Jump to content
Naimisiin.info

"Yllätyskihlat" miehelle


pampuliina

Recommended Posts

Hyvä, kyllä me suomalaisella sisulla tohditaan esittää The kysymys! :girl_sigh:

Koskas sulla olisi aikeissa?

Itelläni vähän aikataulut muuttui, hätähousu kun olen... Eli heti, kun sormukset tulee, olis aika, iik! Meinasin tänään jo laittaa sähköpostiakin liikkeeseen, että ovatko jo viisaampia aikataulusta, mutta en sitten viittinyt. Tilauksesta on kuitenkin aikaa vasta 4 arkipäivää. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä en ole vielä mitään hetkeä miettinyt, jotenkin jänskättää otetaanko mua tosissaan... Olen niin hirveesti nyt kyselly tolta aiheeseen liittyvää etet... Voi olla et annan tilanteen rauhottua (mut en vaan malta olla puhumatta tai kysymättä) ja nyt ainakin odotella koska itse sormus saapuu.

Alkujaan olin suunnitellu että nyt ystävänpäivänä olisi se hetki mutta eihän tuo sormus ehdi tulemaan siihen mennessä. Ja sit ajattelin et kokkaisin oikeen romanttisen kynttiläillallisen ja ajattelin et jos laittais sen sormuksen niinkun servettirenkaaks tai sit ihan vaan antaisin ja kysyisin... Miehen syntymäpäiviin on vielä muutamia kuukausia aikaa, et sillon viimeistään :D tai ainakin viimeistään heinäkuussa kun on meidän "vuosipäivä". :girl_haha:

Tilasin muuten tälläisen sormuksen: http://www.jasmi.net/product_details.php?p=983

Link to comment
Share on other sites

Niin joo, ja siskolla on siis hopeinen kihla, ja titaaninen vihki, eikä ilmeisesti ole tuota "syömistä" tapahtunut, ainakaan vielä vuodessa. Eli taitaa olla tapauskohtaista sekin. :)

Musta se on kans tosi makuasia, mä en itse laittais keltakultaista ja titaania, mut sit taas hopeakin sopii mielestäni ihan hyvin :) toiset tykkää ja toiset ei ;)

Täytyy kattoo nyt et koskas mä "uskaltaudun", et siirtyyklö mullakin vaan myöhempään :D

Link to comment
Share on other sites

Lähti mopo eilen vähän keulimaan ja eksyin katteleen mahdollista kaveria, mahdolliselle kihlasormukselle. Nää celtic ringsit on aivan upeita, en oo ikinä ollut minkään perus-blingblingien kannattaja. Tässä kun olis kullan tilalla palladiumia ja hopean tilalla kultaa, mm! :)

http://www.finecelticjewelry.com/files/Ext...76-ImageBig.jpg

Mulla ei mitään muutoksia tilanteessa. Eilen sähköpostitse otti yhteyttä rinkulakaupasta, että ovat alkaneet tekemään sormuksia ja yrittävät saada ne mahdollisimman pian valmiiksi. Johtuneekohan hoputtelustani...?!

Link to comment
Share on other sites

Pöööööh, on se vaikeaa pitää naama kiinni :D

Eipä tässä enää puhutakkaan oikeastaan muusta ku aiheesta X, ja itse kosinnastakin on tulossa täys läppä kun se on koko ajan puheenaiheena :parting2:

Näin mä viime yönä untakin, että sormukset tuli. Ne oli leveydeltään joku 20mm, ja niissä oli sellanen säätö niinkun jossain kinder-sormuksissa on, eli ne ei ollu sellaset yhteneväiset. Ne oli vaan nakattu ison laatikon pohjalle... Voi tulisivat jo!

Link to comment
Share on other sites

Heh, joo... Rukkaset tuli niin että rämisi, ennenkuin sormukset oli ehtineet edes perille :girl_cray:

Jälkiruuaksi tuli vielä armoton raivokohtaus ja mykkäkoulu. Eipä taida tarvita toista kertaa enää yrittää. Jäin vaan miettimään että mitä väärää tein :o

Muokattu: , käyttäjä: pampuliina
Link to comment
Share on other sites

Heh, joo... Rukkaset tuli niin että rämisi, ennenkuin sormukset oli ehtineet edes perille :girl_cray:

Jälkiruuaksi tuli vielä armoton raivokohtaus ja mykkäkoulu. Eipä taida tarvita toista kertaa enää yrittää. Jäin vaan miettimään että mitä väärää tein :o

Eikä??!! :girl_sad:

Olen seurannut tätä keskustelua ja mielestäni miehesi kuulosti ainakin jossain vaiheessa siltä että olisi hyvinkin vastaanottavainen tuon kosinnan suhteen. Eilenkö kosit? Miksiköhän miehesi siitä suuttui, antoiko mitään selitystä? Eihän siitä nyt tarvitse suuttua jos toinen kosii, vaikkei olisikaan valmis vastaamaan kyllä! Päinvastoin, mielestäni miehesi tulisi olla otettu! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Heh, joo... Rukkaset tuli niin että rämisi, ennenkuin sormukset oli ehtineet edes perille :girl_cray:

Jälkiruuaksi tuli vielä armoton raivokohtaus ja mykkäkoulu. Eipä taida tarvita toista kertaa enää yrittää. Jäin vaan miettimään että mitä väärää tein :o

No voi itku sentään... :girl_mad: Tietääkö hän sormuksista? Vitsi miehet on sellasia

sitoutumiskammoisia välillä!! :hysteric: Luulen kyllä että mulla on sama kohtalo... Olen kovasti nyt

sanonut tuolle miehelle että sen tarvis alkaa miettiä mitä se elämältään haluaa...

Ja jos kysyn et tahtooko se mennä joskus naimisiin nii se vastaa mukamas niin hauskana että

sitten hän menee ku hänen isänsä menee eli tuon mieheni vanhemmat ei ole naimisissa ja

ovat molemmat yli 60 vuotiaita..

Link to comment
Share on other sites

Omasta mielestäni myös miehen käytöksestä päätellen hän olisi ollut positiivisesti yllättynyt. Kävimme toki viime vuoden loppupuolella pientä kinastelua aiheesta, jolloin hän ilmaisi ettei halua vielä kihloihin. Käytös kuitenkin muuttui siitä lähtien täysin, ja alkoikin ns. flirttailla tuolla kosimisidealla :(

Eilen kosaisin kun mies alkoi kyselemään miksi miksi sinne silloin (olin suunnitellut kosivani ko. paikassa), aikansa tentattuaan minun oli pakko paljastaa ideani...

Mieheni vahva reagointi oli kyllä tietyllä tavalla odotettavissa. Hän inhoaa päätöksentekoa, varsinkin yhtäkkisesti. Hän ahdistui tilanteesta ilmeisesti sitten "yli äyräiden", ja tämän takia sai armottoman kohtauksen ahdistuessaan. Tietysti omalla reagoinnillani oli varmaan osuutta asiaan, kun muutama kyynel tuli siinä tirautettua.

Itse olin hieman hämmentynyt tilanteesta, kun hän samaan hengenvetoon sanoi tietävänsä ja olevansa varma että haluaa kanssani naimisiin ja viettää loppuelämän yhdessä. Häntä kuulemma vain ahdistaa tehdä se päätös (??) kihlautumisen muodossa. Kuulemma kihlaus on sama asia kuin naimisiinmeno, eikä hän ole valmis??

Kyselin siinä vielä kuitenkin että onko hän 100% varma asiasta, ja sanoi ettei kuitenkaan ole. Sovittiin, että hän nyt muhittelee ajatustaan päässä ja mietiskelee. Oli se kyllä tosiaan tavallaan odotettavissa, että jonkinlainen mietintäaika tulee kyseeseen. Harmitti vain kun tuntui että kosinta oli melkein yhtä paha asia kuin pettäminen :o

Mies tietää sormuksista, kun kerroin sitten hänelle että oon jo ajatusta tovin mietiskellyt. Tänä aamuna myrskyn lauhduttua hän tuli pyytelemään anteeksi.. Kerroin hälle vielä koneella ollessani sormuksista, ja hän kyseli että mistä tiesin koon yms... Huvikseni sitten löin viimeisen arkun naulaan ja mittasin hänen sormensa. Edes koko osui oikeaan! Harmi että sille ei nyt sitten tullut käyttöä :hysteric:

Link to comment
Share on other sites

No tuo kuulostaa jo paremmalta, sain ensimmäisestä viestistä sellaisen käsityksen ettei hän suostunut puhumaan asiasta kanssasi lainkaan...

Kummallista on kyllä tuo, joskin yleistä, että miehen mielestä kihloihin meno on sama asia kuin naimisiinmeno! No, onhan kihlaus lupaus avioliitosta ja toki vakava ja sitova asia, mutta jos on jo sitä mieltä että haluaa jonain päivänä mennä naimisiin juuri senhetkisen puolisonsa kanssa, niin silloinhan periaatteessa ollaan jo kihloissa! Ero on siinä ettei kihlaus ole ulkopuolisille näkyvä, kun sormuksia ei ole todisteena...

Hyvä kuitenkin että miehesi "jo" aamulla pyysi anteeksi, ja pystyy kuitenkin keskustelemaan asiasta! Toki sinulle ikävää mikäli joudut elämään epävarmuudessa ja odottamaan mahdollisesti vielä vuosia.

Voimia! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Se piti vielä sanoa, että olisiko sormukset mahdollista säilyttää siihen saakka kun sitten miehesikin on valmis kihlautumaan? Ehkä voisit antaa ne hänelle sitten kun saapuvat, jolloin miehelläsi olisi sormukset valmiina sitten kun hän on valmis kosimaan.

Tämä tietysti edellyttää sitä että miehesi on leppynyt sormusten saapumiseen mennessä sen verran että tuota olisi mahdollista edes ehdottaa :)

Link to comment
Share on other sites

Joo, täytynee ne varmaan säilyttää ihan rahallisen arvonsakin takia; luulen että suomalaiset kultasepänliikkeet ei kovin hanakasti ole ottamassa vastaan palladiumista valmistettuja kun tuskin on valikoimissaan vielä.

Ehkä mä vielä yritän, kun sormukset saapuu, vilauttaa niitä ja kysyä vielä kerran jos olisi jotain lopullista päätöstä saatu aikaan...

Mutta toivon kyllä että mies lopettaa puheet "sit ku mennään naimisiin". Mun nähdäkseni se on kihlautumiseen saakka JOS me mennään, ei KUN :wacko:

Muokattu: , käyttäjä: pampuliina
Link to comment
Share on other sites

Musta sun kannattaa näyttää niitä rinkuloita miehelles et tälläset mä ehtisin nyt sit ostaa -tyyliin. ja jos ne ei sillon vielä sormiin ennätä nii anna ne ihmees miehelles joka sit saa pujottaa sen rinkulan sun sormeen kun on oikea aika hänen mielestään.

Mun sormus pitäsi huomenna tipahtaa postin mukana, jännää :rolleyes: miettisin et en ite ehi ennen miestä kotiin nii se kuitenkin ihmettelee mikä paketti mul on tullu tai pahimmas tapaukses se lukee tms siin paketin pääl hmm... täytyy varmaan kaivaa jotku vanhat korvikset tms et voin näyttää et tälläsen tilasin jos tulee kysymyksiä :D

Link to comment
Share on other sites

Joo, ala kuule heti nyt jo höpöttämään että oot tilannut korvikset, niin ei vaikuta sellaselta hätävalheelta :D

Sitten voit vedota naismaiseen tyyliin "no kyllähän mä ny niistä sanoin, mut et oo varmaan taas kuunnellu!"

Ja juup, kyllä me asiasta tänään ollaan puheltukkin, ja mies on kauheen pahoillaan ja pala kurkussa kun yritettiin vaihtaa ajatuksia asian tiimoilta. Sanoin että miettii nyt asiaa ihan rauhassa, ja kerroin että odottelen sormukset postista ja yritän sulattaa vielä kerran sydämen niillä rinkuloilla ja suunnitellulla kosinnalla. Pitääkin ottaa joku matkakamiina mukaan että se varmasti sulaa :girl_to_take_umbrage2:

Niinjoo, piti vielä mainita että... ironista kyllä, katotaan tossa sohvalla vierekkäin tollasta leffaa kuin Hääkuumetta!!

Muokattu: , käyttäjä: pampuliina
Link to comment
Share on other sites

Jotenkin "ihanan" kuulosta pampuliina tuo sinun tilanne x) miehesi on ihan selkeesti pienoisessa paniikissa asian kanssa ja samalla aidosti pahoillaaan. Kertomasi perusteella ainakin saan kuvan että miehesi välittää ja rakastaa sinua tosissaan ja ns. pelkää että jättäisit hänet (kun on niin aidosti pahoillaan eilisestä reagtiostaan) ja nyt hän on valmis miettimään ja sulattelee asiaa ja suostuu puhumaan koko asiasta ja on pyydellyt anteeksi, voi kun jotenkin somaa x) kyllä se sydän siitä heltyy ja sulaa! miehet ovat niin miehiä :rolleyes:

miehet vaan jotenkin pelkää tätä tälläistä tilannetta ja menevät ihan lukkoon, luulen et äiti tai isä ei ole opettanut miten pitäisi toimia kun ovat olleet pieniä :D

ilmoittelethan miten teidän käy, olen varma että saat vielä myöntävän vastauksen ja pääsette suunnitelemaan häitänne :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Hihii ihanaa! Hyvä että sulla on sormus nyt sit valmiina, tulee ainaki fiilis että oot tosissas etkä vaan kysele tosta noin lonkalta :)

Mulla itellä tuli pulkkamäki yhdessä vaiheessa mieleen, että sielä ois kaivellut taskusta rinkulat... Mutta päädyin sitte paikkaan, jossa suukoteltiin ensimmäisen kerran :-X Niin, paikkaan jossa epätoivosesti yritän vielä kerran kysäistä, ja jos tulee nounouta niin lyön sormukset äijän kouraan ja sanon että tee mitä tykkäät :parting2:

Kyllä se vaan tykkää kiusata, eilen laittoi autossa soimaan sen Mennään naimisiin-biisin, argh!

Link to comment
Share on other sites

Voi että kyllä se mies vaan nyt kiusii sinua pampuliina :lol: mistäs sitä koskaan tietää mitä suunnitelmia hällä on? ties vaikka romanttinen lomamatka tai illallinen ;)

voi pulkkamäki oliskin tosi kiva idea, monesti tuo mies on yrittänyt et voitaisko mennä tai että koska mä vien hänet pulkkamäkeen :grin:

Nyt olen vaan alkanut miettimään et pitäiskö mun vaan ostaa ittellenikin sormus? kun nyt mulla on vaan miehelle sormus... mut sit taas jos saankin rukkaset nii sit mul onkin kaks ylimäärästä... Mitäköhän mun pitäis tehä...? tietty jos saan myöntävän vastauksen nii sit olis molemmille sormukset valmiina, jos tuo miehen sormus nyt edes sopii sille (vaikutta kauheen suurelta :girl_impossible: ) on tää niin vaikeeta...

Link to comment
Share on other sites

Niin, myöntävän vastauksen eessä kyllä varmaan ehkä harmittais kun sulla ei sitten oliskaan sormusta ja pitäis yhdessä vaan yhtä kappaletta mennä etsiskeleen :o

.. ja sitten taas kieltävän vastauksen eessä kuitenkin jää se miehen sormus "oottelemaan", niin yhtälailla sitten sunkin oma vois jäädä oottelemaan :)

Mä kyllä sun tilanteessa varmaan hankkisin itellenikin kappaleen, ois kiva pujottaa just sillä hetkellä molempien sormiin :wub:

Lähtekää sitte ihmeessä pulkkamäkeen! Käyt salaa ostamassa pulkan, herätät sen aamulla että "aiot nyt pyytää jotain suurta asiaa, jota kumpikin haluaa...." ja sitten haet pulkan sen nenän eteen.. "eli pulkkamäkeen!" hihii :)

Link to comment
Share on other sites

Toivottavasti saat omankin sormuksen pian kotiin, niin on enää itsestä (ja lumesta) kiinni milloin rohkaistut kysymään :)

Täälläpäin 11.2 ilmoitti sormustyyppi että sormukset on aloitettu tekemään ja ne tehdään loppuun mahdollisimman pian. Mitään ilmoitusta valmistumisesta ei ole vieläkään tullut, ja suunnitelmissa oli ensi viikonloppuna esitellä sormukset miehelle. Taitaa sekin sitten jäädä, plääh. Samapa tuo varmaan, rukkaset sieltä tulee kun olis niin pelottavaa laittaa se metalliläpyskä siihen sormeen!

Kyllä se on aika pitkä aika sormuksien valmistamiseen kun kolme viikkoa, etenkin kun ilmoittivat että on mahdollista valmistaa kiireisenä myös seitsemässä päivässä...

Täällä saralla ei juurikaan mitään uutta, turhautumista ja saman jankutusta :D Alkaa jo itseäkin vähän tympiä miehen iänikuiset "haluan sun kans naimisiin"-pälätykset. Heittelin ilmoille vuotta 2014, ja siihenkään ei tullu taattua eitä. Välillä kyllä tuntuu että kaikista suurin kynnys on se, että muut ihmiset näkisivät siitä sormuksesta, että tosissaan ollaan. Mä en vaan itse saa päähäni taottua, että onko sanat sitten yhtä tyhjän kanssa, ja se sormuksenlaitto vasta merkitsee jotain. Eli voihan sitä lupailla kuun taivaalta, mutta sitten kun tulis se toiminnanpuoli niin menee pupu pöksyyn, mur! Olishan se joo vähän liian varhaista kun 31-vuotiaana menis kihloihin, herran jestas :girl_impossible:

Prkl, eikö se "sinä haluat minun kanssani ja minä sinun kanssasi naimisiin ja niin tulee tapahtumaan" ole jo kihloissa olemista?! Tuntuu niin turhalta edes haaveilla mistään häistä. Se niin yksinkertainen rinkula tuossa sormessa kun antaisi ikäänkuin luvan edes haaveilla niistä....

(eikai tästä mun viestistä paista turhautuminen vaan läpi?!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Create New...