Jump to content
Naimisiin.info

Alkoholi kielletty juhlapaikalla!


Guest Tuuhe

Recommended Posts

Meillä häät toukokuussa kauniilla paikalla merenrannalla.

Paikka on seurakunnan leirikeskus jossa sijaitsee myös

kappeli. Alkumaljat saa tarjota, mutta muu alkoholin

tarjoilu on kiellettyä. Muita paikkoja ei lähistöllä ole jossa häät voidaan pitää. Mitä ihmettä teemme boolin kanssa, olisi kivaa kuitenkin tarjoilla vieraille jotain ettei ihan koko iltaa tarvii kuivin suin istua... Pitääkö tässä varustaa auto viinaksilla...toukokuussa ei kutienkaan välttämättä kovin lämmintäkään ole joten pihalla ei välttämättä voi iltaa viettää...Apua!

Link to comment
Share on other sites

Guest mari-emilia

Mä vaihtaisin tossa tilanteessa juhlapaikkaa.   :-/ Vaikkei booli ja alkoholi yleensäkään ole pääosassa häissä, mutta kyllä se kummasti nostaa tunnelmaa ja rentouttaa fiilistä. Meillä oli hääpaikan valitsemissa yhtenä kriiterinä juuri se että paikkaa saa tuoda omat juomat. Mutta toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi.  :)

Link to comment
Share on other sites

Oon kuullut, että jotkut on tuossa tapauksessa kyllä tarjoilleet boolia sitten illalla, kun siellä ei ollut enää ketään henkilökunnasta. Ei tietenkään kannata silloin, jos on sellaista porukkaa jotka luulet että närkästyy moisesta, mutta kyllähän sitä ripareilla ja muilla leireillä kans juodaan - ainut vaan, että hieman "nätimmin". Me meinattiin kans tuota, mutta vaihdettiin paikkaa kun ois se ollut vähän vaikeaa meidän viinaan menevän sukumme kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Itse kannatan juhlapaikan vaihtoa jos alkoholin nauttiminen nousee paikkaa tärkeämmäksi. Harmillista jos muita paikkoja ei ole tarjolla, mutta seurakunnat kun haluavat pitää paikkansa päihteettöminä, niin itse kyllä kunnioittaisin paikan vuokraajien tahtoa tällaisessa tilanteessa.

Oon kuullut, että jotkut on tuossa tapauksessa kyllä tarjoilleet boolia sitten illalla, kun siellä ei ollut enää ketään henkilökunnasta. Ei tietenkään kannata silloin, jos on sellaista porukkaa jotka luulet että närkästyy moisesta, mutta kyllähän sitä ripareilla ja muilla leireillä kans juodaan - ainut vaan, että hieman "nätimmin".

Tähän oli pakko kommentoida. En kyllä tiedä yhtään seurakunnan rippikoulua tai muuta leiriä missä juotaisiin alkoholia (näistä jutuista nyt jonkun verran tiedän).

Tsemppiä Tuuhe ongelman ratkomiseen!

Link to comment
Share on other sites

Liityn paikanvaihtoa kannattavien joukkoon. Seurakunta tosiaankin toivoo tilansa olevan alkoholiton, ja sitä toivomusta täytyy kunnioittaa. Toinen vaihtoehto tietty on, että valitsee upean paikan ja unohtaa alkoholin.

Sekin kannattaa muistaa, ettei alkoholin nauttiminen aina ole kamalan siistiä, vaikka ihan sivistyneesti olisikin tarkoitus ottaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jos alkoholin tarjoilu on kiellettyä juhlapaikalla, niin silloin se on. Piste. Vaihtoehtoja on mun mielestä tasan kaks; alkoholittomat häät tai juhlapaikan vaihto. Boolin tarjoilu henkilökunnan poistumisen jälkeen tulee todennäköisesti kuitenki seurakunnan tietoon ja vaikka ei tulisikaan, niin se on mun mielestä väärin toimia juhlapaikan vuokraajan sääntöjä vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli todella upea paikka (toukokuussa, seurakunnan omistama, meren rannalla, oma kappeli, tosin alkumaljojakaan ei saanut juoda, joten sama paikka ei ollut kyseessä). Alkoholin käyttö oli kielletty, mutta ei se haitannut, koska sitä meidän juhlissa ei tarjottu.

muok. Painoin enteriä liian aikaisin. Kehoittaisin noudattamaan paikan sääntöjä, kuten moni muukin tähän kirjoittanut. Jos jäätte kiinni, voi olla että paikkaa ei edes tulevaisuudessa tarjota hääseurueille. Edustatte omilla häillänne myös muita pareja, jotka mahdollisesti haluavat pitää juhlansa samassa paikassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest WishfulThinking

Samalla linjalla edellisten kanssa. Joko paikka ja alkoholittomat häät tai sitten muut suunnitelmat kehiin. Olisi mielestäni aika röyhkeää rikkoa vuokraajan asettamia sääntöjä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...