Jump to content
Naimisiin.info

Luomajärven hevoskievari (Ikaalinen)


Orkidea2010

Recommended Posts

Guest morsian88

Moikka! :)

Mekin olemme nyt varanneet hääpaikaksi kesälle 2012 Luomajärven hevoskievarin, ja odotan innolla juhlia! Tahtoisinkin kuulla lisää kokemuksia paikasta, vaikka jo yllä olevat kommentit saivat leveän hymyn kasvoille :) Paikka vaikuttaa aivan loistavalta, hinta oli mielestäni kohtuu edullinen ja omistajat vaikuttivat todella mukavilta. Vihkiminen suoritetaan ulkona jos vain sää sallii. Myös menu vaihtoehdot vaikuttivat erittäin lupaavilta :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Hei, vietimme häitämme siellä lauantaina. Kaikki toimi aivan uskomattoman hyvin. Ruoka oli todella maukasta ja tarjoilu toimi erittäin hyvin. En voi kun suositella paikkaa. Meidät vihittiin ulkona suihkulähteen edessä. Paikalle saavuimme hevoskyydillä. Alkusyksystä tanssivintti oli hieman viileä illasta, se ainoana miinuksena.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kuinka tarkasti kävitte palaverissa läpi suunnitelmia? Meillä on myös häät siellä ensi kesänä ja kuvittelin että ottaisin yhteyttä vasta ensi vuoden puolella ekan palaverin suhteen mutta olisko kuitenkin syytä pitää se jo aikaisemmin? Olen ollut hevoskievarissa vieraana häissä ja ihastuin paikkaan tosi paljon :girl_haha: Eikä hintakaan mielestäni ole paha ottaen huomioon kuinka helpolla itse pääsee..

Link to comment
Share on other sites

Kuinka tarkasti kävitte palaverissa läpi suunnitelmia? Meillä on myös häät siellä ensi kesänä ja kuvittelin että ottaisin yhteyttä vasta ensi vuoden puolella ekan palaverin suhteen mutta olisko kuitenkin syytä pitää se jo aikaisemmin? Olen ollut hevoskievarissa vieraana häissä ja ihastuin paikkaan tosi paljon :girl_haha: Eikä hintakaan mielestäni ole paha ottaen huomioon kuinka helpolla itse pääsee..

Satu itse ei päässyt tulemaan paikalle silloin, joten palaverin piti heidän työntekijä. Hän kyllä yritti kaikkiin kysymyksiini vastata tietämyksensä mukaan, mutta esim. ruokapuolen asioissa pyysi ottamaan spostilla yhteyttä Satuun. Kävimme kiertämässä kaikki paikat läpi, koska mukanamme oli kummankin vanhemmat, jotka eivät tienneet paikkaa etukäteen. Yritimme rakentaa suunnitelmieni ja hänen kokemuksiensa pohjalta pientä aikataulurunkoa päivästä. Kävimme läpi myös meidän toiveita esim. siviilivihkimiseen liittyen. Varmasti riittää jos palaverin pitää vuodenvaihteen jälkeenkin, itse olen vain niin kova miettimään ja järkeilemäään että halusin pitää sen jo näin aikaisin :girl_haha: Lisäksi tosiaan kummankin vanhemmat halusivat tulla tutustumaan paikkaan. Se vaan on kyllä aivan mahtava paikka! :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Morsmaikku2012

Meillekin on varattuna nyt elokuulle 2012 Kievari hääpaikaksi. Todella positiivisin mielin ollaan ja paikkahan on aivan mielettömän ihana... :-X Tässä vaiheessa ei olla vielä pidetty sitä ensimmäistäkään palaveria, vaikka varaus on ollut jo helmikuusta 2011 lähtien. Minua kiinnostaisi tietää teidän jo siellä häitänne viettäneiden ruokavalinnoista. Onko kukaan valinnut sitä kanavaihtoehtoa pääruuaksi (grillattua broileria ja tomaattista kasvishöystöä)? Kuinka siellä pystyi muokkaamaan menua, esim. kaikista menuvaihtoehdoista puuttui kunnon rehellinen vihersalaatti, joka minun mielestäni on ihan ehdoton. Sellaiset lisät saa varmaan menun päälle tilattua ja suunniteltua yhdessä Mikan kanssa? Entäs kahvi+kakku, onko lisäksi pikkuleipiä tms? Ajellaan usein sen paikan ohi ja aina autosta tiirailen pellon poikki Kievaria.. Jotenkin sydän sykähtää. :wub: Niin ja lisäksi vielä, meillä on elokuun puolessa välissä häät, kuinka pimeä tanssivintti on silloin, pitääkö hankkia lisävalaistusta, esim saako otettua valokuvia tavallisella pokkarilla? Ammattikuvaaja varmasti saa kuvia, mutta entäs vieraat.. :)

Kaipailisin myös vinkkejä hyvistä hääbändeistä, nuorekasta musiikkia, perusvalssit plus sitten menevämpää musaa.. Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heips! Mukava kuulla että Morsmaikku2012 on myös varannut kievarin juhlapaikakseen! :) Vaikka emme ole vielä omia häitä viettäneet, niin voisin omien kokemuksen perusteella vastata että Mika ja Satu ovat hyvin antaneet meidän muokkailla menu-listojaan. Kahvin ja kakun kanssa ei sisälly pikkuleipiä mutta niitä saa tilattua erikseen. Milloin teillä vietetään häitä? Meidän häät ovat 18.8 :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Morsmaikku2012

Heippa, ja kiitos vastauksesta :)) Meidän häät ovat 11.8 :) Joo, hyvä tietää, että menut ovat muokattavissa.

Kuinka olette hoitaneet tuon alkomahooli tarjoilun? Meille on tulossa ruokaviinit, kahvi avecit ja sitten talosta booli, mietitään jos laitetaan vielä pihapirttiin tarjolle lonkeroa/siideriä.

Kuinka isot teidän häät ovat? Meillä noin 120henk, katsotaan mahtuuko kaikki vieraat tanssivintille, vai syökö osa alakerrassa.. :) hih, tässähän ihan innostuu taas suunnittelemaan.. Nyt vaan pitäisi varata se ensimmäinen palaveri! :)

Link to comment
Share on other sites

Pääset sitten kertomaan kokemukset häistäsi ennen omia häitäni :girl_smile: Me olemme ajatelleet että tarjoamme vain boolin vieraille, muut juomat saa ostaa itse. Kummankaan suku ei oikein ole viini-ihmisiä. Meidän häät ovat myös tuota luokkaa, 120-130 henkeä, lopullista listaa emme ole vielä saaneet valmiiksi :) Me kyllä ajattelimme saada kaikki mahtumaan ylös syömään, Mika kertoi että siellä on joskus ruokaillut jopa 150 henkeäkin! Tanssin alkaessa jokunen pöytä vain kannetaan pois tieltä. On kyllä kiva alkaa taas suunnittelemaan pienen tauon jälkeen! :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on heinäkuussa häät kievarissa ja nyt tarvisi varata aikaa ensimmäiseen suunnittelu palaveriin! Suunnitelmat on kyllä jo aika hyvällä mallilla koska otamme koristelunkin paikan puolesta, pääsee itse helpolla :D Paikkahan on itsessään niin hieno ettei sinne mielestäni kannata mitään hirveästi edes laittaa! Oletteko muut ottaneet koristelun paikan puolesta vai suunnitteletteko/koristeletteko itse? Ruoka minua kanssa mietityttää, valitsemme luultavasti tämän kanavaihtoehdon, pieniä muutoksia varmasti tehdään. Me tarjoamme vieraille ainoastaan boolin ja sahdin. Viiniä tai jotain muuta haluavat voivat sitä sitten itse ostaa baarista. Jospa pyöräyttäis suunnitelmat täysillä käyntiin :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Morsmaikku2012

Me ei olla vielä sitä ensimmäistä virallista palaveria edes pidetty, paikat ollaan kyllä käyty katsomassa jo pariinkiin otteeseen. Meinattiin ottaa se koivupaketti talon puolesta, sekä ehkä se halvempi koristelupaketti, ettei tarvitsisi itse aamulla siivota koristeita pois yms. (En tarkkaan muista mitä se sisältää, tuikut, maljakot yms.) Pöytien koristeet luulen, että viedään itse. Ne tulee kuitenkin olemaan niin simppeleitä, ettei mitään monimutkaisia härpäkkeitä kannata valmiiksi jo niin yksinkertaisen kauniiseen tilaan laittaa. Ja tuo ruoka on ollut polttava puheenaihe myös meillä, joten ajattelimme varata sen maisteluajan sieltä, ottaa vanhemmat mukaan ja siten päättää kumpi vaihtoehto parempi :D Ihanaa, että Mikan ruoissa on vähän twistiä, ettei ole aina sitä samaa lihapullaa ja keitettyä perunaa :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Me ollaan nyt saatu todella hyvä menu kokoon Mikan kanssa! Halusimme aika perinteistä ruokaa mutta kuitenkin jotain pientä ekstraa sai olla mukana :) valitsimme siis sen perinteisen menu 1 vaihtoehdon ja muokkasimme sitä niin että pääruokana on palapaistin sijaan härän sisäfilee punaviinikastikkeella ja uunijuureksilla. Salaatteja halusimme myös lisää ja kakkuna on sitten mansikka-vadelmajuustokakku. Nam! :D Me otimme koristeluista sen koivupaketin ja loput koristelut viedään itse. Pöytiin tulee hopeaa kuitusilkkiä valkoisen liinan päälle. Sitten tilasin ebaysta sellaiset valopallonauhat ja kaveriksi vielä paperinarukukat. Testattiin yhdistelmää kotona ja uskon että näyttää aika hyvältä tuollaisessa tunnelmallisessa vintissä :)

Link to comment
Share on other sites

Sahti on ainakin täällä pirkanmaan aluella perinteinen juhlajuoma. Se on ohramaltaista tehtyä olutta. Sitä ei siis tee panimot vaan yksityiset ihmiset joilta sitä sitten voi ostaa. Joka vuosi järjestetään myös sahdin valmistuksen SM-kisat. Kievarissa on luvallista tarjoilla sahtia ns. salakapakassa pihalla.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hannele

Selvä juttu! Minkä hintaisia viinit ja boolit ovat, onko kokemuksia? Onko kellään tietoa kuinka pitkään juhlat saavat jatkua? Olen kuullut, että jossakin paikoissa juhlat pitäisi lopettaa esimerkiksi klo 23 tai 24, mikä tuntuu meidän juhliimme hieman aikaiselta..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Guest Vieras_Morsmaikku2012_

No niin nyt on häät vietetty Kievarilla, ja kaikki sujui kuin rasvattu! :) Emme voisi tarpeeksi ylistää ja kiittää Satua ja Mikaa, tämä paikka on todellakin maineensa veroinen :) Tarjoilu ja heidän työntekijöidensä toimiminen oli todella huomaamatonta ja arvokkaan näköistä. Kaikki sujui, mikään ei jäänyt painamaan mieltä.

Meillä vieraat viihtyivät salakapakassa aamukuuteen, ja pihamaalla häärimme kyllä melkein kolmeen aamuyöllä, ovet menevät kyllä lukkoon kahdelta ravintolan ja tanssivintin osalta.

Oli aivan mieletön päivä ja Satu ja Mika hoiti kaiken aivan nappiin, itse ei tarvinnut mistään huolehtia :)

Kaikille tuleville häitään siellä viettäville; voitte olla aivan huoleti! Kiitos Mika ja Satu! <3

Ja Branigan, heillä on sellainen heppapalvelu kyllä tarjolla missä hääpari saapuu hevosen selässä, samoin morsiustytöt voivat saapua pienellä ponilla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Moikkamoi minunkin puolesta!

Meidänkin häät on nyt myös vietetty, ja mikään ei olisi voinut mennä paremmin! :girl_in_love: Satu ja Mika hoitivat hommat todella hienosti, tarjoilijoita kehuttiin yleisesti vieraiden joukossa ja ruoka oli taivaallista. Muokkasimme menua aika kovalla kädellä ja buffee onnistui todella hyvin. Pääruokana oli oli härän sisäfileetä jonka Mika tuli henkilökohtaisesti leikkaamaan. Näky oli aika vakuuttava :girl_smile:

Vihkiminen suoritettiin tilalla lipputangon juurella. Paikka näytti todella kauniilta ja vihkijämme Porin käräjäoikeudesta puhui kauniisti. Tästä päivästä lähtien todellakin uskon, että siviilivihkiminen voi olla kaunis ja tunteikas tilaisuus, sekä hääparille että vieraille. Kättely suoritettiin vintin pääovien edessä.

Majoitustilat olivat meille sopivat, kaikki majoittujat kehuivat huoneita, ja oli ihana että rakkaimmat ihmiset olivat vielä aamullakin paikalla. Meidän hääsviitti oli täydellinen! Päätimme mennä ajoissa huoneeseen ja sieltä löytyikin vielä ihania tapaksia ja pullo kuohuvaa, joka tottakai vielä poksautettiin päivän kunniaksi. Aamupala tuotiin huoneeseen ja se oli aivan taivaallista, lämpimiä sämpylöitä, ihania kerrosmyslijugurtteja ja marjoja ja juuri puristettua mehua yms. Myös majoittujien aamupala oli todella kattava.

Suosittelen Luomajärven hevoskievaria lämpimästi kaikille, jotka vain pitävät ja haaveilevat maalaisromanttisista häistä! Meidän päivästä tuli täydellinen Satun ja Mikan avustuksella :gpari:

Terkkuja ja jaksamista häästressin parissa oleville morsiamille!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hei,

 

Olisiko teillä tietoa tarkemmin paikan hintasosta? Eli millainen on tilavuokra ja suurinpiirtein menujen hinta per ruokailija? Vietämme häitä kesällä 2014 ja kuvien perusteella kiinnostaisi tuo paikka kovasti. Vierasmäärä menee reiluun sataan, joten olisi kiva pysyä budjetissa edes jotenkin :D

Miten siellä tanssivintissä on muuten wc:t?

 

Kaikki tarkempi tieto tulee tarpeeseen, kiitos :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...