Jump to content
Naimisiin.info

Ulkomaalaisen paperit kirkkoa varten


Recommended Posts

Toivottavasti joku osaa neuvoa: Mieheni on Etelä-Amerikasta ja luonnollisest katolilainen. On kuitenkin asunut jo lähes 20 vuotta Euroopassa (ei Suomessa), kuitenkin niin, että on ilmoittanut viranomaisille olevansa uskonnoton.

Osaako joku sanoa, millaisia papereita tulee toimittaa kirkolle tällaisessa tapauksessa ja hyväksyvätkö ne paperit syntymämaasta, jossa sulhaseni on kuitenkin kastettu?... Nykyisestä kotimaasta kun niitä ei tässä tapauksessa voi pyytää  :(

Link to comment
Share on other sites

Itse olemme myös siinä vaiheessa, että sulholle on saatava kuulutuksia varten kristillisyystodistus tms. Hänen kirkossaan ei oltu ennen moisesta kuultu, mutta googlaamalla löysin netistä sellaisia saitteja, kuin "Certification of Church membership". Sulhoni ostaa yhden semmoisen, antaa sen papillensa, joka sitten täyttää sen, ja vakuuttaa, että hän tosiaan on kristitty.

Toivottavasti toimii. Olen kuullut, että pelkkä kastetodistus ei riitä.

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa kysya suoraan siita kirkkoherranvirastosta tai maistraatista, jossa teidan esteidentutkinta tehdaan - olen kuullut, etta kaytannoissa on aika paljon eroa. Meille riittaa netista loytyva lomake "Todistus kristilliseen kirkkokuntaan kuulumisesta" (loytyy ainakin Tuomiokirkkoseurakunnan sivuilta), johon taytamme itse sulhaseni nimen ja kahden todistajan allekirjoitukset. Tarkistin viela, ja todistajiksi kelpaavat esim. hanen vanhempansa tai mina, mitaan takalaisen kirkon tai papin todistuksia ei tarvita. Mitaan muuta todistusta kirkkoon kuulumisesta ei omasta seurakunnastani tarvita, mutta naissa tosiaan on eroja.

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa kysya suoraan siita kirkkoherranvirastosta tai maistraatista, jossa teidan esteidentutkinta tehdaan - olen kuullut, etta kaytannoissa on aika paljon eroa. Meille riittaa netista loytyva lomake "Todistus kristilliseen kirkkokuntaan kuulumisesta" (loytyy ainakin Tuomiokirkkoseurakunnan sivuilta), johon taytamme itse sulhaseni nimen ja kahden todistajan allekirjoitukset. Tarkistin viela, ja todistajiksi kelpaavat esim. hanen vanhempansa tai mina, mitaan takalaisen kirkon tai papin todistuksia ei tarvita. Mitaan muuta todistusta kirkkoon kuulumisesta ei omasta seurakunnastani tarvita, mutta naissa tosiaan on eroja.

Tuollaista en ole löytänytkään, enkä vielä, vaikka googlasin ja kahlasin tuomiokirkkoseurakunnan sivut läpi. Olisitko ystävällinen ja laittaisitko linkin, mistä sait tuon ladattua?  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Olisiko tähän aiheeseen päivitettyä tietoa?

Sulkki on kastettu, mutta kirkko ei koskaan ole luovuttanut mitään todistuksia kastetuksi tulemisesta...Riittääkö seurakuntiin todistus, josta aiemmin on täällä puhuttu? Jonka voi siis itse täyttää, ja jossa on vanhempien allekirjoitukset esimerkiksi?

Kiitos, jos jolla kulla olisi tietoa!! :grin:

Link to comment
Share on other sites

Cuddlyheart, toistan hemulin ylla olevaa kommenttia - kannattaa soittaa teidat vihkivaan seurakuntaan ja kysya mita he haluavat. Kokemuksesta voin sanoa etta kaytanto vaihtelee paljonkin seurakuntien valilla. (ja jopa riippuen siita kuka vastaa puhelimeen).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kyselinkin jo omasta seurakunnasta mitä tarvitaan ja tosiaan pitäis saada jonkinlainen todistus siitä että kuuluu anglikaaniseen kirkkoon :mellow: Kastetodistusta ei siis sulhasella ole eikä edes hajua mihin seurakuntaan hän kuuluu (siihen missä aikoinaan kastettiin ehkä vai miten se menee englannissa?) että nyt ollaan vähän ymmällämme mistä tällasta paperia pitäis alkaa kysymään???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Juuh meilla on sama. mies on anglikaani, eika siis mikaan vakituinen kirkossa kavija. kastettu on ja kirkkoon kuuluu, mutta nyt pahkailen et miten moista todistamaan kun taalla ei oo mitaan ripareita ja muita. alustavasti on sanottu ettei se haittaa kun luterilaisilla ja anglikaaneilla on semmonen sopimus jonka mukaan samaan jumalaan uskotaan ja ei tartte samanlaisia dokumentteja tuotaa jos ei niita kerran ole, siis taa tarkottaa sita et kun anglikaaneilla ei oo riparia yms, ei semmosta voi niilta vaatia.mies pyyhki hikea otsalta kun ma uhittelin et voi olla et joutuu riparille :lol:

just laitoin pyynnot vihkiaikaa varten kirkkoon, sormet ristiin. toivottavasti saadaan tuomiokirkosta. noilla hesan kirkoilla on varmaan paljon enemman kokemusta ulkomaisten vihkimisesta niin toivottavasti paastaan vahemmalla paperisodalla.vaikka sama systeemi kyl pitais olla tominnassa koko maassa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...