Jump to content
Naimisiin.info

Kiuruvesi, Pyhäsalmi


Tuulia_

Recommended Posts

  • 2 years later...

Tämä kysely on jo vanha, mutta vastaan tänne lyhykäisesti ja kerron paikasta, jota en voi missään nimessä suositella.

Pidin hääni elokuussa 2012 Pyhäjäsalmessa Pitokartano Verkkorannassa. Saamamme kohtelu oli erittäin epäkohteliasta ja paikoittain suorastaan ala-arvoista. Suurin ongelma oli, että Verkkorannan yrittäjä alkoi häitä edeltävänä päivänä tilaa koristellessamme kertomaan, että aikaisemmin sopimaamme tilavuokraan ei kuulunutkaan moni asia, jonka olimme vuokraan ymmärtämneet kuuluvan. (Yrittäjä halusi siis lisää rahaa).

Yrittäjän tyyli puhua minulle (morsiammelle) oli hyvin hyökkäävä ja vihainen. Juhlatilan siivoaminen piti aloittaa puolen yön aikaan kesken hääjuhlien (vaikka muuta oli sovittu), vieraita komennettiin siivoamaan yöllä ja hääparin yöpymiseen varatun mökin ovet oli laitettu lukkoon, vain muutamia ongelmia mainitakseni.

Seuraavana päivänä eli sunnuntaina pidimme palautekeskustelun, jota itse toivoin edellisenä päivänä yöllisen siivouksen keskellä, ja palautekeskustelu ei mennyt asiallisesti. Pyrimme olemaan asiallisia sekä sovittelevia ja sanoin että ehkä meissä (hääseuruessakin) on voinut olla jotain vikaa. Yrittäjä ei nähnyt omassa toiminnassaan mitään ongelmaa. Saimme palautekeskustelussa osaksemme asiattomia kommentteja, yrittäjä viittasi minun olleen niin humalassa etten muista sopimiamme asioita sekä pitokatanossa yöpyneiden häävieraiden olleen niin krapulaisia, etteivät tarvineet yöpymiseensä kuuluvaa aamupalaa, sillä sitä hänen arvionsa mukaan syöjiä ei olisi ollut. Palautekeskustelun huipensi yrittäjän meille kirjoittama hääkortti, johon hä oli eritellyt maksettavan lisälaskun, jonka summan meidä tulisi hänen sanojensa mukaan antaa Afrikan nälkäisille lapsille. Korttiin oli kirjoitettu: "Afrikan nälkäiset lapset kiittää".

Enkä ole kokemuksieni kanssa yksin. Monet juhlanjärjestäjät ovat poistuneet Verkkorannasta mielensä pahoittaneena, sillä olen asiaa hieman kysellyt. (Niin paljon tämä minua on vaivannut) Verkkorannasta saatu huono palvelu/ asiaton kohtelu/ hintojen muuttuminen on Pyhäjärvellä hiljaista tietoa. Mutta minä en tiennyt.

Minä en halua olla hiljaa, vaan haluan aidosti varoittaa juhliaan Verkkorantaan sunnittelevia.

Ensisijainen neuvoni on, että pidä juhlasi muualla. Oikeasti.

Mutta juhlatiloja on Pyhäjärvellä vähän ja Verkkoranta on hyvin kauniilla paikalla. Mikäli päädyt varoituksistani huolimatta Verkkorantaan, tee yrittäjien kanssa äärimmäisen yksityiskohtainen kirjallinen sopimus, äläkä hämäänny ennen juhlia saamastasi äärimmäisen ystävällisestä ja joustavasta palvelusta. Todellisuus paljastuu viimeistään päivää ennen juhlia, juhlien aikana tai heti juhlien jälkeen. Valmistaudu henkisesti että asiat eivät suju ongelmitta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...