Jump to content
Naimisiin.info

Kyselyketju: Sormuksen valintaongelmat (yhdistetty)


neitokieli

Recommended Posts

Olen astelemassa avioliiton auvoiseen satamaan tuossa loppukeväästä, ja sormusprobleema on taas herännyt henkiin. Makuni eroaa melko radikaalisti suomalaisesta sormusvalikoimasta, ja olenkin teettämässä sormukseni. En siis todellakaan viehäty perinteisistä, klassisista sormuksista. Haluan suurehkon kiven, näyttävän ja hyvinkin "erikoisen" sormuksen. Enemmän antiikkihenkisen, jenkkityylisemmän... No jotain sellaista joka tapauksessa.

Itse ongelma on se, että pelkään makuni muuttumista ajan saatossa, ja sitä, että sormus on "liikaa" myöhemmin. Tuntuu, että niin kovin monien tyyli aikuistuessana muuttuu klassisemmaksi ja yksinkertaisemmaksi. En ole mitenkään supererikoinen tyyliltäni, mutta vähän sellainen boheemi ehkä. Stressaan sitä, että entä jos valitsen sormuksen liikaa nykyisen tyylini mukaisesti ja en ajattele tarpeeksi sen ajattomuutta.

Onko kukaan katunut vihkisormus valintaansa? Onko kellään ollut myöhemmin liian "jotain" sormusta? Mitä te itse tekisitte minun saappaissa, ottaisitte sen mikä juuri nyt tuntuu täydelliseltä, vai sen jonka ajattelisitte olevan ajattomampi, vaikka se ei juuri nyt suuria tunteita herättäisikään? Mitään ajatuksia?

Link to comment
Share on other sites

Löydät sympatiaa täältä! Itselläni on vähän samantapainen ongelma, koska sormusmakuni on selkeästi aika näyttävä noin suomalaiseen makuun. :D Sanoisin, että ota se joka nyt tuntuu täydelliseltä. :)

Itse tuumasin, että jos joskus tuntuu ettei vihkisormuksen design enää tunnu omalta voi sen solitairen timantin irroittaa ja teettää uuden sormuksen, vaikkapa jonkin hääpäivän kunniaksi. :) Vaikka vihkisormus on mielestäni merkittävä symboli sitoutumisesta, se on kuitenkin vain symboli, koru, jota saa muokata tai jonka voi korvata joskus toisella korulla.

Link to comment
Share on other sites

Minäkin sanoisin, että ota se, joka nyt tuntuu täydelliseltä. Helpommin kadut klassista sormusta, joka ei välttämättä koskaa miellytä yhtä paljon kuin se unelmien sormus. (: Vaikka tyylisi vaihtuisi ajan saatossa, ei ole mitenkään varmaa tuleeko tarve muuttaa vihkiä.

Itsekään en ihan tavallisinta vihkiä halua, tässä vaiheessa on suunnitelmissa tehdä sormus, jossa on timanttien lisäksi ainakin safiireja, ehkä myös rubiini. (:

Link to comment
Share on other sites

Mä olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että otat sellaisen sormuksen, josta juuri nyt haaveilet. On toki mahdollista, että maku muuttuu klassisemmaksi myöhemmin, mutta se on vasta sitten joskus. Itsekin mietin ensin todella yksinkertaista ja erittäin paljon tämän hetken sormusmuotiin kuuluvaa yksilöä ajatellen, että mä opin tykkäämään siitä ja se sopii kaikkien vaatteiden kanssa. Huhhuh. Onneksi en tehnyt sitä virhettä :) Itsekin haluaisin sormuksen, joka on tänne yksinkertaista tyyliä edustavaan skandinaviaan ehkä vähän "liikaa" :)

Link to comment
Share on other sites

^ komppaan edelliseen, mun mielest myös kannattaa ottaa semmonen sormus, jonka haluut nyt. Se edustaa sua ja teidän häitänne myös tulevaisuudessa. Kyllä sormuksen voi vaihtaa johonkin vähemmän "prameaan" sit myöhemmin, jos siltä tuntuu. Mut ehottomasti otat nyt semmosen just-eikä-melkeen -sormuksen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...