Jump to content
Naimisiin.info

puoli vuottako naimisissa? HÄH?


Guest Vieras_suoma_*

Recommended Posts

Guest Vieras_suoma_*

Osaisiko joku kertoa kokemuksen vakaalla rintaäänellä et mitenkä on, jos olemme muuttamassa miehen työn perässä jenkkeihin niin mitä papereita minun pitäisi hoitaa kuntoon?

Siis olemme molemmat suomalaisia ja miehellä tulee olemaan työpaikka siellä ja sitä kautta ainakin hän saa ne tarvittavat paperit kuntoon..

Tarkoituksena on mennä nyt kesällä naimisiin.. Onko siinä joku puolen vuoden aika (josta olen kuullut) et pitää olla naimisissa ennenkuin voi muuttaa? :girl_mad: Mistä näitä asioita kannattaisi alkaa selvittämään?

Tuo mun mies sanoo aina vaan et anna hänen firmansa järjestää asiat, mut jos siinä on joku puolen vuoden aika juttu niin sitäpä ei firman miehet pystykkään järjestään.

Link to comment
Share on other sites

Meillä meni siten, että pari vuotta sitten muutettiin Jenkkeihin miehen työn perässä (ollaan kyllä jo palattu takaisin). Naimisiin mentiin heinäkuussa ja Jenkkeihin lähdettiin lokakuussa (eli alle puolen vuoden päästä). En ole kuullutkaan puolen vuoden säännöstä. Mä sain viisumin miehen työn kautta eli naimisiinmeno helpotti just sitä, että mies sai työn puolesta viisumin ja minä hänen "siivellään". Maistraattiin (ja muistaakseni jonnekin muualle) piti toimittaa vihkitodistus (maistaarista saa eng.kielisenä kun pyytää esim. vihkimisen yhteydessä). Yhdessä käytiin Hesassa konsulaatissa viisumiasioissa -haastattelu kesti 5min (mitä jännitin etukäteen). Virkailija vain kyseli miehen työstä, multa ei kysytty mitään :).

Mutta siis mies joutu töissä tekemään töitä viisumin eteen mutta sehän olis pitänyt tehdä vaikka olis yksinkin lähtenyt. Eli mun osuus oli ihan helppo.

Me oltiin Jenkeissä 5kk että jos aiotte olla pidempään niin en sitten tiiä onko käytäntö eri. Noin ainakin meillä ja ei ollut mitään ongelmia.....Hauskaa oleilua Jenkeissä!!!

Link to comment
Share on other sites

Siis äskeiseen viestiin tuli painovirhe, että vihkitodistusta piti näyttää konsulaatissa ja muistaakseni se meni paksussa paperipinossa, missä oli muutkin selvitykset.

Mun ite piti maksaa viisumi (en enää muista paljonko).

Link to comment
Share on other sites

Tuo puolenvuoden sääntö on silloin jos puoliso on Yhdysvaltain kansalainen ja asuu Suomessa. Jotta Suomalainen puoliso saa puolisoviisumin helposti (saa ihan parissa viikossa) pitää amerikkalaisen puolison olla asunut pysyvästi Suomessa, siis vähintään sen puolivuotta. Ja tällöin Suomalainen puoliso saa suoraan permanent resident-kortin (green card:in).

Eli tämä ei koske sinua ellei puolisosi ole amerikkalainen. Kannattaa antaa miehen firman järjestää, pääset todella paljon helpommalla. Onnea matkaan!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...