Jump to content
Naimisiin.info

Mitä korsettipuvun alle?


Pikkuinen_2

Recommended Posts

Mulla sekä alusasukorsetti (mittatilauksena Belle Modestessa tehty, koko 65G) ja korsettimallinen yläosa. Kaksi korsettia siis päällekkäin, mutta ei ahdista. Jos alkaa ahdistaa, vaihdan wonderbra-rintsikat aluskorsetin tilalle jossain kohtaa. Wonderbrata onneksi löytyy näinkin haastavan kokoisena. Paras olkaimeton, mitä olen kokeillut, mutta ei kyllä ole mittatilauskorsetin voittanutta.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mun mielestä ajatus korsetista korsettipuvun alla kuulostaa vähän ahdistavalta, mutta jos se itselle sopii niin mikäs siinä. Itsellä rinnat on sen verran vaatimattomat, että pursuaminen ja tuen puuttuminen eivät ole suuria ongelmia. Ennemmin on ongelma saada niitä muotoja sinne puvun alle :D Mulla on korsettiyläosa, ja ostaessa sovitin ihan tavallisten rintsikoiden kanssa. Periaatteessa niidenkin kanssa oli ihan ok, joten olkaimettomat kävis, mutta luultavasti hankin unique brat sinne alle. Ylppäripuku aikanaan oli korsettimallinen ja siellä alla käytin unique brata, ja oli kyllä tosi hyvä. Nehän ei yhtään rintoja kohota, itellä ainakin painoi enemmän alas kun olivat niin painavat ne silikonimöhkylät tissien päällä :D Mutta kun korsetti tukee niin toimii. Ja joku kun kyseli niiden kestävyydestä, niin ite käytin niitä aika harvakseltaan, mutta kyllä vielä yli vuoden päästä se tarrapinta toimi, kun vaan pesee ohjeen mukaan heti käytön jälkeen ja säilyttää siinä kotelossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mulla on korsettiyläosa, ja ajattelinkin että kaksi korsettia päällekkäin olo on aivan liian tukala. Noita silikonirintsikoita olen miettinyt, mutta en oo aivan varma niistäkään. Ei oo kiva laittaa niitä, jos stressaa siitä pysyykö ne päällä vai ei.

 

Yksi hyvä vaihtoehto omalla kohdalla on se, että ompelutan rintojen kohdalle jotkin toppaukset ja sitten voin olla ihan huoleti koko päivän. Omat rinnat on hyvin pienet (A70), ettei niihin mitään tukea tai nostetta tarvitse. Puvussa on kuitenkin vähän "tyhjä kohta" rintojen kohdalla, joten sen jos sais täytetyks joillain toppauksilla.

Link to comment
Share on other sites

Luin jostain hääblogista sellaisesta vaihtoehdosta, että rintaliivit voisi ommella kiinni hääpukuun, etteivät ainakaan vilkkuisi korsettimallisen puvun alta. En tosin tiedä, onko tämä kaikissa tapauksissa mahdollista, mutta kuulostaa kyllä kohtalaisen varmalta idealta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mulla korsettiyläosaisen hääpuvun selkäpuoli on sen verran syvä V, ettei sinne alle saa olkaimettomia liivejä. Niistä perinteisistä "fileistä" en tykkää, ne on liian painavat ja muutenkin tekee rinnoista oudon näköiset. Puvun alle tulee samantyyliset takaosattomat "liivit", sellaiset sellaiset kevyet kankaiset liimattavat - jos mitään.

Link to comment
Share on other sites

Korsettimallisenkin puvun alle kannattaa laittaa ehdottomasti jotkut liivit, kuppikoko määrittää niiden tukevuuden. Karu fakta on, että vaikka puku tuntuisi liikkeessä sovituksessa kuinka tukevalta tahansa, niin valtaosa puvuista ei vaan rakenteiltaan kestä rintojen painoa. Kaikki valmispuvut on tuettu muoviluilla ja muovi muokkautuu lämmetessään, eli puku muotoutuu teidän päällänne hääjuhlan aikana. 

 

Pienirintaiset on ainoita jotka voi oikeasti ollailman liivejä. Mutta se vaatii taas sen, että puvussa olisi hyvä olla toppaukset. Pelkät luut saattavat muotoutuessaan aiheuttaa sen, että puvun yläosa lätistyy rinnan kohdalta niin, että morsian näyttää täysin rinnattomalta. ällöin alle kannattaa joko ommella kupit pukuun, tai laittaa ne kankaiset unique bra:t, ne pysyväöt muodossaan paremmin. 

 

Kaikki ne, joilla on rinnat C-kupista ylöspäin. Ehdottomasti liivit tai joku muu tuki pukuun. Jos puku on yhtään matalaselkäisempi, niin puvussa olevat toppauksetkaan ei välttämättä riitä pitämään puvun yläosaa ryhdikkäänä. Rintojen paino tekee sen, että luut saattavat taittua ja jopa hangata isot haavaumat rintojen alle. Ja koska rinta on pääsääntöisesti rasvakudosta, voi toppauksettomissa puvuissa käydä niin, että rinnat lätistyvät sinne puvun sisälle ja sivuprofiilista häviää se kaunis kaari. Rintaliivit tai kupit puvun sisällä pitävät tämän muodon yllä. 

Link to comment
Share on other sites

Minun pukuni kanssa sopivat ihan normaalit olkaimettomat rintaliivit, eli ne eivät vilku selkäpuoleltakaan. Olen kokeillut myös unique bra -läpysköiden kanssa, enkä ole vielä ihan varma kummat loppujen lopuksi laitan, molemmat otan varulta mukaan. Mulla ne unique brat näyttää hääpuvun kanssa ihan hyviltä, vaikka useimpien muiden vaatteiden kanssa rinnat kyllä näyttävät vähän omituisilta niissä. 

 

Ja näin sopivasti juuri viime yönä painajaista, missä pukuni nyöritys ei onnistunut millään hääpäivänä enkä saanut sitä pysymään päälläni! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...