Jump to content
Naimisiin.info

Villa Rulludd (Espoo)


wagner

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pääseeköhän Rulluddiin maistelemaan ruokia etukäteen? Mulle oikeesti kakut oli niin paha pettymys ja elättelen toiveita että ruuat ei jaktaisi samaa linjaa.. Paikka on niin ihana, mutta surkeat tarjottavat saattavat pilata kaiken, tarjottavistahan juhlat yleensä muistetaan. Mulle rupeaa nyt tulemaan tämä häästressi, kun lähes kaikki on valmiina ja nyt odotellaan vaan heinäkuuta ja ihanaa ilmaa.

ensku

Link to comment
Share on other sites

Rulluddin huvilamuseohan on avoinna joka kk:n ensimmäisenä sunnuntaina, joten pientä suolaista yms. nyt ainakin pääsee maistelemaan. Samalla näkee ruuan esillepanon.

Omat odotukset Rulluddin suhteen ovat ihan positiiviset, vaikka tarjoiluja tuntuukin leimaavan tietty "käsityön" (tai amatööriyden?) leima. Toisaalta se on myös hyvä - ei ole ainakaan teollisen oloista.

Melihiilen kommenttiin "Eiköhän se oo hyvää" täytyy tosin lisätä, että kyllähän pitopalveluita on todella monenmoisia ja -tasoisia. Ihan niin kuin ravintoloitakin, harva valittelee vaikkapa Rossojen ruokaa vaikka sekä ruoka että esillepano ovat valovuosien päässä huippu(kalliiden) Gourmet-ravintoloiden tasosta. Ts. ihmisten odotukset ja kokemukset esim. hääateriasta ovat varmasti itse kullakin kovinkin erilaisia ja eri ihmisille "ruoka oli hyvää" tarkoittaa kyllä ihan eri asioita...

Link to comment
Share on other sites

-Kaneli- on ihan oikeassa, riippuu tietenkin odotuksista. Oman kokemukseni mukaan hääruoat on aina enemmän tai vähemmän kotitekoisen makuisia, paitsi ehkä ravintolahäissä. Mun mielestä Rulludd ei tee poikkeusta tässä asiassa. Ja tarkennan vielä aiempaa kommenttiani, eli jos ruoka ei vastaisi odotuksia, niin sana kiertäisi nopeasti lähipiirin lisäksi vaikkapa tällä foorumilla ja muissa vastaavissa paikoissa. Se taas vähentäisi Rulluddin suosiota juhlapaikkana (erityisesti kun pitopalvelu kuuluu pakettiin) mikä ei tietenkään ole toivottavaa yrityksen kannalta.

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä voitte olla huoleti ruoan suhteen. Ruoka oli TODELLA hyvää ja kauniisti tarjolla. Pohdin asiaa itsekin etukäteen, koska olen samaa mieltä siitä, että kakut eivät olleet ihan sitä mitä odotin. Näin ollen otettiin kakku muualta ja olen tästä varmaan täällä kertonutkin.

Olin ensin muokkaamassa menuja ristiin rastiin, mutta päädyttiin kuitenkin Välimeren menu 1:een pienillä lisäyksillä. Se voi tekstinä näyttää mitättömältä, mutta kaikki vieraat tykkäsivät ruoasta todella paljon ja erityisesti siitä, ettei se ollut ihan "basic häämenu". En itse halunnut lohta tms. perushääruokaa, koska sitä saa kaikkialla muuallakin.

Haluan vielä korostaa, että hääruoka siis kelpasi hyvin usealle eri kansallisuudelle esim. norja, ranska(ja se mies on tarkka safkasta ja viineistä!), peru.

Olen ollut useissa häissä viime vuosina ja kyllä ruoka meidän häissä oli yksi parhaista, vaikka itse sanonkin. Olikin hyvä olla useissa häissä ja miettiä, että tätä ei ainakaan meille...  :) Mutta jos haluatte satsata kakkuun niin ottakaa se muualta.

Viettäkää upeat häät Rulluddissa, olen melko varma, että suurin osa on tyytyväinen lopputulokseen. Palvelu on aivan loistavaa. Tietty kaikkia ei voi miellyttää ja mielipiteitä on niiin paljon erilaisia. Tämä siis mun mielipide.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Te, jotka olette jo häänne juhlineet tai pitkällä suunnitteluissa: Millaisia hintaan sisältyvät koristelut ja kattaukset ovat? Valmiita kattausvaihtoehtoja varmaan on, mutta oletteko tehneet itse lisäyksiä niihin? Olitteko tyytyväisiä? Kuuluuko koristeluihin myös kukat? Niin ja saako paikalle mennä etukäteen valmistelemaan vai vasta silloin, kun maksettu varausaika alkaa? Paljon kysymyksiä. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

Kirjoitinkin jo viestiä tuonne "Espoon juhlapaikat" osioon, mutta uutena ja innokkaana ajattelin laittaa viestiä tännekin. Olemme siis menossa naimisiin 2009 kesällä ja jo nyt etsiskelemme sopivaa paikkaa. Vaihtoehtoina tällä hetkellä Villa Furuvik, Pakin tupa ja Villa Rullud. Olisi ihan mahtavaa saada kuvia Villa Rulludista, olisin niistä tosi kiitollinen! Haluaisin myös kuulla kuinka myöhään Rulludissa saa juhlia? Paljonko menut maksoivat ja jos niistä jättää jotain pois saako hintaa alemmaksi? Entä kahvipöytämenuut, minkä hintaisia? Olen lähettänyt pari viikkoa siteen tarjouspyynnön, mutta en ole saanut vastausta...Entä loppusiivous, kuuluuko se hintaan?

Tällä hetkellä meille suurin kysymys ovat kustannukset. Käsiittääkseni Villa Rullud on suht tyyris paikka. Pohdimmekin nyt sitä tuleeko paikka liian kalliiksi vai ovatko muutkin vaihtoehtomme ihan samanhintaisia (Pakin taloon ja Furuvikiin ei kuulu koristelua eikä siivousta ja pitopalvelukin maksaa kattauksineen, kuljetuksineen, astiavuokrineen, tarjoilijoiden palkkoineen ym. Itse emme ruokia tee!;) ).

Muutenkin saa kertoa kaikkea mahdollista Rulludista!

Link to comment
Share on other sites

mhsammakko, Rulluddin kotisivuilla on suht kattava galleria, joka sisältää sisä- ja ulkokuvia paikasta. http://www.vallmogard.fi/2005/VillaRulludd/index.htm Rulluddin pihapiiri on erittäin kaunis, kannattaa käydä katsastamassa ihan paikan päällä, jos et vielä ole käynyt.

Rulluddin väki on todella joustavaa, joten koristeluista ja ruoista pääsette varmasti yhteisymmärrykseen. Siivous kuuluu pakettiin ja muutenkin juhlat järjestetään hyvin kokonaisvaltaisesti Rulluddin porukan kanssa. Juhlat tulee lopettaa puolilta öin ja ulkona pitää olla viimeistään klo 1:00.

Kesä on paikan sesonkiaikaa ja häitä ja muita kesän juhlia vietetään varmastikin joka viikonloppu. Odottele siis rauhassa tarjousta, saat sen varmasti pian.  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä oli häät pari viikkoa sitten Villa Rulluddissa. Itse tehtiin kakut, kun mies ei oikein tyytynyt paikan tarjottaviin. Meillä oli Välimeren buffet menu 2. Kaikki meni aivan nappii! Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Niin mekin kuin myös vieraat nauttivat kovasti juhlasta. Kaikkein ihaninta oli kyllä varmaan se, ettei itse tarvinnut stressata mistään koristeluista ja kukista, vaan Rulluddin väki hoiti kaiken tosi upeasti.  Ei voi kuin suositella! Me saatiin 1€/hlö alennusta menu hinnoista kun vietiin itse kakut. Paikka on kyllä tosi upea ja merenrannalla oli ihanaa hoitaa vihkiminenkin pois alta. En mä nyt tiedä tuliko se sen kalliimmaksi viettää juhlat Rulluddissa tai sitten jossain muualla, maksaahan se pitopalvelu ja kaikki muut hömpötyksete myös.

Ensku, josta on ihan kivaa olla rouva

Link to comment
Share on other sites

Meidän piti avioitua jo tänä kesänä joten oltiin jo tammikuun infotilaisuudessa. Siellä aikamme katseltuamme päädyttiin siihen ratkaisuun että buffet on järkevintä laittaa "terassille" ja ihmiset istumaan huoneisiin. Itse ajateltiin istua "isossa" salissa (eli siinä salissa joka on heti kun tullaan sisään). Pöytäkukat ja muutenkin kattaukset oli tosi kauniita... Innolla odotan ensi kesää.  :)

Link to comment
Share on other sites

Palvelupalautteena todettakoon, että olemme mykistyneitä.

Ruoka ei ollut hyvää pitopalveluruokaa, vaan välimeren menusta luksukseksi muokattu menumme oli täysin gourmet-tasoinen.

Palvelu oli samaa tasoa. Yhtään likaista lautasta tai lasia ei lojunut illan aikana pitkin poikin,  Aikataulu piti ja tarjoilu pelasi. Illan viinibaari oli tehty kauniiksi ilman kaljatölkkirivejä jne. kukat olivat 110% sitä mitä olimme tilanneet. Pienimmätkin erityistoiveemme (niitä riitti...) toteutettiin täydellisesti.

Halvaksi juhlapäivämme ei toki tullut, mutta miljöö, ruoka ja palvelu olivat jokaisen pennin arvoisia, elleivät enemmänkin.

Kiitos ja kumarrus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä oli häät pari viikkoa sitten Rulluddissa ja olen kyllä kanelin kanssa täysin samaa mieltä. Kaikki meni täydellisesti!

Ruoka oli ensiluokkaista ja kaikki vieraat kehuivat sitä maittavaksi. Saimme muokata menun oman mielemme mukaiseksi ja hinta pysyi kohtuudessa, vaikka tarjolla oli esim härän sisäfilettä. Esillepano oli myös tyylikäs ja kaikki annokset oli aseteltu kauniisti. Viinipullot vaihtuivat pöydissä jouhevasti ja tyhjät lautaset korjattiin huomaamattomasti pois. Myös loppuillan "baari" toimi esimerkillisesti ja se pysyi edustavan näköisenä koko illan.

Pöytäkoristelut suunnittelin täysin itse ja kukiksi valitsin hääkimppuni mukaisia kukkia. Lähetin Rulluddin väelle etukäteen kuvia "testikattauksesta" ja kaikki oli hääpäivänä aseteltu juuri haluamallani tavalla. Kukat oli runsaat ja näyttävät, aivan kuten olin toivonut. Myös Rulluddin upea piha oli erinomaisessa kunnossa. Kukat kauniinaja ruoho siistittyvä.

Muutenkin palvelu on ystävällistä ja toimivaa. Asioista ei tarvitse mainita kun kerran ja voi olla varma, että kaikki sujuu. Juhlapäivänä henkilökunta toimi huomaamattomasti ja kohteliaasti. Näin jälkikäteen katsottuna pidän itseäni vaativana morsiamena, mutta juhlapaikan toiminnoista ei Rulluddin kannalta todellakaan täytynyt olla huolissaan.

Suosittelen Villa Rulluddia kokonaisuutena siis lämpimästi kaikille juhlijoille.

Link to comment
Share on other sites

Meidän "pakettimme" sisälsi kaiken muun täydellisen lisäksi mm. täydelliset - pilkuntarkasti toivomustemme mukaiset - kukat.

Itse emme vieneet juhlapaikalle oikeastaan kuin pöytäkartat, ohjelmalehtiset ja kakunkoristeet. Itse tila ei mielestäni kaipaa kovin paljon ylimääräistä tilpehööriä, eikä sellainen olisi ollut meidän tyylistämme muutenkaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nostellaanpa Rulluddia. :)

Te, joilla jo on asiasta kokemusta, niin mahtuiko bändi hyvin verannalle ja jäikö siihen vielä riittävästi tanssitilaa? Entä kuuluiko musiikki salin puolelle sen verran hiljempaa, että siellä pystyi keskustelemaan? Yleensähän tavallisimmissa hääpaikoissa bändin soiton aikana ei pysty juttelemaan, mutta Rulluddissa varmaan välissä oleva seinä vaikuttaa asiaan. :-?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kyllä bändi mahtui oikein hyvin verannalle (4 soittajaa) ja tanssitilaakin jäi meidän n100 hengen porukalle mukavasti. Tunnelma oli aika ajoin tiivis, mutta kaikki halukkaat mahtuivat tanssimaan. :)

"isossa salissa" ja "peräkuitilla" pystyi musisoinnin aikana hyvin keskustelemaan ja jos juhlat ovat kesäaikaan, myös takapihasta tulee mukava olohuone.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei vaan Rulluddissa juhlineet :) Kaikilla tuntuu olevan niin hyviä kokemuksia että meilläkin on tää paikka harkinnassa kesälle 2009.

Miten tuolla on alkoholitarjoilujen kanssa..? Onko juotavat otettava paikan pitäjiltä vai voiko ne tuoda itse? En ole löytänyt netistä ihan selvää vastausta :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...