista sais vaikka ihan oman ketjunsa. Makin pistin miehen testaamaan vaikka mita... Salmiakki ei tipu, yritin kylla... Pekoni ei ollut hotellissa kuulemma hyvaa. Valilla vielakin huomauttaa etta suomi-pekoni on pahaa. Ihme ukko... Enpa ole koskaan huomannu mitaan suurempaa eroa suomalaisen ja kanadalaisen pekonin valilla.

Puolukkahillo oli "ihan jees, mutta miksi sita oli tarjolla poron kanssa?". Sanoo siis mies joka syo vaahterasiirappia kinkun kanssa...

Ravintoloista... Yritan miettia mitka olivat mieleisia... Ainakin Zetor oli hauska kokemus, mutta en usko etta mies valttamatta tajus kaikkia suomilappia. Sita vaan lahinna nauratti se sisustus... jotenkin tuntuu etta ne Zetorin 'vitsit' menee ohi ulkkiksilta. Ne varmaan naurattaa suomalaisia itseaan enemman.

Kappeli ja Teatteri testattiin, oli kuulemma ihan kivoja, mutta tuskin mitenkaan ikimuistoisia. Mutta se, etta terassilla istuessamme ohi meni liuta haalaripukuisia opiskelijoita jai kylla mieleen...

Kauppahalli oli mieluinen paikka. Niin... ja yks asia mita mies erityisesti kaipaa suomesta... Kebabia! Se on kuulemma niiiiin hyvaa ja taalta ei saa sellasta "oikeeta" kebabia niin kun suomessa. :-? Joka kerta kun lahtee jonnekin tyomatkalle, niin aina kysyy etta saako sielta sellasta kunnon kebabia...

Oota vaan... ma tuun taas takasin tanne kun muistan jotain muuta...

Link to comment
Share on other sites

Mun norjalainen mies muistelee kahta asiaa. Suomenlinna ja Kauppahalli on tehneet vaikutukset. Myös kivojen kahviloiden paljous on huomattu. Lisäksi mies aina puhuu siitä miten älyttömästi kirjakauppoja Helsingissä on, mutta tämä taitaa kertoa enemmän oppaan kiinnostuksen kohteista...

Parin viikon päästä meilläkin on sitten koko miehen perhe Helsinkiä ihmettelemässä

Ruuista mies on tosi ihastunut Sukulakuun ja Karhu olueen. Kotona olen tehnyt erilaisia laatikoita, karjalanpaistia jne jotka kyllä maistuu.

Link to comment
Share on other sites

Sukulaku... aah.

Mun vakiot:

Suomenlinna, kolmosen ratikka Kaivopuistoon, Helsingin jaatelotehtaan koju Merikadulla, Torni-hotellin sky bar, Corona ja Mocba-baari, Lappi-ravintola Annankadulla, Hietaniemen kirppis, laiva Tallinnaan, sightseeing-risteily, Linnanmaki, Korkeasaari, cafe Ekberg/Espa/Ursula ym, Kappelin terassi, mansikoita torilta ja Tuomiokirkon portaille syomaan, Kauppahalli, Stockmann, pyoraily keskustan puistoissa/teilla, Hanko/Porvoo, sauna, metsa, kalliot. Baarielamasta olen nykyaan aika pihalla. Bottalla on muistaakseni usein tanssit ja orkesteri jos haluaa tango-eksotiikkaa katsomaan.

Mun miehen suosikkipaikat on Hakaniemi ja Kallio, missa se tykkaa katu-uskottavuudesta, pienista kaupoista ja baareista.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...