Jump to content
Naimisiin.info

Missa maassa hoidan asiat? En asu Suomessa !


Recommended Posts

Hei kaikki,

olen kaynyt nailla sivuilla useasti ja nyt paatin rekisteroitya kun olen ruvennut kokoamaan K1-pakettia.

En ole asunut Suomessa 10 vuoteen. Muutin Hollantiin 10 v sitten ja nyt olen ollut taalla USAssa 8 kk turistiviisumilla.

Tavattiin siis jenkkipoikaystavani kanssa Amsterdamissa ja siella oltiin yhdessa lahes vuosi. Sitten hanen piti palata USAan kun tyo loppui Amsterdamissa ja mina tulin sitten perassa tanne USAaan B-2 viisumilla (10 vuoden viisumi, multiple entry) 6 kk:ksi. Nyt lokakuussa tuli 6 kk tayteen ja palasin Eurooppaan 3 vkoksi ja tulin tanne USAan takaisin lokakuun lopussa. Tullissa mua ristikuulusteltiin tunnin verran mutta sain taas 6 kk:n luvan olla maassa kun lupasin etta en tule tekemaan toita laittomasti ja ei menna viela naimisiin (kerroin etta haetaan fiancee viisumia ensi vuonna ja naimisiin kesalla 2010).

No nyt olen ruvennut kokoamaan tata K1-pakettia ja varmaan saadaan laitettua postiin huomenna !! :)

Tama ongelmani ei liity viela tahan I-129F -lomakkeeseen vaan sitten kun ruvetaan tekemaan pakettia NOA2:n jalkeen:

Mista maasta minun pitaa hankkia rikosrekisterit ja minka maan USAn suurlahetystoon menen haastatteluihin yms? Helsingissa vai Amsterdamissa?

Olen aina kaikkiin formeihin kirjoittanut etta asun Amsterdamissa, mutta koska olen Suomen kansalainen niin pitaako naa hakemukset tehda Suomessa? Itselleni Amsterdamissa asiointi olisi helpompaa kuin Helsingissa.

Kiitos etukateen neuvoista !!!

Link to comment
Share on other sites

Mjaa, vastaan mutulla :girl_smile:

Haastattelupaikalla ei varmankaan ole merkitystä, koska kummassakin on kuitenkin kyseessä yhdysvaltojen suurlähetystö eli ei ole sidottu sijaintipaikkaansa ja kysymykset ovat samoja ym ja virkailijat työskentelevät yhdysvaltojen hallitukselle.Voit siis varmasti käydä haastattelussa Amsterdamissa.

Rikosrekisteri pitää todennäköisesti olla kaikista niistä maista, joissa olet asunut, jotta voivat todentaa koko historiasi. Tai näin veikkaan. Nopeimmin saat vastauksen soittamalla tai laittamalla sähköpostia Amsterdamissa sijaitsevaan lähetystöön.

Muokattu: , käyttäjä: Lainie
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Emmaliina tai joku muu ketä tietää :girl_wink:

Mistä haet hollannissa rikosrekisteriotteen? oon ollu damissa vaihto-oppilaana ja mun tarttee sieltä hommata sellanen k-1 viisumia varten, oon netistä hiukan tutkinu asiaa mut aattelin et sä varmaan osaisit sanoa ihan suoralta kädeltä :girl_smile:

ja sit viel toinen juttu..

tietääkö kukaan muuten miten tarkkaa se rikosrekisteriotteen hankkiminen on kaikista maista jossa on asunu..? oon ollu espanjassa yhteensä vuoden verran mut pätkissä kahden vuoden aikana. osoitetta en ole koskaan sinne muuttanut (maistraatissa ei näkyny mun tiedoissa siitä mitään) mut NIE numeron oon sinne hankkinu. tartteisinkohan mä tässä tapauksessa sieltä rikosrekisteriotetta sit ollenkaan? meinaan vaan sillä kun espanjassa tapana on hoitaa kaikki asiat hukan hitaamalla tahdilla...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...