Jump to content
Naimisiin.info

Musiikkiesitys parvelta vai alttarin edessä?


Miraliina

Recommended Posts

Meille on tulossa pasunisti kirkkoon ja olin ajatellut, että soittaja esiintyy alttarin edessä, mutta pitäisikö olla parvelta, kun on iso kirkko kyseessä? Onko kokemuksia tai mielipiteitä...?

Sisänsä pikkujuttu, mutta kiinnostaisi kuulla miten ja miksi olette valinneet paikan...

muoks: korjasin siis parvelta eikä orrelta  ;D

Link to comment
Share on other sites

Itse olen soittajana valinnut paikaksi urkuparven, pääasiassa koska olen soittanut urkujen säestyksellä. Se on helpompaa, jos soittaa kanttorin vieressä. Jos pasunisti soittaa pianon säestyksellä ja piano sijaitsee kirkon etuosassa, niin on loogista olla sen lähellä. Tietysti molemmat vaihtoehdot käyvät, mutta kannattaa myös kysyä soittajan mielipidettä mikä hänelle sopisi parhaiten.

Link to comment
Share on other sites

Meillä huiluesitys tuli sieltä parvelta, koska pienen kirkon alttarialueelta ei oikein hyvää paikkaa löytynyt. Musta jotenkin arvokkaamman oloista näin, ehkä sit taas intiimimpää jos soittaja on hääparin vieressä/lähellä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli soittajat alttarin sivussa. Kyseessä oli iso kirkko, jossa alttarilta ensimmäiseen penkkiriviin oli riittävästi välimatkaa, jotta soittajat mahtuivat hyvin. Meillä soittajat olivat kirkon etuosassa, koska halusimme että vieraamme näkevät heidät. Lisäksi soittovehkeiden (vahvistimet jne.) kantaminen oli alttarin eteen paljon helpompaa kuin parvelle.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kommenteista! Hyvä huomio, pitää vielä tosiaan kysellä soittajankin mielipidettä ensin.

Niin ja korjasin tuon orren parveksi, mistähän tuokin tuli ensin mieleen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...