Jump to content
Naimisiin.info

Vanajanlinna (Hämeenlinna)


Guest Adalmiina

Recommended Posts

Onko kokemuksia Vanajan linnasta? Sulhoni on käväissyt siellä työasioissa ja väitti paikan olevan aika nuhruisen oloinen, mutta ainakin kuvien perusteella se on mun mielestä aika mukava.

Katselin niitä sviittien kuvia ja pakko sanoa, että ne pylvässängyt ja seinävaatteet...   :D Kunpa olis yhtä viihtyisää kuin näyttää.

Jos joku on yöpynyt siellä tai jopa järjestänyt juhlia, niin olisi kiva kuulla ainakin seuraavista:

-oliko kallista eli hinta/laatusuhde

-onko sviiteissä/huoneissa omat kylpyhuoneet ja saako parivuoteen (eli varustelutaso)

-onnistuiko kuvaus, löytyikö hyviä paikkoja siihen

-onko huomioitu lapsiperheet eli jos on pikkulapsia vieraina

-oliko ruoka hyvää

-onnistuiko esim. musiikin järjestäminen

Ja tietenkin otan edelleen vastaan vinkkejä minne rahtaisimme pikku seurueemme Hämeen linnasta! Olen valjastanut 'suunnittelutoimikunnan' (nyk. 1 hlö mun lisäkseni)  ;) järjestelemään tätä todella suurisuuntaista eventtiä  ;D ja saas nähdä onnistuuko kestitys linnassa; epäilen että ei, nyyh  :'(

Olen kuitenkin vielä toiveikas, että häistä tulee tunnelmalliset ilman turhia krumeluureja. Mieluiten lähtisin sulhon kanssa lipettiin hääpaikalta, mutta voin sinne jäädäkin yöksi, kunhan sukulaiset saadaan kyydittyä kauemmas...  ;) Koputtelisivat kuitenkin ovea koko illan ja järjestäisivät muita 'vitsikkäitä' tempauksia...

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut töiden puolesta Vanajanlinnassa, ja muistaakseni yöpyminen oli suhteellisen arvokasta, toisaalta palvelu pelasi tosi hyvin.

Huoneissa on omat kylpyhuoneet ja ainakin siinä huoneessa missä nukuin sängyt olisi saanut siirrettyä vierekkäin. Kuvauspaikkoja Vanajanlinnan ympäristössä on varmasti kymmeniä, samoin linnan sisätiloissa.

Ruoka oli erinomaista, kuten myös tarjoilijoiden palvelutaso. Vanajanlinnassa on useita eri saleja ja ainakin niihin isompiin mahtuu bändi ja tanssilattia oikein mukavasti.

Link to comment
Share on other sites

Mä meen kohta paniikkiin! Vanajan linna ei ainakaan käy kyseeseen jokatapauksessa, koska kuulemma koko ensi kesä on jo täynnä!!!

Voihan... Kohta joudutaan järjestämään joku kutuinen eväsretki...  :'(

Link to comment
Share on other sites

Sori tää vastaus tulee nyt vähän väärään kohtaan, mut mä muistin että sä kyselit Hämeen Linnaakin...

Hei, Hämeen Linnan sivuilla luki menu-kohdassa, että tiedustele myös ryhmä- ja kokouslounaita! Eli kyllä ne pienemmillekin porukoille siis järjestää muonituksia!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Olin töiden puolesta viime syksynä Vanajanlinnassa pe-la ja paikka kyllä teki vaikutuksen. Piha on todella laaja - vierailla on tilaa käyskennellä. Linnan yläkerrassa on ihania 2 hengen huoneita, jotka on sisustettu vanhanajan tyyliin ja osasta huoneista on järvinäköala. Sen lisäksi pihapiirissä on yöpymistiloja kymmenille henkilöille. Juhlasaleja on kaksi, toiseen mahtuu alle sata ja toiseen ilmeisesti n. 150. Pienemmästä salista on suora yhteys terassille ja pihalle.

Meillä on häät 31.7.2004 ja olin todella kiinnostunut Vanajanlinnasta hääjuhlapaikkana, kunnes kuulin hinnan. Ensi kesän hääpaketin hinta on 3900e! :o Siihen sisältyy tilat sekä 20 yöpymishuonetta, mutta ruuat maksavat erikseen, halvimmillaan n. 30e/hlö, eli tämä oli valitettavasti meidän budjetille liikaa, vaikka paikka olisikin ollut todella upea. Vanajanlinnan myyntipalvelun mukaan tämä "paketti" on ainoa hääpareille tarjottava "palvelu", eikä sitä voi jakaa osiin. Mielestäni tämä on aika huonoa palvelua, mutta toisaalta Vanajanlinnan kesän viikonloput täyttyvät varmaan tuollakin hinnalla, koska paikka on niin suosittu.

Link to comment
Share on other sites

Sain just tarjouspyynnön Vanajanlinnasta ja se on AIKAS tyyris. Häiden viettoa myydään vain paketteina ja vuokra + 20 huonetta (2 hklöä) kustantaa n. 3900€. siihen sit ruuat + juomat.. mitä ikinä haluukaan.

Itse olen vieraana ollut häissä ja linna on satumainen ainakin kesällä. Itse meinasin sitä mutta tuo hinta on mielestäni kova. ainakin meitin budjettiin.

Link to comment
Share on other sites

Kyselin myös jossain vaiheessa Vanajan Linnaa, joka on todellakin ERITTÄIN KALLIS!

Pelkkä vuokra ja huoneita vieraille (myyvät siis todellakin pelkkiä "pakettihintoja tyyliin: koko linna tai puoli linnaa) oli mummon markoissa kymmenissä tuhansissa, jollen ihan väärin muista.Ja siihen päälle ruuat ja juomat... huh! Meinasin pyörtyä. :o

Ja täyteen oli kesä -03 buukattu ainakin jo syyskuussa -02. Että suosittu on hinnoistaan huolimatta.

Mutta upea on kyllä paikkakin!

Link to comment
Share on other sites

Vanajanlinna on kallis mutta hemmetin hieno paikka! Ruoka on hyvää ja palvelu erinomaista. Olen ollut yksissä häissä siellä ja tunnelma oli sanoinkuvaamaton  :P Huoneissa en olekaan käynyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on häät Vanajanlinnassa 27.9.03, elikäs aika pian. Meille ei edes tarjottu mitään pakettia, vaan tilavuokra on 400 euroo + majoitus 100 euroo huone, jos tahtoo majoittua + ruuat. Meillä on 40 euron menu, joka on kyllä aikast tyyris.. Mut ihastuttiin paikkaan ensisilmäyksellä ja varattiin sit se. Saatiin muuten vajaan 3kk:n varoajalla... :-X

Link to comment
Share on other sites

Olin heinäkuussa -03 vieraana häissä Vanajan Linnassa. Palvelu oli loistavaa, tilat upeat ja ruoka supermaittavaa.

Oli varmaan yhdet upeimmista häistä missä olen ikinä ollut.

Omat ei valitettavasti tule olemaan siellä, kun en ole sieltä päin Suomea.

Mutta suosittelen "taistelemaan" juhlapaikasta.

Yövyin myös linnassa ja oma huoneemme oli ihana. Se oli Kreivilän talossa. Sisälsi makuuhuoneen ja oleskeluhuoneen.

;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Juhlat on juhlittu viikko sitten ja en voi muuta sanoa, kuin että oli onnistuneet häät Vanajanlinnassa!  :-X Hinta- laatusuhde oli todella paikallaan!  :-*

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut soittokeikalla ko. paikassa. Bändille oli loistavat takatilat ja sali oli tilava ja tunnelmallinen. Kuitenkin yhtenä piiitkänä miinuksena pitää todeta, että ruoka (varsinkin fasaani) oli todella mautonta ja se loppui kesken...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Saa muokata. Ne on vaan tosi tarkkoja, että ruokalajit sopii keskenään yhteen. Niillä on varmaan enemmänki kesällä tuo pakettisysteemi käytössä. Kannattaa kysyä tarjousta, nettisivuilla ei edes näy kaikkia esim. menuja mitä niillä on. Vanajanlinna on kyllä tosi upea paikka!  :-X Ja palveluki todella ystävällistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Me varattiin Vanajanlinna reilu pari kuukautta ennen häitä, joten voi olla, että sekin vaikutti siihen, etteivät ottaneet pakettihintaa..?? En tiiä, mikä oli syy, mutta ne ei ees ehdottaneet sitä.   ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Nostetaanpas tätä aihetta vähän...

Olemme miettineet siis Vanajanlinnaakin yhtenä vaihtoehtona, vaikka hinta onkin aika raju. Mutta kerrankos sitä naimisiin mennään  ;)

Nyt on kuitenkin alkanut mietityttää muutama asia:

- voiko siellä olla monet häät yhtäaikaa, onko vaaraa että menee sulhaset sekaisin loppuillasta  ::)

- onko tila liian ravintolamainen?

- onko ruoka "liian" hienoa? Vai saako sillä vieraat masunsa täyteen?

- mikä on fiilis yleensäkin...?

Kertokaa kommentteja vieraana tai hääparina.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Onko jollain lisätietoa Metsänvartijan tilasta? Lähinnä siitä, kuinka suuret juhlat siellä voi järjestää, ja mitä maksaa? Luonnonläheinen paikka ja oma rauha miellyttäisi...

Vanajanlinnan osalta olen ihmetellyt (samoin kuin Lapitar), että siellä voi ilmeisesti olla useita tilaisuuksia tai muita ruoka-/hotelliasiakkaita samaan aikaan, jos ei kuitenkaan ole varaa koko linnaa vuokrata. Olen käsittänyt että ainoa sopiva tila yli 100 hengen häille on juhlasali, joka ei muistaakseni edes ole mitenkään huippuhieno. Kuuluuko siihen 3900 euron vuokraan muita tiloja kuin juhlasali ja huoneet, siis onko ruokailukin juhlasalissa?

Lapittarelle vielä sen verran, että paikka ei mun mielestä ole miltään osin liian ravintolamainen, mutta siellähän on monenlaisia tiloja. Kun olen itse ollut siellä syömässä seisovasta pöydästä (tosin siitä on jo joitakin vuosia), ruoka oli hyvää ja riittävästi. Varmaan menuissa on eritasoisia vaihtoehtoja.

Fiilikseltään hieno paikka kaikin puolin, mutta mulla ainakin tunnelman ehkä latistaisi jos paikalla on paljon ulkopuolisia ihmisiä. Vieraat luultavasti myös haluavat kierrellä kartanossa, jolloin porukka voi hajota eri puolille. Mun sukulaisissa on ainakin niin paljon lapsia, että nehän katois johonkin käytäviin... Mutta itse en ole siellä häissä ollut, kertokaa kokeneemmat!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...