Jump to content
Naimisiin.info

Kirkkonummi ja lähialueet


Aroha

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

meille siis tulollaan juhlat Övidsborg :ssa. Paikkaa olen pari kertaa käynyt katsomassa ja tykännyt että se on OK. Eli seurojen/nuorisotalohan se on, mutta siisti. Aika paljon tummanruskeaa väriä puitteissa, ovissa jne. mutta kyllä tuo meille sopii, itse koristellaan semmoiseksi kun halutaan ja mm. vaihdetaan verhot (salissa 6 ikkunaa) jne. Varmasti tulee just hyvä  ;)

Övidsborg :ssa on siis tuo sali, keittiö tilat=itse keittiö ja tila johon voi halutessaan järjestää buffet pöydän jne.(astioita löytyy jonkin laisia, itse aion kyllä ottaa pitopalvelulta - helpompaa, sitten siellä on tavallinen liesi&sähkö, tiskikone jne)

Lisäksi eteistila on väljä, joten ei hirmuista ahtautta pitäisi tulla. Se mihin olin tyytyväinen oli wc:t, niitä oli naisten vessassa kaksi koppia, miesten puolelle en katsonut - vanhahtavat, mutta siistit olivat! (kun kuuntelee että joillain on ollu jossain jopa ulkohuusseja...) Salissa on lava ja takatilat bändiä varten! Ja katto... Övidsborg:n salin katto on korkealla, eli avara! Se oli ehdoton plussa :) Meille on tulossa muuten n.100-120 hlön häät! ja vihkiminen on espoon tuomiokirkossa (vanha kirkko), josta matkaa muuten juhlapaikalle kertyy 22km, ja sen ajaa kesä aikaan n. 20 minuutissa. Että semmosta ;) Aijuu, vuora taisi olla 400€ ja se sisältää siivoojan palkan. Koristelemaan pääsee perjantaina (joskus jopa torstai iltana, mikäli perjantaina ei siellä ole mitään juttua - mutta siis neuvoteltavissa) ja paikat pitää olla "ennallaan" su klo 12. Niin ja se tärkein; Juhlat pitää olla loppu klo 01.00. (saa tanssia ja tarjota alkomaholia)

Näin siis meille sanottiin syksyllä. Maaliskuussa soitellaan ja mennään kattomaan vielä paikkaa.

tässä vielä kertaalleen " viralliset " tiedot, joku ne jo esittikin  ;D

Keittiö, bufetti, sali (200 henkilöä, 140 istumapaikkaa)

Övidsborgintie 24

02550 Evitskog

Tilavaraukset Anita Jokinen puh. (09) 256 3684

Link to comment
Share on other sites

DT:lle

Bergåsa on vaalean keltainen/beige rakennus jossa ruskeat ikkunan puitteet, aivan porkkalantien varressa.

Piha on aidattu(rakennuksessa päivisin p:koti, ip:kerho yms. toimintaa.

Pihassa on "aitta" rakennus, leikkimökki ja muuta lasten leikkikaluja ex. keinut hiekkalaatikko jne.

Piha oli minusta viihtyisän näköinen näin talvellakin (kävimme siellä eilen).

Juhlatila on sali, jossa esiintymislava (iso) bändi mahtuu sinne vallan mainiosti ( meille tulossa sekä Bändi & ammatti DJ),sisälle mahtuu n. 120 hlö, tuolit ja pöydät löytyy.

salista on muutama rappunen ylös missä on myös isompi huone jossa tällä hetkellä lasten ruokailu tila p:kodilla (itse ajattelin laittaa tähän tilaan Bufeen)

keittiö on myös "tässä kerroksessa": pieni puuhella, sähköliesi/uuni, tiskipöytä, työpöytää oli sekä keittiön puolella että Bufeen puolella, j:kaappi löytyy, pakastimesta en ole varma.

Keittiön takaa löytyy pieni huone, jossa on tilaa bändin rauhoittumiselle tai lapsille...

Bergåsassa on 2 WC:tä, kaksi naulakko tilaa ja omasta mielestäni riittävän tilava eteisaula.

Itse tykästyin paikan avaruuteen ja viihtyisyyteen....Suosittelen

Katso lisää tietoja täältä

www.kirkkonummi.fi/vierailijat/matkailu/juhlatilat.html

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Meidät vihitään Haapajärven kirkossa kesällä 2005, juhlapaikkana (ainakin vielä) Furuhed.Ovat niin lähellä toisiaan ja kotimaisemissa.Vieraita kutsutaan n.110 lapset mukaanlaskettuna mutta piha hieman arvelluttaa...niin ahtaan näköinen etten tiedä miten hoidetaan parkkeeraukset...Hinta 350e ja siihen päälle 25e siivousraha.Pitopalvelu hankittava itse, juomat hommataan Tallinnasta.Vuonna 2002 tehty pintaremontti sisällä joten kaipa ne oranssit muovituolit on vihdoinkin pois kuvioista. Varattu tänään, huomenna katsomaan josko täyttää odotukset....Aika hyvin varauksia ens kesälle(nettikalenteri ei ajantasalla!!!)joten jos mielii sinne niin kannattaa kiirehtiä!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä varattu AIVAN UPEA SUITIAN KARTANOLINNA!

Katsoin nettisivut ja paikka näytti upealta, sitten kävimme paikanpäällä ja ei sitä turhaan menty katsomaan. Reilu 100 vierasta mahtuu sisälle syömään ja toista samanlaista paikkaa ei Suomesta löydy!

http://www.helsinki.fi/mm/suitia/linna.htm

http://www.helsinki.fi/mm/suitia/kartanolinna.htm

Kummassakaan ei ole kuitenkaan kunnollsia kuvia sisältä, jolloin nuo upeat salit jäävät arvailujen varaan.

;D ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Mekin juhlitaan häitä tuolla Suitian kartanolinnassa ensi vuoden elokuussa - mielettömän ihana paikka! Toivottavasti silloin olisi vielä sen verran kaunista ja ennenkaikkea lämmintä, että puutarhassakin voisi viettää osan juhlaa, sekin on nimittäin todella kaunis pengerryksineen ja vanhoine omenapuineen.

Muutamia sisäkuvia linnan ritarisalista juhlakattauksineen löytyy juhlaserviisin sivuilta: http://www.kolumbus.fi/juhlaserviisi/ (alasivu "Suitian Kartano"). Kellarisaleissa on sitten vielä ihan oma, erilainen ja jännä tunnelmansa.

Link to comment
Share on other sites

Aivan ihana tuo Suitian kartanolinna  :D Onnittelut upeasta juhlapaikasta! Ja ympäristökin on todella ihana!

Onko linnassa yhtenäistä juhlasalia, johon mahtuisi ruokailemaan 80-100 henkilöä?

Entä miten tuo ruokapuoli hoidetaan? Onko muita vaihtoehtoja kuin tilata ruoat Juhlaserviisin kautta?

Link to comment
Share on other sites

Juhlakerroksessa on kaksi valitettavasti erillistä salia, joihin pitopalvelun mukaan mahtuu mukavasti 44 henkilöä ritarisaliin ja 54 asesaliin. Itse leikittelin pohjapiirustuksen kanssa ja meinasin kyllä, että jos vähän tiivistää niin kyllä siihen hienompaan saliin eli ritarisaliin saisi 60 henkilöä mahtumaan siten, että kuitenkin mahtuu kulkemaan täysien lautasten kanssa pöydissä istuvien ohitse ilman, että vahingossa kaataa ruuat jonkun niskaan ;-). Tuo määrä riittäisi meille, varsinkin kun isommille lapsille on ajatuksissa kattaa pöytä omaan "lasten valtakuntaan" toiseen tilaan.

Kellarikerroksessa on niin ikään kaksi erillistä salia ja siellä isompaan saliin mahtuisi mielestäni hyvin kolme pitkää pöytää, joissa kussakin on tilaa 26:lle eli 78 mahtuisi siis tuolla samaan saliin.

Ei olla vielä päätetty kumpaa itse käytetään... mutta vaihtoehtoja paikka ainakin tarjoaa ja onhan tässä vielä aikaa mallailla ;-)

Pitopalvelusta en itse asiassa ole ihan varma - olen vain ollut siinä oletuksessa, että juhlaserviisi hoitaa "yksinoikeudella" linnan cateringin, mutta en siis ole erikseen kysynyt, onko näin. Itse päädyimme käyttämään nimenomaan juhlaserviisiä, kun heidän tarjouksensa ja kokonaispakettinsa vaikutti juuri meille sopivalta. Ja uskon senkin olevan etu, että he tuntevat paikan pitkällä kokemuksella ja sitä kautta tarjoilu hoituu varmasti sujuvasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kun me kävimme katsomassa Suitian kartanolinnaa, niin emäntä joka paikkaa esitteli sanoi kyllä, että keskikerroskeen (ritarisali ja linnantupa) pitäisi mahtua max 120 henkeä syömään.

Tanssiahan saa ainoastaan ritarisalin puolella ja aulassa, jolloin ritarisalista on pöydät raivattava ruokailun jälkeen pois. Tämä ei haittaa, koska siellähän on seinässä penkit, jotka kiertää koko salin ja hääparille oma valtaistuin! (Aivan upea!)

Juhlaserviisi hoitaa cateringin yksinoikeudella, muita pitopalveluja ei saa tuoda paikalle. Anniskeluoikeuksia ei paikassa ole, joten juomat hommataan itse!

Piha on todellakin tosi upea ja toivottavasti aurinko paistaa,  jolloin senkin saa käyttöön.

Me jätettiin kellarisali pois, koska sieltä ei ole sisäkautta yhteyttä keskikerrokseen (jotkut kapeat ja epämääräiset portaat on olemassa, mutta käyttöä ei suositella). Ihana paikka halutessaan ottaa onnittelumaljat, mutta me skoolataan mieluummin pihalla ja säästetään 150e.

-Ka La- mihin laitatte tuon  lasten valtakunnan?

Link to comment
Share on other sites

Joo, kyllä mä kanssa uskon, että 120 henkeä saa mahtumaan niihin kahteen pääsaliin - tuo pitopalvelun ilmoittama määrä oli siis nimenomaan kommentilla mukavasti, jonka mä siis ainakin tilat nähtyäni ja pohjapiirrosta tutkittuani tulkitsen, että todella väljästi.

Meille aikuisvieraita tulee maksimissaan 70 ja lapsia 15, joten ollaan nyt kullan kanssa mallailtu seuraavia vaihtoehtoja...

(1) Puolipilvinen sää

- vihkiminen puutarhassa

- ruokailu aikuisille Ritarisalissa, buffettipöytä & lasten valtakunta Asesalissa (lasten valtakuntaan olis siis tarkoitus saada leikkitädit, jotka toivottavasti suostuis katsomaan myös lasten syömisten perään ja jeesimään pienimpiä tarvittaessa, mutta täytyy miettiä vielä, onko toimiva ratkaisu sekä lasten että vanhempien kannalta - lapsekkaat vois vaikka mieluusti kommentoida - Plan B tuolle olis, että lapsineen tuleville perheille olisi ruokailun ajaksi katettu paikat asesalin puolelle ja sitten kahvien ja muiden ohjelmien ajaksi kaikille (paitsi siis lasten valtakunnassa iloisesti häärääville taaperoille  ;)) olisi paikat ritarisalissa, jottei ketkään vieraat jää paitsioon ohjelmasta ja muusta  ;D Tuossa Plan B vaihtoehdossa Lasten Valtakunta aukeaisi ruokailun jälkeen siinä välihuoneessa, mikä on matkalla kohti keittiötä ja vessoja

- kahvit,kakunleikkuut, puheet ja ohjelmat olis sitten ritarisalissa

- tanssimaan siirryttäis kellarisaleihin ja siellä sitten muutenkin viettettäis bile-hile iltameininkejä ja istuttais iltaa boolimaljan anteja nautiskellen  ::)

Ja puutarhassa voisi sitten tietty kanssa istuksia, jos sää vaan sallii.

(2) Aurinkoinen ja lämmin sää (toiveuntako?)

Sama kuin edellä, mutta kakut, kahvit, ohjelmat ja myös se rauhallisempi häätanssiosuus olisi puutarhassa... jos vain jostakin keksisi sopivaan hintaan tanssilattian ja varmaan tarttis saada joku ihana miljööseen sopiva telttakatoskin...

(3) Sateinen ja epävakainen sää

- Vihkiminen ritarisalissa

- Ruokailu isommassa kellarisalissa (johon mahtuu varmasti sitten kaikki lapsetkin)

- Lasten valtakunta Asesalissa

- Tanssit & kaikki muu häppeninki myös kellarisaleissa

tai ehkä kuitenkin

- Vihkiminen pienemmässä kellarisalissa

- Loppuosa kuten puolipilvisen sään vaihtoehdossa

Kuten aiemmin totesin, niin tuo on todella monien mahdollisuuksien paikka ja haluaisin jotenkin hyödyntää kaikki ne (mä todella tykkäsin niitten kellarisalien tunnelmasta - se on minusta vähintäänkin ihan ehdoton bilehilepaikka myöhemmille tunneille - akustiikasta pitää kyllä vielä selvitellä, esim. millainen bändi tuollaiseen tilaan soveltuu). Ja nyt kun mainitsit mahdollisuuden tanssia ritarisalissa, niin täytyypä vielä miettiä voisko ne perinteisemmät häätanssit ollakin tosiaan siellä...

Toivottavasti noista meidän suunnitelmista ei kuitenkaan tule vieraille tunnetta, että koko ajan pitää ravata uuteen paikkaan...

Suunnittelu on joka tapauksessa iiiiiiihanaa, ja täytynee todella punnita eri vaihtoehtojen eri puolia... vasta alkumetreillähän tässä ollaan, joten mieli pursuaa vielä eri vaihtoehtoja ja saakin kai pursuta - eiköhän niistä ajan kuluessa se toimivin ratkaisu suodatu... Kommentteja ja eri näkövinkkeleitä olis kyllä kiva kuulla kokeneilta konkareilta  ;)

P.S. Hitsi, kun en ole vielä kovin kokenut naikkari, niin mahtaakohan tämä mun ajatuksenvirta mennä jo liiallisuuksiin tämän otsikon alla - pankaahan multa suu suppuun tarvittaessa  :-*

Link to comment
Share on other sites

Minä jo kerkesin laittaa postia sinne pitopalveluun tuosta henkilömäärästä, joten katsotaan mitä ne vastaa asiaan.

Maksimi on tosiaan tuo 120, todennäköisesti osannotto lähempänä 100 henkeä.

Mulle tuleva mies on luvannut, että aurinko paistaa ja lämmintä on!  8) joten plan B ei kelin osalta kuulemma tarvita... (ehkä mä sellaisen teen miehen tietämättä)

Meillä vihkiminen tapahtuu Haapajärven kirkossa Kirkkonummella, josta sitten tullaan kai letkassa Suitiaan. (Me tullaan paikalle vasta kun muut ovat saapuneet)

Maljat kilistellään pihalla (meinattiin itse mennä takaovesta linnaan sisälle ja tulla etuovesta muiden keskelle etupihalle) ja muutenkin ohjelmaa kehitellään osittain pihallekin.

Lapsille olisi hyvä saada jokin oma paikka esim. videoiden katselua varten.

Link to comment
Share on other sites

paivip - loistava lupaus mieheltäsi, onneksi olkoon  ;D

Meillä taitaa mennä just toisinpäin... mä haluisin tiukasti uskoa, että aurinko paistaa ja sillä hyvä, mutta kulta on plan B:n kannalla... just in case...

Kai se varasuunnitelma on kuitenkin hyvästä...

Siitä lasten valtakunnasta vielä... mekin ajateltiin videoita yms. ja sitten jotain piirtely/askartelu pöytää. Minusta paras ihan ikioma tila olisi joko "naulakkoaula" varsinaisen salien välissä olevan eteisaulatilan takana (naulakot toki siirrettäis jonnekin muualle) tai sitten se "luokkahuone" salien ja keittiön välissä (vähän naulakkoaulasta keittiöön päin). Molempiin sais ihan kivasti jotain lököilypatjoja tv:n tuijotukseen ja sitten sen askartelupaikan. Meillä kun vieraita on vähemmän, niin tosiaan yksi varteenotettava paikka meillä on se Asesalin takapääty - pitäis vaan rajata tuo alue jotenkin nätisti, vaikka linnan silhuetinomaisilla pahvirakennelmilla  ::)

Piha-alueen oheisohjelmassa ainakin mun ehdoton suosikki on lypsykisat linnan Kukka-lehmällä  :D Näittehän sen...?

Link to comment
Share on other sites

Jaa mä en huomannut mitään kukkalehmää  ??? kerro ihmeessä lisää, tuo kuulostaa hauskalta ohjelmalta...

Mä ostin puvun tänään!  ;D vähänkös on tyytyväinen olotila... kaverini sanoi, että se on ihan mun näköinen ja niin se kyllä on munkin mielestäni. Isot asiat siis hoidettu ja kaikki ne pienet hoitamatta.

-KaLa- meinasitko pahemmin koristeita laittaa paikkaan?

Pitopalveluhan tuo pöytäkukat, ja muutenkin mun mielestä paikka oli sen verran upea, että ei pahemmin koristeita kaipaa. Muraattia meinasin laittaa pöydille ja linnatupaan ehkä jotakin pientä, koska se ei ole niin upea kuin ritarisali.

Link to comment
Share on other sites

Suitian Kukka-lehmä on ihan oikean lehmän kokoinen: laikukas nahka (laikut on tietty kukkien muotoisia), kielikin roikkuu söpösti ulkona ja sitten vielä tietty on utareet ja kaikki  ;D

Kukan sisällä on joku säiliötyyppinen ratkaisu, jonka voi täyttää haluamallaan nesteellä  ;) ja eikun lypsämään. Ja palkinnonkin ahkera lypsäjä saa heti, ja lopuksi voi vielä tietty palkita illan parhaan lypsäjän  ;D

Koristeluista: Meillä alunperinkin oli tavoitteena löytää tila, joka on kaunis itsessään - ja tämä on juuri sitä! Elokuiset häät kun on ja lähellä kotimaisen omenasadon korjuaikaa, niin meille tulee omenateema (aasinsiltana meidän kihlapaikkaan New York = Iso Omena  :-X). Eli tarvittavat somisteet ja pöytäasetelmat sisältää jossain muodossa omenoita.

Link to comment
Share on other sites

Aika paljon tuolla on jo vastauksia noihin sun kysymyksiin tuolla ylempänä ketjussa ;), mutta tässä yhteenveto tuolta sekamelskan sisästä...

Hinnat ja yhteystiedot löytyy Suitian linnan kotisivuilta (800euroo kaikkineen päivineen, mutta jos ottaa vaan osan saleista, niin on halvempaa).

Pitopalvelu pitää ottaa Juhlaserviisiltä (me ainakin löydettiin meille hyvin sopiva menu helposti sieltä, sivuilta kohdasta HÄÄT/JUHLAT löytyy myös hintatiedot eri menuille, menujen hinnat sisältää sitten kaiken paitsi alkoholijuomat eli tarjoilijat, somistukset, kakut, astiat, servetit yms.

No tuosta ylläolevasta voinee jo päätellä, että alkoholijuomat saa ja pitää hoitaa paikalle itse - minusta vaan pelkkää plussaa - IIIIIIIISO säästö.

Silloin kun me varailimme (elokuun 2004 alussa), niin kyselimme lähinnä elo-syyskuun 2005 lauantaita, voudin mukaan syyskuu oli jo aika täynnä, mutta elokuulla oli tilaa - muuten en asiasta kysellyt.

Ja lisätietona: juhlavieraille löytyy majoitustilaa viereisestä Harjulinnan kurssikeskuksesta (tästäkin löytyy lisää tietoa tuolta Suitian sivuilta)...

Ja tervetuloa vaan rientäen hääpaikkakaimaksi  :-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...