Jump to content
Naimisiin.info

Hölmö kysymys ruokahankinnoista


Ebba

Recommended Posts

Häät on parin viikon kuluttua ja oon alkanut miettimään hankintaosastoa. Me siis tehdään itse ruoat edellispäivänä (ei voi pakastaa oikein mitään), joten kaupassakin käydään vasta viime tipassa. Ja tähän liittyykin mun ehkä vähän hölmö kysymykseni...

Ootteko te ihan perusmarketista ostaneet ruokatavaranne? Vähän hölmöltä tuntuu mennä sinne lastaamaan kärry täyteen sipulia ja paprikaa ja etenkin ne 8 kiloa jauhelihaa ja saman verran kananrintaa epäilyttää.. Pistääkö kauppa pahakseen jos menee sinne ja tyhjentää lihatiskit omiin taskuihin? Ootteko varottaneet etukäteen? Vai ostaako kukaan näitä lihoja edes marketista? Meillä päin ei ole lihakauppoja, muuten hakisin sellaisesta... :(

Link to comment
Share on other sites

Meillä päin kuule näkee harvase päivä, kun bussilastillinen tiettyjä turisteja ostaa kärryllisen/kärryllisiä tiettyjä elintarvikkeita/taloustavaroita! Että nou hätä :grin:

Etukäteisvaroitusta käyttäisin vain, jos kyseessä olisi pieni k-/s-market, tai jos haluat jotain hyvin erityistä, jotkut voivat jopa pakata ne valmiiksi tai jos olet ostanut koko palletin/laatikon, niin helpompi tietty kantaa. Muuten kyllä cittarit/prismat kykenevät yhdet juhlaostokset myymään ;) Kauppahan on vain mielissään, kun ostat tavaraa! Siksihän ne siellä ovat ;) Voihan jauhelihaa pakastaa, jos hävettää tuo 8 kg :)

Kyllä niistä myös muiden juhlien pitäjät (ja suurperheelliset) käyvät ostoksensa tekemässä, ellei ole tukkukorttia. Olen nähnyt myös kebulan autoon lastattavan kymmenkunta tomaattilaatikkoa yms.

Tuohon erikoisen tilaamiseen: jos haluat lihatiskiltä juuri sen myymälän tiettyä kalaa tai tietyllä tavalla valmistettua lihaa/leikkelettä, niin kannattaa kyllä varmistaa, että heillä on sitä sinä päivänä (toimituspäivä ja menekki). Ettei sitten viime tipassa saakaan sitä, mitä oli suunnitellut. Tällaisessa tapauksessa kyllä ottaisin suoraan tuottajalta, on myös halvempaa. Siis jos ajattelee jotain lähellä tuotettua savukalaa tai palvikinkkua jne.

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Onhan se tietenkin halvempaa ja helpompaa jos teillä tai jollaki ystävällä on tukku kortti. Me tehdään myös ruuat itse, tulevalla anopilla on tukkukortti niin sinne me mennään. Mistä te olette hankkineet kaikki astiat ja nyt tarkoitan enemmän niitä tarjoiluastioita, ja niitä kippoja missä ruoka pysyy lämpimänä?

Link to comment
Share on other sites

^ Ne onkin tällä hetkellä suurin ongelma.

Periaatteessa me tarvitaan neljä tarjoiluastiaa lämpimälle ruoalle, ja niille vaihtarit. Oon haalinu kaikilta sukulaisilta ja muilta uunivuokia, ja toivon että niiden koot riittää. Mutta nyt mun ystäväni vihjaisi, että ruoka ei ehdi lämmetä uunissa siinä ajassa, mikä kestää kun edelliset tyhjenee tarjoilupöydässä. Yritän siis käyttää olemattomia suhteitani, ja kysellä tutuilta ravintoloitsijoilta joko lämpöhauteita tai niitä styrox-koreja, joissa ruoka olisi lämmin koko ruokailun ajan.

Me saatiin myös paikalliselta pitopalvelulta diili, että saadaan niiltä tarjoiluastioita, jotka ei ole niillä itsellään silloin käytössä. Ne on tuttuja.

Jos jostain vois vuokrata edullisesti koko tarjoiluastia+lämpöhaudepaketin, olisin niiiiiiiiin iloinen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...