Jump to content
Naimisiin.info

Minkä ikäiselle lapselle varattava oma paikka?


Cupcake

Recommended Posts

mulle ei edes ollut (lapsettomana ylläri, ylläri) käynyt mielessä et syöttötuolejakin voidaan tarvita :girl_impossible: .. meille tulossa n.kuusi alle 4 v. lasta...pitopalvelu sanoi vaan et 4-12v. lapset puoleen hintaan. automaattisesti tietenkin oletin et jos ne alle 4 jotain syö niin menevät ilmaiseksi...pitääkin tarkistaa asia. minkä ikäiset lapset tarttis sit niitä ruokalappuja ja muoviastiota? sit olis varmaan hyvä jos sais mikron jonneki siihen salin nurkkaan niin sais vauvojen ruokia lämmitellä siinä...

Link to comment
Share on other sites

apuva! yhdessä perheessä on kolme samanikäistä lasta (kaikki häiden aikaan n3v.) ja istuvat kyllä omilla tuoleillaan, nyt siis mietityttää se kuinka heidät sijoitetaan pöytään.. laitetaanko kaksi lasta toiselle puolelle pöytää isän molemmille puolille ja yksi sitten äidin kanssa vastakkaiselle puolelle, vaiko yksi lapsi pöydän päähän ja vanhemmat reunoille ja kaksi muuta lasta sitten vanhempiensa viereen? mikä olis järkevää? vai kysyisinkö suoraan tältä perheeltä että miten haluavat istua, että olisi heille helpointa..

Link to comment
Share on other sites

apuva! yhdessä perheessä on kolme samanikäistä lasta (kaikki häiden aikaan n3v.) ja istuvat kyllä omilla tuoleillaan, nyt siis mietityttää se kuinka heidät sijoitetaan pöytään.. laitetaanko kaksi lasta toiselle puolelle pöytää isän molemmille puolille ja yksi sitten äidin kanssa vastakkaiselle puolelle, vaiko yksi lapsi pöydän päähän ja vanhemmat reunoille ja kaksi muuta lasta sitten vanhempiensa viereen? mikä olis järkevää? vai kysyisinkö suoraan tältä perheeltä että miten haluavat istua, että olisi heille helpointa..

Tuo jonka boldasin on mun mielestä järkevin ratkasu jos on kolme samanikästä ja jokainen varmaan tarvitsee jonkin verran vanhempien apua.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

meinasitteko laittaa lapsille (näille pienimmille) ihan oikeat lasit, vaiko jotkin kivat muoviset? mä ajattelin että jos en löydä muovisia muuhun kattaukseen sopivia, niin sitten ostan jotkut hieman pienemmät oikeat lasit. kun jotenkin on kiva että lapsilla on omaan käteen sopivat välineet. haarukoiksi ostin ikeasta pieniä haarukoita ja siitä tuli mieleeni tuo lasi asia (en vaan siellä ikeassa tätä älynnyt)

niin, ja meillä siis tulee paikkakortit jokaiselle yli 1-vuotiaalle lapselle.

muutamilta tutuilta olen kysynyt lasten osallistumisesta juhlaan, syynä juuri tämä syöttötuoli asia.. juhlapaikalla siis muistaakseni 3 syöttötuolia, meidän oma tyttö on keväällä täyttäny sen 2v., seuraavat on iältään 2v 7kk, 2v 8kk, 3,5v(3kpl) ja yksi 5 vuotias. kolme vuotiaat istuvan tavallisilla tuoleilla (kysyin vanhemmilta) eli silloin meillä riittää nuo syöttötuolit..

Muokattu: , käyttäjä: -neeze-
Link to comment
Share on other sites

pitääpä päivitellä vastausta tännekin, mä olen nyt ajatellu (ikeaan on niin pitkä matka etten lähde sieltä hakemaan) että kaikki lapset jotka osaa istua (joko syöttötuolissa tai tavis tuolilla) saavat oman paikan, servettejä ja paikkakortteja myöten. jos ei pieniä (0-5v. on minusta hyvä ikä, näistä emme myöskään maksa mitään jos jotain noutopöydästä syövät, pitopalvelu ja juhlapaikka on myös vaihtunut edellisen kirjoituksen jälkeen.) lapsia tule hirveän montaa (6 on maksimi, mutta pitää miettiä ostanko sitten jos kaikki tulee) olen ajatellut ostaa kaikille lusikan, syvän muovilautasen ja muovimukin sekä ruokalapun ja kattaa ne pöytään ihan ns. normaalisti. 6v ja vanhemmat saa "aikuisten kattauksen". meidän juhlatilassa on kolme syöttötuolia ja varmaan jostain pitää hankkia pari lisää, minusta minun kuuluu ne järjestää tai edes ilmoittaa vanhemmille että ottakaa omat. yksi lapsi on ilmoitettu niin ettei tarvitse omaa paikkaa eikä tuolia kun on niin nuori että menee vielä siinä sivussa omassa kaukalossaan ja sylissä.

Link to comment
Share on other sites

Voin sanoa kokemuksesta että olisi ihanaa jos oma syöttötuoli-ikäinen lapsi olisi huomioitu jotenkin.

Olimme kerran häissä, joissa lapsille (VAUVOILLEKIN) oli katettu normaalisti haarukat, veitset ym. Syöttötuoleista ei ollut tietoakaan.

Syömisestä ei täten tullut mitään, koska lapsia ei oltu huomioitu, joten lähetimme lapsemme juhlista aiottua nopeammin pois. Jäi vähän huono fiilis :(.

Jos kaikille ei syöttötuoleja kuitenkaan riitä, niin ilmoittakaa siitä JUHLAOHJESÄÄNNÖSSÄ yhdessä muiden tärkeiden asioiden kanssa, että lapsiperheet varautuvat oikein. Yleensä lapsille tajutaan tuoda ainakin omat lusikat/nokkamukit/pullot, eli niitä ei hääparin tarvitse hankkia.

Mutta oma istumapaikka ja haarukat ja veitset näyttävät kieltämättä aika hassuilta, kun kyseessä on vauva tai pikku taapero :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...