Jump to content
Naimisiin.info

Mietitkö, että mitä jos peruisi häät?


Guest Minna(Guest)

Recommended Posts

^^ Mun mielestä tuo kuulostaa ihan vaan miehen hääahdistukselta. IMHO sun kannattaisi nyt vaan hengähtää ja antaa hääasioille vähän taukoa.

 

Ensinnäkin, miehen mielestä 7 kk häihin on ikuisuus. Ne ei vaan tajua, miksi niitä (tai kyllä oikeastaan mitään) pitää kuukautta pidempään suunnitella. :rolleyes: Esim. miesten mielestä kekkereihin voi hyvin kutsua kaverit samana päivänä jne. Osallistumishalukkuus ja innostus tulevat myöhemmin sulhaselle :) Esim. meillä se tuli paria kuukautta ennen häitä, kun mies tajusi, että kohtahan ne häät oikeasti on. Miesten on myöskin vaikea ymmärtää, kuinka paljon aikaisemmin monet asiat pitää varata ja järjestää tai tilata. Meillä esim. mies päätti 3 kk ennen häitä, että pitää olla bändi ja tyrmistyi vilpittömästi, kun selvisi, että valtaosa/kaikki kohtuuhintaisista bändeistä oli jo ajat sitten varattu.

 

Teillä kun on isot hoidettu ja aikaa noin paljon häihin, niin anteeksi vain, en edes tajua, miksi miestä pitää ahdistella ja jankata asioista turhaan, varsinkin jos siitä teillä riita tulee (?) ja tuottaa sinulle pahaa mieltä. (Siis kyllä minäkin noin vuotta ennen häitä aloitin suunnittelut, mutta en koko sitä 12 kk käyttänyt aktiivisesti häille, juurikin tuossa kohdin tuli seesteisempää kun isot linjat oli vedetty ja pienten asioiden hoitamiseen oli liian kauan. Ja miestä en kaikilla päässäni pyörineillä jutuilla tuossa vaiheessa "vaivannut" jatkuvasti, vaan käytiin läpi asioita, kun oli hyvä, kiiretön hetki.) Miehiä nyt vaan vähemmän kiinnostaa yleensä ne asiat, joita häissä on paljon. Miehet myöskin yleensä käyttävät vähemmän aikaa päätöstentekoon ja pohtimiseen siitä, loukkaantuuko tädinkumminkaima, jos sen serkkua ei kutsuta. Foorumilla ja kavereiden kanssa voi suunnitella, pohtia, muuttaa mieltään, vertailla jne. ilman miestä. Ja ostoksiakin yms. voi tehdä asioissa, joissa miestä ei tarvitse. Pienillä (miehistä turhilla) hääasioilla, kuten servettien värillä, kaasojen hiuksilla, kutsujen koristetimanteilla yms. ei kannata myöskään jatkuvasti piinata, vaan vaikka esim. sopia, että kerran kuussa käydään yhdessä läpi tietyt jutut, joihin miehen on hyvä osallistua (ne asiat, jotka häntä kiinnostaa, kuten vaikka auto, musiikki, ruoka tai ohjelma).

 

 

Olette varmaan käyneet keskustelun siitä, millaiset häät kumpikin haluaisi? Siis että mitkä asiat on ne tärkeimmät jutut, mihin panostetaan, millainen tunnelma, mitä haluaa ihmisten muistavan häistä jne. Mitkä asiat ovat sinun sulhasellesi tärkeitä asioita, niitä, joiden valintaan hän haluaa osallistua / järjestää itse?

 

Jos miehen on vaikea ymmärtää hääinnostusta, sitä voi yrittää selittää vertaamalla sitä johonkin miehelle tärkeään harrastukseen, olkoon esimerkkinä vaikka auton tuunailu: netissä käytetään paljon aikaa foorumilla ja varaosasivustoilla, kavereiden kanssa puhutaan laittelusta ja vapaa-aika vietetään miettien, mitä kaikkea uutta vielä tarvisi, miten sen tekisi sekä sitten itse sen laittelun parissa. Ei eroa häiden suunnittelusta mitenkään. ;)

 

Ja kyllä aivan varmasti rakastaa sinua, tuollaiset miehet osoittaa sitä juurikin noilla teolla :)

 

Nyt vain jäitä hattuun ja teette ja olette semmoisia, kuin kihlautuessakin ja muutenkin arjessa, sitenhän eläen te olette avioonkin astumisen päättäneet :) Kannattaa tietysti selvittää tuo, mitä Nanshe kysyi, mutta mielestäni vasta sitten, kun miehen hääahdistus on vähän laantunut. Uskon, että tuo "pitäisi rakastaa naimisiin mentäessä" kumpuaa siitä, että mies ajattelee, että kun hän ei hössötä mukana ja ei sinun mukaasi ole kiinnostunut tai osallistu häihin, niin ei hän sitten ole sopiva menemäänkään naimisiin. (mä nyt siis oletan, että ette ole mikään salamateinikihlapari, vaan tunnette toisenne ja olette yhdessä päättäneet yhdessä elämänne viettää)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ainiin, ja ette siis ole ensimmäinen ettekä viimeinen pari, joissa naista huolettaa miehen osallistuminen häiden järjestämiseen :) Tsemppiä tästä keskustelusta? http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/12047-sulhasen-osallistuminen-j%C3%A4rjestelyihin-yhdistetty/  :) Siis tietty siellä on aivan päinvastaisiakin tarinoita, mutta myös niitä kommentteja, joissa sulhanen on intoutunut vasta lähempänä häitä, kuten vaikka meillä. :)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos teille Nanshe ja Tipzilla  :-X  Helpotti jo suunnattomasti :)

 

Niin, en todella tiedä mitä se sillä varsinaisesti tarkoitti, sillä on tuo tunteidensa sanoiksi pukeminen muutenkin niin vaikeeta, että sitä en sitten enää lähtenyt siltä kyselemään, että tarkenna nyt hyvä mies!!

 

Joo, eihän tässä nyt mitään hässäkkää edes ole, niin kuin sanoin, niin kaikki tärkeimmät buukkaukset on hoidettu jo syksyllä. Mulla nyt on puvun hankinta tässä kesken, puoliksi jo maksettukin ja tammikuun aikana pitäisi tehdä siihen isoimmat muutokset, siihen niitä kenkiäkin jo tarvitsisin kiiruusti...se ahdistaa ainakin itseä aivan käsittämättömän paljon - mitä jos se onkin huono koko puku ja mitä jos minä en ole hääpäivänä kaunis sun muita sekavia ajatuksia - ja kun ei suoraan sanottuna ole oikein ketään kaveriakaan jota vaivata näillä asioilla... Eihän mies erota valkoisen sävyjä edes toisistaan, ja tämä sulhanen ei halua mun pukua edes etukäteen nähdä, niin turhaan ole tosiaan sitä tälläkin asialla ylipäätään ahdistellut. Ja en nyt toki ole kaiken aikaa häistä hössöttänytkään, ei olla oikeastaan puhuttukaan aiheesta ainakaan pariin kuukauteen, mutta tämä hääpukuasia nyt tuli vaan niin ajankohtaiseksi ja vei multa kaiken huomion. Voi ootte niin oikeassa, kiitos teille sanoistanne, välillä sitä vaan tarvitsee jotain järjen ääntä ulkopuolelta, kun omat ajatukset kiertää kehää :girl_to_take_umbrage2:

 

Mä hoidan nyt sen pukuasiani aivan itsenäisesti, ja sen jälkeen hengähdän ja odotan parempia aikoja  :girl_sigh:  Toivottavasti Tipzilla olet oikeessa ja tämä nyt tosiaan vaan on jotain ahdistusta, jotain täysin normaalia miesten ahdistusta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voi kyynel onpa raskas tilanne! Onneksi täällä sanottiinkin jo niin hyviä pointteja. Tsemppiä nyt hirvittävästi tietysti sulle! 

 

Nanshe mun täytyy myöntää että olin itsekin just tollaisella samalla fiiliksellä jokusen viikkoa sitten. Tuntu että ei tää nyt olekaan meidän tyylinen tapahtuma mikä on tuloillansa. No sain sitten vaihdettua meidän jatkopaikan niin kaikki purkautui jotenkin siinä sitten ja tajusin että ehkä stressi sai hieman turhan kovan otteen taas  :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...