Mitä fonttia käytit kutsuissa, menuissa yms?


suskism

Recommended Posts

Heipä hei!

Ajattelin laittaa tännekin tiedoksi, jos haluaa hieman erilaista kutsua tai jotain:

Teidän on IHAN PAKKO käydä näiltä sivuilta lataamassa fontteja!!! Sieltä löytyy mm. CSI, Frendit, Harry Potter, Matrix, Lord of The Rings, se haltiakirjoitus, mitä LOTR:in sormuksessa on, Walt Disney ja VAIKKA MITÄ!!!!

Ja ilmaisia ovat.  ;D

www.simplythebest.net/fonts/fonts_w.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 219
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest BlueBride

Sun täytyy ensin purkaa se ladattu fonttitiedosto..eli mulla se kävi näin;Hiiren oikealla napsautat sen tiedoston päällä ja sieltä löytyy "pura tänne"..sitte kun se purettune ilmestyy niin siitä "kopioi", meet Windowsiin ja siellä fontit ja "liitä".. sitte se toimii!!!! Jos ei onnistu tai et ymmärtänyt niin kysy rohkeesti..mä yritän neuvoa niin että onnistuu!

Link to comment
Share on other sites

Ihania fontteja!

Mä sain ainakin toimimaan vaan niin että sieltä mihin tallensin fontin, siirsin sen kopioimalla windowsin kansioon jossa wordin fontit ovat. Sieltä ne sitten avautuvat muiden fonttien mukana wordissä.

Emmä tiä kui pöljältä kuulostaa, mut toimi ainakin todella yksinkertaisesti 8)

Link to comment
Share on other sites

Mä sain ainakin toimimaan vaan niin että sieltä mihin tallensin fontin, siirsin sen kopioimalla windowsin kansioon jossa wordin fontit ovat. Sieltä ne sitten avautuvat muiden fonttien mukana wordissä.

Emmä tiä kui pöljältä kuulostaa, mut toimi ainakin todella yksinkertaisesti 8)

Tämä keino toimii useimmiten. Varmin konsti on kuitenkin mainittu tuolla aikaisemmin.  8)

Link to comment
Share on other sites

Niin palaan vielä tähän kirjapainon käyttöön. Mikäli fontti on (kuten yleisimmät netistä imuroitavat fontit) ns. näyttöfontti niin se ei auta vaikka veisitkin fontin mukanasi painoon. Mutta kannattaa toki kokeilla, riippuu usein painokoneesta ja -menetelmästä. Ja mikäli teet tuotoksesi Freehandilla voit konvertoida fontin, jolloin se muuttuu ns. elementiksi eikä ole enää ns. fontti (tiedän kuulostaa tyhmältä)

Mutta tosiaan kuten suskim jo mainitsi niin fontti kannattaa ottaa mukaan cd:lle tms. toisissa painoissa tämä voi hyvinkin riittää.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Niin no en tiedä kuinka ihmiset yleensä fontit sun muut sinne painoon vie, mutta kun itse käytän paljon erikoisfontteja ja teen kaikenlaisia painojuttuja ja esitteitä  jne, niin annanpa sellaisen neuvon, että tallettakaa juttunne pdf-muotoon! Eli jos teillä on se kutsu (tai muu kirjoitus) vaikka word-muodossa, niin tallettakaa pdf:ksi, silloin onnistuu fontin kuin fontin tulostus!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...