Jump to content
Naimisiin.info

Saako morsian olla kännissä?


Guest Suvi Kerttula

Recommended Posts

Guest Suvi Kerttula

Teen Ilta-Sanomiin juttua alkoholinkäytöstä häissä. Häissä ryyppääminen on nykyään varsin yleistä. Mitä mieltä olet: saako morsiuspari nauttia häissä reippaasti alkoholia ja olla "lärvit"?

Oletko ollut häissä, joissa tilanne on karannut käsistä? Olitko jopa itse Se Morsian?

Kerro kokemuksistasi minulle [email protected]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Morsian2013

Se on niin parista kiinni... Itse toivoisin tulevissa häissäni, että en olisi lärvit, mutta kiva pieni huppeli on ihan ok. En myöskään toivo että sulho on hyvin humalassa, ei ole mukava seuraavaa päivää viettää krapulaansa pois nukkuessa. Olen ollut häissä joissa pari oli melko tukevassa humalassa, mutta ei se minua haitannut. Hauskaa heillä näytti kuitenkin olevan ja samoin vierailla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jos kaikki muutkin ovat naamat, morsiankin saa olla. Jos joku/muutama vieraista on humalassa, hääparista saattaa tuntua siltä, että nämä vieraat voivat käytöksellään pilata tärkeän juhlan. Jos taas vierasväki ottaa maltillisesti ja hääpari on nähtävästi nauttineemmassa kunnossa, vaikea sanoa. Toisaalta kukin saa juhlia häitään miten parhaaksi näkee, mutta toisaalta taas...

Alkoholikysymykset ovat vaikeita Suomessa, koska kohtuu(ton)käyttö kuuluu osaksi maan tapoja. Ei tekisi pahaa jos itse kukin aina välillä pysähtyisi miettimään omaa suhdettaan alkoholiin vaikkei mitään ongelmaa sinänsä olisikaan. Suomalaiseen alkoholidiskurssiin tuntuu olennaisesti kuuluvan se, että oikeasti kohtuulla käyttävien maijameikäläistenkin pitää puolustella sitä satunnaista siideriä ja tyttöjen illan lonkerokänniä. Ei tarvitsisi, aikuisiahan tässä ollaan. Luotan, että enemmistö osaa suhtautua alkoholiin oikealla vakavuudella.

OT Omassa suvussa on pari henkilöä, joille alkoholi on ongelma. Kun on saanut kuulla ja nähdä alkkisten harhaisen elämän iloja, sen haluaa kiertää kaukaa. Meidän häissä alkoholia on tarjolla vain vähän: jokaista aikuista kohden on laskettu alkumalja + kaksi lasia viiniä ruoan kanssa. Tämä ei tosiaankaan estä alkkissukulaisia pilaamasta iltaa, ja ollaankin pohdittu, josko jättäisimme heidät kokonaan kutsumatta. Näillä ihmisillä on näennäisesti kulissit kunnossa, mutta ovat ongelmassaan hyvin syvällä. Serkun valmistujaisissa toukokuussa tämän pariskunnan rouva joi meidän suvun nuorempien aikuisten laseista "testatakseen ettei vain ole viinaa siellä" (siis oikeasti wtf), ja kävi lopuksi haastamaan riitaa minulle siitä, että olen ateisti enkä mene kirkossa naimisiin (tekopyhää much?). :girl_drink1:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...