Jump to content
Naimisiin.info

Hieman pieleen mennyt kaasojen pyytäminen


Guest Vieras

Recommended Posts

Onko kellekään käynyt niin, että kaasojen pyytäminen on mennyt hieman pieleen? Kun tuolla on toi pieleen mennyt kosinta - keskustelu niin ajattelin aloittaa tällaisen aiheen.

Meillä pyyntö ei mennyt ihan täysin pieleen, mutta ehkä vähän jäi hölmö olo. Pyysin kaasojani siis kirjeitse, kirjoitin kahden sivun verran, ensimmäisellä sivulla oli muuta mukavaa teksiä ja sitten seuraavalla itse kysymys ja sitä ennen kerroin että hääpäivä on päätetty. No toinen kaaso reagoi ihanasti ja onnitteli kauheasti ja oli hirmu innoissaan! :) Mutta toinen oli niin hämmentynyt tästä yllättävästä postista, että ei ole tajunnut edes onnitella, ja tavallaan tilanne oli vaan yhtä ihmettelyä ja hämmästelyä kun hän soitti saatuaan kirjeen. Eli missään vaiheessa ei ollut innoissaan eikä onnitellut. Kumpikaan ei myöskään tajunnut heti lukea kirjeitä loppuun, että tämä on vielä salaisuus, vaan molemmat menivät heti kertomaan jo muutamalle muullekin aivan ulkopuoliselle ihmisille. Ja molemmat vielä luulivat kai että minua on kosittu, vaikka kirjeessä puhuttiin että yhteistuumin sovimme päivän ja sulhanen haluaa vielä erikseen pyytää kättäni ja sitten vasta hankimme sormukset ja alamme kertoa muillekin kun olemme kihloissa/saaneet sormukset. Olisivatpa he lukeneet kirjeet kokonaan, niin tästä ei olisi tullut niin hämmentävää.. Ja hölmöltä tuntui selittää, että emme ole vielä kihloissa..

Eli toisen reagoiminen oli ihana (vaikka olikin hieman hämmästynyt), mutta toinen jäi ehkä vaivaamaan, koska tämä oli todella odotettu tilanne, ja hänkin tietää sen.

Jos nyt voisin tehdä uudestaan, niin kertoisin ensin puhelimessa molemmille että päivä on päätetty ja sen jälkeen olisin vasta lähettänyt pyyntökirjeet, niin ei olisi ollut niin hölmö olo. Toisaalta olisi ollut vaikea olla puhumatta kaaso asiasta mitään, jos olisin soittanut ja kertonut siitä että päivä on päätetty. Ja molemmat kaasot siis suostuivat tehtäväänsä kyllä :)

Onko kellään muulla ollut mitään sekavia tai hieman harmittavia tilanteita?

Link to comment
Share on other sites

Joo selitin tottakai puhelimessa, kun hän soitti sen jälkeen kun kirje oli saapunut. Ja kai sitä nyt tottakai olisi onniteltu jos hän kuvitteli että olemme menneet kihloihin? Ja minä siis sanoin miesystävälleni, että voimme vaikka olla nyt kihloissa kun sovimme päivämäärän, mutta hän siis itse ehdotti että voisi vielä vaikka kosia. Minä en siis mitenkään olettanut että vielä erikseen kosittaisiin. Mies myös ehdotti, että julkistetaan kihlaus muille vasta sitten kun hän on kosinut ja sormukset on hankittu.

Voihan se olla sitten että onnittelee kun kerron että on kosittu, mutta siltikin tuntuu ehkä vähäsen hölmöltä.. Kyllä varmaan silloin kuitenkin onnittelee. Ihmettelen vain, itse olisin ollut hyvin otettu ja innoissani jos kaasolta olisi tullut tällainen tieto.. Olisin onnitellut että ihanaa että vihdoin saitte sovittua päivän tai että ihanaa että menette naimisiin!

Link to comment
Share on other sites

Ja viestissä tosiaan selitettiin tämä kihla-asia myös, kumpikaan ei vain ollut lukenut sitä tarpeeksi hyvin ennen kuin alkoivat kertoa asiasta muille ja ennen kuin soittivat minulle. Sitähän tässä juuri ihmettelen ja harmittelen. Luulisin että itse olisin lukenut viestin tarkasti että tiedän mistä on kyse, ja sitten heti soittanut kaverille (enkä ainakaan kertonut muille, ennen kuin olen puhunut kaverin kanssa). Kaasoni ovat todella hyviä tyyppejä ja todella luotettavia, eivät vain tajunneet asiaa kun eivät lukeneet kirjeitä niin tarkasti. Tekstiä oli kaksi sivua väljästi, eli ei siinä nyt hirveän kauaa varmaan mennyt tai hirveästi tarvinnut nähdä vaivaa. :)

Link to comment
Share on other sites

^Aika tyypillistä ettei ihmiset lue kunnolla kirjeitä, sähköposteja tai muita viestejä. Siihen törmää ihan joka päivä niin työ- kuin muissakin asioissa. Harmi juttu kyllä!

Mulla meni kaason pyytäminen ehkä vähän tökerösti osaltaan.. pyysin kaasoksi ystävääni jonka kanssa ollaan tunnettu lastentarhasta asti. Se meni ihan ok ja kaveri oli iloinen ja suostui mielellään. Haluan kuitenkin vain yhden kaason ja eräs myöhempien aikojen hyvä ystävä selvästi odotti että olisin pyytänyt häntäkin. Selittelin sitten jotain vähän paiseissa, että "haluan vaan yhden ja kun ollaan sen toisen kanssa niin pitkään tunnettu niin en nyt sit aatellu sua pyytää"... Luulen kyllä että ko ystävä ymmärsi jutun, mut silti vähän nolo maku siitä jäi :P

Link to comment
Share on other sites

Harmillinen tilanne tuo aloittajan! Ehkä hän vielä innostuu, ja onnittelee sitten kun tosiaan olette menneet kihloihin. Itse kyllä olisin varmastikin onnitellut todella innoissani jos tuollaisen uutisen olisin saanut! Hölmöä, kyllä että viestiä sitten ei luettu kunnolla, jos se ei ollut tuota pidempi..

Minulle kävi melkein samalla tavalla kuin Iteatille, mutta päätinkin sitten pyytää myös toisen kaason. Pyysin ensin toista, ja mietin kovasti iten selitän tämän sille toiselle tyypille, mutta sitten ajattelin että otan saman tien molemmat, koska se olisi heille molemmille tärkeää, ja koska he molemmat ovat minulle tärkeitä. Hieman nolosti se kuitenkin meni, kun ensin aloin selittää sille myöhemmin pyydetylle siitä että sitä toista on pyydetty, ja että kuitenkin ajattelin että hänkin voisi olla, mutta tilanne kuitenkin päättyi hyvin, koska tämäkin kaveri innostui. Mietin vain, että toivottavasti hän ei luule olevansa kakkosvaihtoehto, mutta tuskin, kun nyt aiheesta on puhuttu jo muutamankin kerran, ja olen koittanut puhua juuri niin että he ovat yhtä tärkeitä ja samanlaisessa "asemassa", eli molemmat yhtä tärkeitä kaasoja ja että olen hyvin iloinen että he suostuivat. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...