Jump to content
Naimisiin.info

Peruukki häihin?


Recommended Posts

Minulla on seuraavanlainen ongelma: minulla on todella hennot ja ohuet hiukset, jotka eivät kasva edes olkapäille asti vaikka kuinka yrittäisi. Haaveilen kuitenkin sellaisesta lettikampauksesta häihini enkä tiedä pystyykö sellaista hiuksiini tekemään vaikka kuinka laittaisi hiuslisäkkeitä.

Onko kenelläkään kokemuksia tai aatoksissa laittaa peruukkia häihin tai juhliin?

Onko teillä tietoa millaisia kampauksia peruukkiin voi laittaa ja kuinka sellainen pysyy päässä illan riennoissa? Olisi aivan uskomattoman noloa jos peruukki putoaisi päästä kesken juhlien ja olisi myös ikävää jos olisi kokoajan sellainen tunne, että nyt se valuu...

Muokattu: , käyttäjä: Ms Bennet
Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_minde_*

itse en häihin ole suunnitelut peruukin laittamista, koska uskoisin, että näihin omiinkin kulahtaneisiin hiuksiin vielä voisi jotain saada kyhättyä :) , mutta olen joskus miettinyt että ihan arkikäyttöön voisin joskus peruukkia harkita. Saisi uuden hiustyylin/värin nopeasti :)

Kannattaa käydä katsomassa punanaamion sivuilta erilaisia peruukkeja. Sieltä löytyy mun mielestä joukosta myös tosi kauniitakin malleja :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_minde_*

niin..ja olin katsovinani, että tuolla punanaamion sivuilla olisi ollut myös kampausvinkkejä joidenkin mallien kohdalla...Uskoisin ainakin, että oikein laitettuna laadukas peruukki pysyy päässä :)

Link to comment
Share on other sites

Jos oikein hyvännäköisen ja laatuisen peruukin haluat, niin suosittelen erittäin lämpimästi peruukin tilaamista Ebaysta. Sieltä löytyy peruukkeja joka lähtöön erittäin halvalla (10$ alkaenkin) ja todella aidonkin näköisiä. Itse kun tilaan sieltä harrastuksen vuoksi peruukkeja, niin voin todeta ne paljon paremmiksi kuin suomalaiset (paremmat kuidut, osissa peruukeissa on skin-top-päällinen jne).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kokeile käsinsidottua teippihiusnauhaa vaikkapa muutamalla raidalla aluksi.

Ohueenkin hiuksiin saa , huomaamattoman kiinnityksen, ei rasita hiusta ja on helppo poistaa.

Clippihiuksetkin saa kiinnitettyä ohueen hiukseen ja liitoskohdat hävitettyä. Suosittlisin tätä jos haluat vain häihin lisää tuuheutta ja pituutta / tai silloin tällöin hiusta hieman enemmän käyttää.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Minulla on myös ongelmana todella ohuet ja hennot hiukset. Ne ovat puolipitkät, mutta ei niihin oikein tuuheaa kampausta saa tehtyä.

En kyllä itse peruukkilinjalle lähde, mutta hiuslisäkkeen turvaudun varmasti. Itse olen kokeillut noita klipsihiuslisäkkeitä (siis niitä, jotka pitäisi hävitä omien hiusten joukkoon ja tuoda tuuheutta), mutta kyllä ne minulla näkyy ihan selvästi omien hiusten läpi. Samaa pelkään hiuksiin kiinnitettävien lisäkkeiden (kampaamoissa) suhteen. Harmittaa, jos monta sataa menee lisäkkeeseen ja sitten liimapaakut vaan loistavat kauas. :( Minulla on ehkä maailman hankalimmat hiukset!

Minulle on tehty kaksiin juhliin (vanhojenpäivä ja avomiehen valmistujaiset) kampaus hiuslisäkkeellä, joka kiinnitetään "hainleuoilla". Siis sellainen poninhäntä kiinnitettynä isoon klipsiin. Tuosta saa väännettyä kampauksia aika helposti ja se onnistuu myös aika lyhyisiin hiuksiin, kunhan aikaiseksi saa pienen poninhännän, johon lisäkkeen ankkuroi. Tuo klipsi katoaa hyvin kampauksen sisään ja kampaus näyttää omista hiuksista tehdyltä. :)

Tästä saa myöhemmin itse väänneltyä todella nopeasti simppelin nutturan. Poninhäntä tiukasti niskaan (tai mihin nyt nutturan haluaakaan), klipsi kiinni tähän ja pyöritetään hiukset klipsin ympärille nutturan muotoon. Pinneillä kiinni ja kukka koristeeksi. Ja juhlakampaus on valmis.

Tosin varoituksen sana, tämä lisäke ei toimi todella liukkaille hiuksille tai ainakin pitää olla taitoa todella paljon. Onneksi (no joo..) hiukseni ovat karheat ja pysyvät aika hyvin kampauksissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Nyt on pakko näin alopecia sairastaneena (alopecia= hiukset tippuu päästä ilman mitään syytä) ottaa kantaa keskusteluun.

Itselläni oli aika typerä luva peruukeista mielessäni ennen kuin omat valtavan kauniit hiukseni tippuivat päästä ja jouduin turvautumaan peruukkin. On toki vuosien varrella tullut tehtyä ylilyöntejä ja huonoja peruukkikauppoja mutta kun tietää mitä haluaa niin todellakin saa laatua.

Jos omat hiuksesi ovat ohuet ja aika lyhyet niin saat ne helposti peruukin sisälle piiloon. Silloin sinulle voisi käydä vaihtoehdoksi front lace peruukki. Niissä on _todella_ aidon näköinen hiusraja, ja jos ostat aitoa hiuslaatua niin todellakin saat kauniit hiukset tärkeään päivään ja vaikka muihinkin tilaisuuksiin :)

Hyviä aika pitkiä ja oikeata hiusta olevia full lace ja front lace peruukkeja saa noin 300 eurolla ja jos haluat teettä ihan oman mallisen että sopii päähän kuin hansikas niin joudut pulittamaan 400 - 1000 euroa mutta. Huom peruukkeja voikin käyttää ihan vuoden päivätkin!

Ja ehdoton että ostat human hair laatua koska sitä saa sitten työstää ihan miten haluaa (kihartaa tai suroistaa tai mitä vaan lämpökäsittelyä)

Anteeks en osaa kovin selkeesti selittää näin lyhyessä viestissä mutta jos jotain kysyttävää niin mielellään vastaan ja annan vinkkejä hyvistä peruukkiliikkeistä netissä.

Ja itsekin häät juhlin peruukissa ja ei hioustanut :)

monesti ihmisillä on varmaan aika väärä käsitys peruukeista.

Link to comment
Share on other sites

Minulla on joskus ollut Punanaamion peruukki jossain bileissa, ja se oli kylla ihan armottoman hiostava! Aivan jarkky. Eli mitaan halpaa peruukkia en omiin haihini laittaisi missan tapauksessa. Ehkapa nuo full lacen kuvailemat kalliimmat peruukit hengittavat paremmin. Tosin en tieda vaikuttaako asiaan se, jos on omat hiukset alla? Tekeeko se peruukin kaytosta hiostavampaa, vai onko se ihan kiinni peruukin laadusta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...