Jump to content
Naimisiin.info

Vaihtoehtoja kermavaahdolle


Guest Tirkku

Recommended Posts

Moi Naikkarit!

Ajattelin kirjoittaa tänne, mitä kaikkea voi laittaa kermavaahdon sijaan. Monilla on kuuma kesäpäivä hääpäivänä ja kerma lätistyy. Tässä muutamia, joita itsekin olen käyttänyt:

TUOREJUUSTOA 200g JA KERMAVAAHTOA 2dl kermaa

Vatkaa kerma vaahdoksi ja sekoita tuorejuusto sekaan.

Tästä saat kestävämmän ja kiiltävämmän kuorrutuksen täytekakkuun tai voileipäkakkuun. Täyttärin kuorrutuksun voi maustaa sokerilla ja värjätä vaikka vaaleanpunaiseksi.  Kakuntäytteenä kannattaa lisätä tuoreita marjoja tai hilloa.Sopiii muuten marsipaanikakun täytteeksi, siis marsipaanin alle kakun pinnalle.

Voileipäkakkuun vain ripaus suolaa tai joukkoon tilliä, persijlaa, ruohosipulia,...Tämä sama täyte käy myös tuulihatuille, pompannapeille, hapankorppu cocteiltikkuihin... Täytettä on hyvä pursottaa tai levittää.

TUOREJUUSTOA 200g JA RAHKAA 1prk

Tämä oo kevyempi versio edellisestä. Tätä joutuu hieman enemmän maustamaan, mutta tulos on hyvä. Tätä voi käyttää huoletta myös täytekakun välissä. Lisää vain tuoreita marjoja. Hillot tekevät tästä vähän äklön. (kirjoittajan mielipide) Tuorejuuston voi korvata kermavaahdolla. Kakun pursotukseen olen todennut tämän olevan vähän "vetistä". Pursottaessa kangaspussi päästää heraa läpi. Käkun täytteeksi hyvä juttu.

Link to comment
Share on other sites

Sitten on vielä kermavaahto+rahka -yhdistelmä. Mä teen sillä aina, koska en oikein tykkää pelkästä kermasta kakun päällä, sitä saa aina...rahkahan on aina mautonta, mutta ei tuo ainakaan kaipaa yhtään mitään muuta, on vain kiva, kun täyte/päällys on vähän raikkaampaa. Itse en varmaan laittaisi tuorejuusto+rahka -yhdistelmääkään mitään. Varsinkin, jos tuorejuusto on jotain muuta kuin sitä perusmakua.

EDIT: jaaha, se olikin mainittu jo tekstissä tuo kermavaahto+rahka...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...