Jump to content
Naimisiin.info

Vihkiminen laivalla


Guest Sandra

Recommended Posts

Kukaan mennyt laivalla naimisiin? Miten homma voisi onnistua? Ja ennen kaikkea, mitä sellainen lysti maksaa, jos siis menee ihan vaik 24h risteilylle? Eli maksaako itse vihkiminen (en siis kaipaa risteilyn hintoja ;) ? Ja kuka siellä sitten vihkii? Ei ainakaan kapteeni, mutta viedäänkö sinne oma pappi, maistraatin työntekijä vai mistä tämä vihkijä tempaistaan? Olen aivan hukassa ja haluamani hääpäivä olisi sunnuntai, eli siksi mietin tuota laivaa, kun tuntuu hassulta mennä sunnuntaina naimisiin ihan täällä maissa.

Link to comment
Share on other sites

Ehkä on hyvä lähteä liikkeelle siitä, tulisiko teille ylipäätään siviili- vai kirkollinen vihkiminen ja sen jälkeen selvittää vihkijän saatavuutta. Maistraateissa on nykyään se käytäntö, että vihkijän saaminen virka-ajan ulkopuolella maksaa 200 euroa + vihkijän matkakulut. Mitään velvollisuutta vihkijällä ei ole tulla laivalle, joten se on ihan yksittäisestä henkilöstä kiinni. Hyvinkään maistraatti on ainakin ollut hyvin palvelunhaluinen näissä erikoistoiveissa. Myös käräjäoikeuden tuomareilta kannattaa kysellä, jos paikkakuntasi maistraatista ei kukaan ole halukas tulemaan laivalle. Vihkijän ei toisaalta tarvitse tulla juuri teidän omasta paikkakunnasta.

Jos taas haluatte vihkijäksi papin, olisi teidän kummankin kuuluttava kirkkoon ja silloin taitaa olla papista ja seurakunnasta kiinni, miten tuo laivalla vihkiminen onnistuu.

Itse kyllä ihmettelen, että mitä vikaa siinä on, jos vihkiminen toimitetaan maissa sunnuntaina, jos se on ainoa syy laivalla vihkimiseen? Ihan hyvä hääpäivähän se on. :)

Muokattu: , käyttäjä: Ella
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...