Jump to content
Naimisiin.info

Kyselyketju Uusimaa/PK-seutu (yhdistetty)


Guest Vieras_LillaMy_*

Recommended Posts

Hääpaikka on valittu ja muutamassa paikassa tuli käytyä espoo/vantaa/itis akselilta joista alla vähän lisäinfoa:

(osa kopioitu espoon paikkakuntakohtaisesta keskustelusta)

Päädyttiin Laaksolahden monitoimitaloon (Espoo), siellä on tarpeeksi iso sali että kaikki (100 henk) mahtuu samaan tilaan! Talokin on mielestäni tosi nätti, vanha kivinen navetta, joka pari vuotta sitten kokonaan remontoitu. Vieressä urheilupuisto, mutta mua se ei häiritse, sisällähän sitä suurin osa juhlasta ollaan! Ja sitäpaitsi onpahan ainakin tarpeeksi parkkipaikkoja! Oletetaan että vuokrahinta jää alle 400e, joka siis kaikista läpikäydyistä vielä edullisin! Tänne pääsee perjantaina klo 17 jälkeen järjestelemään ja sunnuntaina siivoamaan, niin saadaan sisustaa ihan oman näköiseksi. Tilassa ei ole mitään rajoitteita koristeiden kiinnityksen suhteen ja juhlia saa kahteen asti jos jaksaa!

Toinen vaihtoehtomme oli Lagstads hembygsgård (Espoo), johon ihastuttiin täysin, mutta todettiin ettei ihan 100 hengen häät tänne fiksusti mahdu tanssilattioineen... Sääli oli niin upea ympäristö ja suloinen talo! Vaikka olen itse tyyliltäni hyvin moderni ja luulin semmoista hakevani ihastuin tuohon vaikka on vanhan mukaan sisukset. Suosittelen tuota kaikille joilla vähän pienemmät häät. Siellä tosiaan myös kaikki tarvittavat astiat ja lasit! Ja tuolit ja pöydät hienot kokopuiset! Koko viikonlopun setti kolmesta salista 550e + 50e astiat. Ei paha hinta noin upeasta tilasta, ja sinne pääsee tosiaan perjantaina järjestämään ja sunnuntaina siivoamaan.

Eka paikka missä käytiin oli Byggdehemmet Itiksessä. Huomasin että hintaa juuri nostettu, on ollut 550e/viikonloppu mutta nyt 675e/viikonloppu. Siellä on uusi mukava talkkari joka lupaili että tilaa vähän kunnostellaan ensi kesäksi, jos saa yhdistykseltä luvan.. Tila todella tarvitsee hiukan pintaremonttia, netissä oleva kuva joss hienosti katettu pöytä ei vastaa todellisuutta.. Toki tilassa saa korisella niin paljon kun haluaa mutta tuohon hintaan löydettiin paljon siistimpi tila edullisemmin.. Jos tilaa fiksataan on se varmasti ihan hyvä, mutta sanoisin että vähän ahdas 100hengelle..

Kävimme myös vantaalla Björhemmet:issä. En järjestäisi tässä tilassa mitään juhlia. En saanut visiota miten tilasta saisi tehtyä hienon... Odotin ehkä tältä liikaa, ja oltiin juuri ennen tää käyty tuolla Laaksolahdessa... Sisään astuessa herkkään allergiseen nenääni tuntui home. Se oli jo sillä selvä, moni sukulaisista on astmaatikkoja tai muuten vaan allergisia, joten home on ehdoton nou nou. Vaikkei hometta olisi ollut ei tästä olisi tullut yhtään mitään.. Hintakin katsomistamme korkein 700e.

Lisäksi oltiin viime kesänä häissä jotka järjestettiin sipoossa Hedosen:issa. Tämän hinta kaiketi viikonlopulta n 300e. Paikka kiva, valoisa iso sali, saa nätisti koristeltua! suosittelen, ei voitu itse täällä järkätä kun oli niin läheiset kaverit kun siellä häät piti (mies oli bestman). (en halua loukata heitä järjestämällä samassa paikassa vielä hienommat häät.. joten lähdettiin suosiolla hakemaan toista paikkaa)

Jos oltaisiin keskustassa haluttu järjestää häät olisi tuo G18 voinut olla hyvä vaihtoehto! Siinä on hienot tilat ja jos todella saa omat juomat tuoda niin suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olen nyt kahlannut eri viestejä läpi.

Löytänytkin joitakin, mutta viestit ovat vuodelta 2005, joten haen vähän "tuoreempaa" tieto.

Etsinmme siis paikkaa johon mahtuisi 30-50 vierasta.

Paikka mielkuiten Helsingissä / mahdollisimman läheltä Helsinkiä, meidät vihitään Uspenskissa.

Vaatimuksena paikalta on, että saa viedä omat juomat ja ruuat.

Eikä huokea hintakaan ole pahasta :)

Link to comment
Share on other sites

Paikka vinkkejä samoilla kriteereillä kaipaisin minäkin. Kahalnnut nyt nettiä läpi ja kysellyt kokemuksia tuttavilta. Monen paikan vuokra on yllättävän kallis:( Suurin osa mielyttävistä paikoista on löytynyt Vantaalta, Minäkin kesällä -14 naimisiin menossa:)

Link to comment
Share on other sites

Tässä kun olen nyt miljoonaa eri sivua kahlannut läpi,

että ehkä ei ne omat ruuatkaan ole välttämätön vaatimus.

Kuitenkin vieraita on keskimääsin se 40, ei tule välttämättä yhtään sen halvemmaksi tehdä itse,

kun laskee kaikki oheiskustannukset mukaan ( ainesten hankinta matkakustannukset yms...)

+ tietysti tekemisen vaiva kuljetus paikalle jne. Helpommalla pääsee jos valmiit ruuat paikanpäältä :huh:

Omat juomat mieluusti kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Jos voit luopua omista juomista, suosittelen Kappelin Kellaria Helsingin keskustassa (Espalla) ^_^ Juhlia ei ole vielä pidetty, mutta tähän asti palvelu on ollut loistavaa, kaikki toiveet on otettu huomioon ja typeriinkin kysymyksiin saa vastauksen saman tien. On toki hieman kalliimpi paikka, mutta meille on tulossa noin 35 vierasta ja kustannukset eivät ole mitenkään älyttömät (voidaan kustantaa ruoka+jälkiruoka+kuohari+ruokaviinit+pari juomaa baarista, toinen meistä on opiskelija ja itse olen säästänyt vasta parin kuukauden ajan ja rahat jo kasassa). Suosittelen kysäisemään tarvittaessa myös sieltä :)

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin olisi hakusessa vastaava. Toiveissa olisi kantakaupungin alue tai sen läheisyys, paikkoja n. 50henkilölle ja joku ulkotila (piha/terassi) missä voi vähän istuskella. Ollaan järkkäämässä bileitä kavereille, joissa juhlitaan avioitumistamme. Ruuat tehdään mahdollisesti itse. Käpylän työväentalo olisi tosi ihana, mutta melko kallis (73€/h lauantaina!!).

Mekin ihastuimme käpylän työväentaloon! ja kun olin lukenut vielä muistakin ketkä olivat siellä järjestäneet juhlat, kaikki oli todella tyytyväisiä! Ainut oli meille estona tuo hinta....

Me päädyttiin myöskin ylästöön (joku aikasemmissa viesteissä oli myös, mutta ei taida olla sama paikka?!), Ylästön kotiseututaloon. Vieraita oli vähän alle 80.. Olisi tietenkin voinut isompi paikka olla noin "isolle" määrälle vieraita, mutta meillä se vieraslista vaan paisui :blush: .

Paikka oli oikein mukava, se henkilö jonka kautta asioita hoidetaan sen sijaan ei....

Link to comment
Share on other sites

Minulle kaasolle saa suositella juuri tämänkokoisia ehdottoman esteettömiä juhlapaikkoja, kiitos kovasti. Talvihäät tiedossa, ja jos paikassa on hissejä, niin nekin sais olla suht leveitä. Ei ihan kapeimmasta päästä vieraan rullatuoli kyseessä. Etsinnässä ollut esim hotellien juhlatiloja ja noin, ei tarvitse voida viedä omia juomia tai näin.

Link to comment
Share on other sites

^ Esteettömyydestä en ole ihan varma, mutta Ravintola Sipulin Bankettisali on ainakin tosi ihana paikka! Kävin siellä, mutta päädyttiin silti Kappelin kellariin (mieskin tykkäsi siitä). Sipulissa on myös muita juhlakäyttöön vuokrattavia tiloja ja ravintola on listattu Esteetön Helsinki -sivustolle, joten pyörätuolillä pitäisi päästä liikkumaan ainakin joihinkin osiin ravintolassa. Tästä linkistä voisi olla apua: http://esteetonhelsinki06black.onet.tehonetti.fi/index.php?group=00000015&mag_nr=7 ^_^

Sipulin henkilökunta oli tosi avuliasta ja auttoi kaikessa, mitä mieleen juolahti. Tutustumiskäynti oli helppo sopia ja olen kuullut ravintolasta vain hyvää. Kannattaa pistää sinne vaikka meiliä, vastailivat alkuvuodesta ainakin tosi nopeasti!

Link to comment
Share on other sites

Tämä on nyt rehellinen mainospuffi, mutta en voinut olla huomaamatta, että vuokraamani juhlatila ja hääpaikka Helsingissäsopii täydellisesti listaamiisi spekseihin. Villa Kaislikossa on edullinen vuokra, kartanoon mahtuu yli 100 henkeä, lentokonehallin tanssilattia valmistuu ensi kesäksi, pihapiiriä on kokonaisen niemen verran ja saarelta löytyy ulkoilmakirkko. Omat juomat saa tuoda! Lisää tietoa löytyy kotisivuilta kaislikko.fi

Link to comment
Share on other sites

Eli tosiaan en ole löytänyt yhtäkään sellaista hääpaikkaa kuin haluasin. Ei siis mitään liian palatsimaista, ei liian modernia, eikä sellaista kartanoa jossa on monta huonetta. Haluaisin, että paikassa olisi pihaa, kaikki vieraat mahtuisivat syömään samassa huoneessa, paikalla olisi flyygeli tai piano ja järvi/meri olisi iso plussa. Vähän sellainen maalaisromanttinen ehkä, mutta kuitenkin nykyaikainen :D Tietääkö kukaan tällaista paikkaa?? Niin ja ei siis sellaista missä hengaa kamala määrä turisteja! Eli noin 50km säteellä Helsingistä olis bueno. KIIITOOS! <3 (Kaasot etsii vaan sellaisia joista itse tykkää)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kaikille. Keilaranta on näistä ehkä lähinnä sitä mitä etsin. Voitko kertoa mitä mieltä olit Keilarannasta kun olet käynyt paikan päällä? :) Mietin tuota Suomenlinnaa itsekin, mutta eikö tuo ole siinä aika keskellä, että onko siinä tarpeeksi omaa juhlintarauhaa, vai käveleekö jatkuvasti turistit ohi? Koskenranta tuntuu jotenkin liian isolta. Huh huh vaikeaa...

Link to comment
Share on other sites

Noniin nyt on käyty Keilarantaa katsomassa. Oli ihan kiva paikka, ei tosin semmoinen prinsessalinna josta olen aina haaveillut :D Mutta tosi kiva paikka. Eli kaikki mahtuu istumaan samaan tilaan niin että näkee ja kuulee toisiaan (maksimi henkilömäärä on 128), lisäksi paikalla on äänentoistojärjestelmä mikä on varmasti kätevä puheita yms. pidettäessä. Juhlatilassa on isot ikkunat josta on merinäköala mikä oli tosi kiva ja pihaa on myös paljon, vihkimiset siinä pihalla on kuulemma myös tosi yleisiä.

Paikalle pääsee koristelemaan edellisenä päivänä jos siellä ei ole tilaisuutta (mitään ei saa kiinnittää seinille niin ja koristekiviä yms. ei saa käyttää ettei ne päädy lattialle ja lattia naarmuunnu, kynttilöitä saa polttaa) ja tavarat ja jäljelle jääneet juomat voi käydä hakemassa pois maanantaina, mikä on tosi iso plussa ettei tartte silloin yöllä ruveta roudaamaan tavaroita mihinkään. Ruoat tulee siis heidän kauttaan mutta omat juomat saa tuoda.Tanssitila oli mun mielestä aika pieni mutta kyllä siihen kuulemma bändi mahtuu hyvin, toisaalta siinä oli nyt pöytiä niin voi olla että näytti pieneltä sen takia. Sen ison juhlatilan lisäksi siinä vieressä on semmoinen pieni kabinetti mihin voi laittaa esim. lahjapöydän tai jotain diashowta yms.

Hmmmm.. Olikohan muuta :) Mitään ehdotonta juhlien lopetusaikaa heillä ei ole, mutta kuulemma on todettu että yli kolmeen ei kannata juhlia eli silloin olisi hyvä viimeistään lopetella :D Sun mainitsemaa pianoa tai flyygeliä en siellä kyllä nähnyt...

Kannattaa pyytää sieltä tarjous ja mennä katsomaan, nainen joka näytti meille paikkoja oli tosi mukava ja osasi kyllä kertoa kaiken niin ettei itselle oikeastaan jäänyt mitään kysyttävää. Hintaahan tuolle paikalle tulee aika paljon, huomattavasti enemmän mitä me oli budjetoitu, luvattiinkin palata asiaan ensi viikolla kun on vähän laskeskeltu budjettia uudelleen. Sillä välin käydään katsomassa sitä mun prinsessalinnaa eli Karhusaaren Kartanoa :) Mutta yhteenvetona enemmän löysin hyviä kuin huonoja puolia Ravintola Keilarannasta.

Link to comment
Share on other sites

Tenaljin piha on pikkaisen sivussa reiteiltä, joten ei siellä turisteja laukkaa. Mutta toisaalta se piha on pieni ja aika karu eli jos haluaa vieraiden olevan myös ulkona, niin Tenalji ei ehkä ole oikea paikka. Siellähän saattaa myös olla nimittäin viereisessä Myllysalissa toiset juhlat eli silloin on vielä vähemmän ulkotilaa käytössä.

Flyygelin käytöstä pitää maksaa erikseen.

Mutta ihana paikka se muuten on. Käykää ainakin katsomassa!!!

Link to comment
Share on other sites

Untuvikko, kiitos paljon selostuksesta :) Kuulostaa kyllä hyvältä, että sais viedä omat juomat, saa olla kolmeenkin asti jne.. Mutta haluisin kans vähän kartanomaisemman/ vanhemman rakennuksen :D Meillä kyllä ollut suunnitelmissa toinen siunaaminen hääpaikalla (kuulutaan eri kirkkoihin) niin se olis ihana tehdä tuossa pihalla.. Viitsisitkö vielä kirjoittaa mitä mieltä olit Karhusaaren Kartanosta? Näytti ainakin ulkoapäin ihanalta, mutta en löytänyt kuvia sisältä. Ei asuta Helsingissä, niin pitäis järkätä käynnit samalle päivälle ja yritän vähän rajata paikkoja :D

Mulle se ympäröivä miljöö on tosi tärkeä, niin siks Suomen Linna ei oikein nappaa. Mutta ainahan siellä vois käydä, kuitenkin varmaan omanlaisensa fiilis kun meri niin lähellä.

Link to comment
Share on other sites

Vanhanaikainen kartano pk-seudulla, johon mahtuu 125 vierasta yhteen saliin on melkoinen haaste, ellei jopa mahdottomuus. Kannattaa miettiä tätä seikkaa ihan tosissaan, ettei tule pettymyksenä kun paikkaa ei löydykään. Miettiä etukäteen, että mitkä näistä seikoista on sellaisia, mistä on valmis tinkimään. Vaikka Suomessa on paljon juhlatiloja, ei niitä silti aivan rajattomasti ole kuitenkaan ja suurin osa hääpareista joutuu valitettavasti vaan tyytymään joihinkin seikkoihin. Hommaa tietenkin helpottaa huomattavasti rajaton budjetti ja se, jos esim. a-oikeudet tai aikainen poistumisaika ei häiritse :)

Link to comment
Share on other sites

Karhusaaressa mennään käymään vasta ensi viikolla, siinä pihassa on kyllä käyty pyörimässä ja onhan se aivan ihana. Siellä myös meri näkyy ja on tosi vehreää, länsiväylähän on siinä ihan kyljessä, jotain se saattaa häiritä, itseäni ei pieni humina häiritse ja vielä kun miettii paljonko liikennettä siinä on kesä lauantailtana... Karhusaaresta meillä on alustava varaus, koska tuntui olevan todella suosittu..

Mutta sitten niitä huonoja puolia mitä on jo tullut ilmi. Eli maksimi määrä ihmisiä on 100 ja ilmeisesti huoneita on useampi. Sieltä pitää poistua viimeistään kello 01 jolloin vartiointiliikkeen mies tulee tarkastamaan paikat, kaikki tavarat yms. on siis siivottava silloin yöllä. Tää on se mikä mua eniten mietityttää tai siis en haluis että kukaan joutuu silloin yöllä enään hirveesti hommiin..

Oon kyllä tässä huomannut että jostain on ilmeisesti pakko tinkiä. Ja kuten neitokielikin sanoi niin rajaton budjetti auttaisi todella paljon! :)

Voin kertoa lisää kun on käyty siellä, yritän vaikka ottaa kuviakin :) onnea paikan metsästykseen!

Link to comment
Share on other sites

Niin ja yksi paikka mitä myös mietittiin on Espoon kartano! Se vaikutti tosi ihanalta, mutta hylättiin se korkean hinnan vuoksi plus ajettiin sinne huvin vuoksi viime sunnuntaina ja se oli meidän makuun liian kaukana kaikesta eli olisi pitänyt melkein olla vieraille kuljetukset. Tosi kaunis paikka oli sitä en kiellä :) Siitä löytyy paljon sisäkuviakin, useampi huone kylläkin..

Link to comment
Share on other sites

Pukinmäen vpk-talo.

Hinta hyvä. Keittiössä tehtiin ite ruuat ja hyvin toimi. Lisäksi meillä oli bändi ja mahduttiin vielä tanssimaankin.

Omat juomat ja ruuat siis oli.. :)

Vieraita vajaa 80 eli 50henkeä mahtuisi varmasti vielä paremmin.

Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli häät Björkhemissä Vantaalla, vieraita oli noin 100. Yhteistyö talkkarin kanssa sujui oikein hyvin, ja paikka oli todella hyvä ja sopiva meidän tarpeisiin. Meillä oli sekä bändi että DJ soittamassa, ja aamuneljään tosiaan siellä juhlittiin. Keittiötilat sopivat hyvin meidän cateringille, vessa oli tilava (mahduin sinne mun kermakakkupukuni kanssa!) ja sali ihanan tunnelmallinen. Sali ei oikeastaan muuta koristelua tarvinnut kun kauniit kattaukset pöytiin. :)

Ja pihalla oli tilaa istuskella ja pelata pihapelejä, sekä kaunis ympäristö potrettikuvien ottamiseen. Suosittelen lämpimästi ^_^

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli häät Björkhemissä Vantaalla, vieraita oli noin 100. Yhteistyö talkkarin kanssa sujui oikein hyvin, ja paikka oli todella hyvä ja sopiva meidän tarpeisiin. Meillä oli sekä bändi että DJ soittamassa, ja aamuneljään tosiaan siellä juhlittiin. Keittiötilat sopivat hyvin meidän cateringille, vessa oli tilava (mahduin sinne mun kermakakkupukuni kanssa!) ja sali ihanan tunnelmallinen. Sali ei oikeastaan muuta koristelua tarvinnut kun kauniit kattaukset pöytiin. :)

Ja pihalla oli tilaa istuskella ja pelata pihapelejä, sekä kaunis ympäristö potrettikuvien ottamiseen. Suosittelen lämpimästi ^_^

Jouduitteko maksamaan jotain ylimääräistä, kun olitte juhlimassa siellä aamu neljään? Pitikö asiasta sopia etukäteen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...