Jump to content
Naimisiin.info

Miten kuljettaa hääpuku ulkomaille?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Me oltiin jo tilaamassa noita ihania pahvilaatikoita (kauniita!), mutta sitten älyttiin, että juuri ostetuista peitoista (siis ihan jotkut Familonin täkit tms.) jäi ne suojapussit, jotka on suljettavissa vetoketjulla ja joissa on kantokahva. Koko on juuri täydellinen lentokoneen käsimatkatavaraksi, tai no, ehkä 5 cm yli pituusrajan, mutta se ei haittaa, koska pakkaus on pehmeä ja sitä saa hiukan lytistettyä juuri sen muutaman sentin verran. Olen muuten entinen lentokentän check in -virkailija, joten olen varma, että tämä pakkaus tulee menemään hienosti läpi - no problem! Ikävä puoli on tietysti se, että puku näkyy läpi. Mutta varmaan väliin saa hiukan jotain näköestettä, jos ei halua kaikille esitellä, mitä pussissa on. Toinen vaihtoehto ois ollu semmonen jännä kuutionmuotoinen (vai oisko "särmiö" oikeampi sana) vetoketjullinen vahva muovipussi, joita ainakin Italiassa myydään toreilla. Just passeli käsimatkatavaraksi. Niissäkin on kantokahvat.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Olen ensin kahden vuoden ajan lentänyt Kanadaan (molemmille rannikoille) ja sittemmin USAan oman murun luokse, ja olen KLM-lennoilla saanut mm. vajaa 8kg painavan kissani kuskattua välillä HEL-AMS-YVR (Helsinki, Schipol, Vancouver International), joka ei mahdu Finskillä käsimatkatavaroiden painorajoihin (5kg) ihan kiltisti matkustamoon kuljetuskopassa.

Luotan siihen, että KLM-lennolla (usein jatkolento Seattleen Amsterdamista on Delta Airlinesin lentämä, mutta ovat olleet aina enkeleitä. Edellisellä lennolla matkustamohenkilökunta oli pelkkiä stuertteja, ja ristikuulustelivat hääsuunnitelmat läpi, ja neuvoivat lempiravintoloita tulevalla kotipaikkakunnalla, ja taivastelivat, kuinka upea sormus on :heart:) saan puvun käsimatkatavaroissa mukaan. Edellisellä reissulla Amsterdamista lähtenyt vieressäni istunut rouva sai kanttiinsa noin 80cm x 60cm taulunkin jonnekin lentoemojen hoteisiin lennon ajaksi, ilman lisämaksua.

Oma maistraattihäihin sopiva pukuni on polvimittainen silkkipuku, jossa on vain hieman tylliä pitämässä helma muodossaan, joten se ei ole hirmuisen suuri, ja sopiva kokoontaittuva, muovipintainen pukupussi tulee olemaan aivan perfect. Varaudun kuitenkin henkisesti siihen, että jo lippua ostaessa varmistan, että jos ylimääräisestä "laukusta" koituu minulle lisäkuluja, hoidan maksut jo etukäteen, ettei tarvitse aamukuudelta check-in-jonossa pähkäillä, mitä sille puvulle tekee.

Kannattaa maksaa hippasen enemmän, jos lentää yli 10h päähän. Finnairia en suosittele varsinkaanHeathrow-Helsinki -välille, koska siellä, ellet ole Pisnesluokassa, lentoemot katsovat nenänvarttaan pitkin, kun taas KLM, Delta, American Airlines, American Eagle ja British Airways saavat minulta kouluarvosanat 8-10 matkustamohenkilökunnan joustavuudesta, niin lemmikkien kuin hääpukujen kanssa matkustaville. :)

Mainittakoon, että olen Air Francen ja KLM:n (lentokenttäslangilla "Kelmi") Flying Blue-asiakas, ja saan "paranneltua" matkustamoluokkaani maileilla, tai jos Economy-luokka on täyteen buukattu ihan automaattisesti (ellei enemmän pinnoja omaavia matkustajia ole läsnä), joten en ole keskivertomatkustaja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...