Jump to content
Naimisiin.info

Turkki, Kemer


Guest Elisa_80

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 7 months later...
  • 3 months later...

Ajattelin kans laittaa ajatuksiani tänne Turkki-ketjuun, kun sitä tuolla aikaisemmin niin kovasti parjattiin. Olen  itse käynyt kerran "sinkkuna" ja kerran mussukkani kanssa Turkin Alanyassa ja voin kyllä suositella menoa ja aktiviteetteja hakeville tätä paikkaa. Olimme tyttöporukalla (7hlöä) aikaisemmin siellä ja voin kyllä sanoa, että herätimme miesten huomion siellä, vähän liikaakin. Koko ajan joku oli käsipuolessa kiinni ja oli pyytämässä ulos. Kaupankäynnistä saatikka sitten discoissa käymisestä ei tahtonut tulla oikein mitään innokkaiden ihailijoiden takia. Onneksi ilmat olivat erittäin suotuisia ja hotelli suht hyvä...mullakin oli ensi alkuun todella paljon ennakkoluuloja Turkkia kohtaan, mutta kaikesta tästä huolimatta päätimme mussukan kanssa lähteä viime keväänä uudelleen Alanyaan. Mussukka on sen verran isokokoinen, että erottui massasta todella hyvin ;D Turkkilaiset miehet tulivat aina hänelle juttelemaan ja jättivät minut rauhaan ::) Kaikki oli paljon helpompaa ja sujuvampaa kun oli mies mukana. Luulen, että se osittain johtuu just islamista, multa ei kysytty koskaan mitään vaan kaikki hoidettiin mussukan kautta. Olipa siinä totuttelemista, kun on täällä tottunu avaamaan suunsa joka asiaan ;D

Alanya on kaupunkina tosi nätti ja vilkas, retkillä kannattaa käydä, esimerkiksi veneretkellä ja Hamamissa (turkkilainen sauna/kylpylä). Tosin Hamamissa kannattaa käydä heti ensimmäisinä päivinä, rusketus pysyy ja tarttuu paremmin. Veneretkistä kannattaa satamassa tinkiä, hinnoissa on eroa. Matkanjärjestäjän retket on kalliimpia, kuin paikallisten järjestäjien. Myös jeeppisafarit on kuulemma hienoja, itse emme kerenneet siellä käydä.

Alanyan rannoista sen verran, että Kleopatra beach on ehdoton ykkönen, siisti ja huollettu ranta. Itäinen ranta on aika sotkuinen, en kauheasti menisi suosittelemaan. Yleensä jokaisella hotellilla on omat "palstansa" rannasta josta pitää vuokrata myös aurinkotuolit.

Hintataso on Turkissa kallistunut, liekö syynä tuo EU:hun pyrkiminen. Kävin v.2002 ensimmäisen kerran, jolloin hintataso oli halvempi, mutta nyt keväällä 2005 hinnat olivat selvästi kallistuneet niin ruuan kuin vaatteiden suhteen, aina kannattaa tinkiä, asiasta kuin asiasta. Turkkilaiset ovat kuitenkin ystävällisiä ja vieraanvaraisia, joten kannattaa ihmeessä käydä kokeilemassa. Samoin ruoka ja juomat ovat hyviä ja suhteellisen halpoja.

En itse välttämätää lähtisi Alanyaan häämatkalle, mutta esimerkiksi Belek voisi olla parempi vaihtoehto. Rauhallisempi paikka pitää "hanimuunia".  ;D Itsekin tällä hetkellä pohdimme häämatkapaikkaa, saas nähdä mihinkä kallistumme.

Että tämmöistä oli mun mielen päällä ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...