Jump to content
Naimisiin.info

Ortodoksiset morsmaikut!


marde

Recommended Posts

Uspenskista en tiedä, mutta olen ollut vuoden sisällä kaksissa häissä, joissa sai heitellä riisiä. Eli täysin kiellettyä se ei voi olla.

 

Meillä on nyt puoli vuotta häihin ja täytyisi alkaa kirjoittamaan jotain infoa vieraille, joista suurin osa on luterilaisia, niin kuin minäkin. Kaikki edes sulhon perheestä ei ole ollut aiemmin ortodoksivihkimisessä! Kerta se lienee ensimmäinenkin sitten.

 

Lisäksi täytyisi varmistaa meidän varaus (olen kuullut villejä jutuja kadonneista varauksista) ja sopia jonkun papin kanssa. Eniten minua kyllä jännittää, että mahdutaanko me kaikki sisälle, kun vieraita kutsutaan 100 ja kirkko ei ole mikään Uspenski. :D Ja häät siis helmikuussa, joten sisälle olisi syytä mahtua.

 

Kutsutteko te muuten papin juhlaan?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 677
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onko jollekin auennut vielä, että onnistuuko ortodoksisessa kirkossa kuulutukset? Ja saako siitä jonkin virallisen dokumentin? Itse tiedän että luterilaisessa kirkossa näin tehdään, mutta en tiedä miten ortodoksisessa kirkossa.

 

Itse olen ortodoksi ja tuleva mieheni taas katolilainen ja menemme katolisessa kirkossa naimisiin ensi vuonna. Sieltä tuli piiiiitkä lista toimitettavista dokumenteista aina kastetodistuksesta, viimeisimpiin uskonnon kurssiarvosanoihin :girl_haha:  Sen lisäksi pitää toki tehdä avioliiton esteiden tutkinta, järjestää kuulutukset ja tuoda siitäkin dokumentti, että tehty... Melkosta paperisotaa luvassa ;)

Link to comment
Share on other sites

Jon_ Yllättävän hyvin sitä kirkkoon porukka mahtuu, vaikka olisikin pieni kirkko. Sopu sijaa antaa seistessä. :D Ellei kyseessä ole pieni tsasouna..

Emme kutsuneet pappia juhlaan, sillä ei ollut meille mitenkään tuttu pappi. En usko, että on nykypäivänä ylipäätään yleisenä käytäntönä, ellei pappi ole jotenkin tuttu. (Tai näin ainakin ihan kaikissa häissä joissa vieraana olen ollut.)

Ja toisekseen, hänellä oli toiset vihkiäiset heti perään (ihme kyllä :D).

 

Tsemppiä Jinnai tulevaan paperishowhun. Aikamoista kysellä jotain ussan numeroa..  :blink:

Muokattu: , käyttäjä: iialiia
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...