Jump to content
Naimisiin.info

Teemana Taru sormusten herrasta


Guest sormusmorsio

Recommended Posts

Mulla ei ole kokemusta kyseisestä teemasta muuten, kuin että kirjan olen lukenut ja leffat nähnyt  ;D

Aiheeseen sopivilla vaatteilla, kampauksilla, kutsujen ja ohjelmalehtisten ulkoasulla saa jo varmasti paljon aikaiseksi. Esim. kutsussa voisi olla vaikkapa -the one and onlyn- sormuksen kuva kaksin kappalein ja fontti "tarunomainen"... Ehkä...

Väreiltään somistus, kattaukset ja kukat olisivat tarinan tunnelman tumman vihertävän ja sinertävän (vähän kuin satumetsän) sävyisiä. Ruoaksi tarjoiltaisiin vaikka "sormiruokia" tyyliin kokonaista possua vartaassa ja kanankoipia, marjoja, juomia kauniista pikareista (ainakin morsiusparille) jne. Ei muutakuin ajatusnystyrät raksuttamaan!

The%20lord%20of%20the%20rings.jpg

a8905b.jpg  600mistymountainslg.jpg  600amonhen.jpg  tsw.jpg

Link to comment
Share on other sites

Medän hääteema on fantasiaa ja keskiaikaa mutta ei nyt varsinaisesti sormusten herra teemaa.

Ideana on poliittisen sodan lopettamiseksi järjestetyt rauhanneuvottelut joiden kunniaksi myös perheiden lapset vihitään. Vaatetus toivottavasti myös häävieraille on hengen mukainen ja meillä on pienimuotoista "näyttelijäjoukkoa" kerättynä kaveripiiristä ja lähisukulaisita jotka luovat tunnelmaa juhlaväen keskuudessa.

Tarinaan sisältyy salajuonineen morsiamen ryöstö ja pelastusretket ja lopputaistelut yms. Tarkoituksena olisi saada ihan näyttävä metallimiekkailu loppuhuipennus.

Ruokapuoli tulee meilläkin olemaan juuri varraspossua, loimulohta, ruisleipaa tms muuta hyvin yksinkertaista.

En tiedä pääsetko hääpäikkyjä lukemaan mutta sinne tässä pikkuhiljaa yritän kerätä kaikenlaista häihimme liittyvää jos kiinnostaa käydä kurkkaamassa

Hääpäikky

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

No niin löytypäs minunkin teema ;D

No niin asiaan, eli ajatuksena käyttää fantasiaa erityisesti haltia maailmaa somistukseen, kutsuihin, musiikkiin jne.

Ensiksi ajattelimme josko veittäisimme "pukuhäät", mutta pelkkä ajatus isistämme haltiakorvat päässä :o sai aikaan niin hysterisen naurukohtauksen että päätimme käyttää teemaa vain edellä mainitsemiini juttuihin.

Pukuni tulee oleen tyyliltään keskiaika sekoitettuna haltiapukeutumiseen. Sulhasen pukeutuminen vielä auki, toisaalta tekisi mieli käydä vuokraan teemaan sopiva puku, mutta toisaalta ihan perinteinen bonjour-puku viehättää. Saa tuo sulhanen päättää..

Ideoita olen hakenut netistä ja täältä, esim.metsäteema keskustelusta löytyi joitakin kivoja ideoita. Värimaailma tulee oleen ruska ja luonto+kulta. Haluaisin sellaisen fiiliksen vieraille että he astuvat satumetsään kun saapuvat hääpaikalle :)

Taustamusiikki juhlapaikalla tulee olemaan celtic circle tyylistä. Itse hääbändi kylläkin on suomalaista rock/poppia. -ajatus vanhemmista valssaamassa irkkubiisien tahdissa-  :o

Ei muuta kun ideariihi pystyyn mitä kaikkea voikaan käyttää teemalla lotr/fantasia. Kuvia ja kaikkee kivaa ;D

Link to comment
Share on other sites

Heip :D

Olen kuulut ainakin yhdestä tamperelaisesta kultasepästä joka pystyy tekemään the1ring kaiverrusta tilauksesta.. En ole aivan varma kylläkään asiasta, mutta suosittelen kyselemään kultasepiltä mihin pystyvät :) Tämä kyseinen seppä jonka olen kuullut kyseistä kaiverrusta tekevän on saanut tekiänoikeudet kyseiseen kaiverrusmalliin. En muista sepän nimeä mutta pajan tiedän sijaitsevat tampereen keskustassa kehräsaaressa. Yritän urkkia jostain sepän nimen niin saan infoa tännekin siitä :D

Link to comment
Share on other sites

Tuuls22: Rohkeasti vaan taivuttelemaan rautalankaa ;D loppujenlopuksi se on aikas helppoa valmistaa itse diadeemi otsalle :) Vinkkinä voisin antaa että valmista koeversio vaikka alumiinilangasta jota on helppo taivutella. Sen jälkeen kun tiedät miten diadeemin valmistat, tee oikea versio vaikka hopeoidusta/kulta langasta (myydään esim.sinooperissa yms. liikkeissä) johon lisää helmet ja muut koristeet. Koeversion avulla tiedät kuinka langan taivuttelet ja pystyt käyttämään sitä mallina oikeaa versiota tehdessäsi. Näin myös lanka ei ole lopullisessa vrsiossa aivan kippuralla, vaan menee kauniisti suorassa :)

Alumiinilanka muuten katkeaa helposti jos sitä taivuttelee edestakaisin ja se on tosi pehmeää, mutta helppo väännellä ;)

Huomaako että lankatyöt ovat lempihommiani ;D Itsellenikin tulossa diadeemi, en ole vaan vielä päättänyt minkämoinen :)

Toivottavasti vinkeistäni on apua ;D

Link to comment
Share on other sites

Johannakie: no mulla on semmoista kullan väristä, tiimarista ostettua metallilankaa 22m, että pitäis kyllä riittää koeversioihin ja lopulliseen...harmittaa vaan että helmet on jo yhdessä versiossa ja niitä on hankala ottaa pois, liikoja ei niitä oo. mut toi on kyl totta että katkeaa helposti :)

tässä kuvassa malli sivulta kuvattuna...ei siis kovin lähellä lotria :)

lilithdark: en ole ite vielä ainakaan törmännyt kyseisiin kappaleisiin, liekö niitä kuopiossa lainkaan....olen jo kuitenkin aika monessa liikkeessä käynyt :) tänään piti mennä kattomaan lisää, mut on niin kylmä että..:)

Link to comment
Share on other sites

Guest LilithDark

^Joo minäkään en ole suomalaisissa liikkeissä törmännyt, mutta ulkomailla niitä on myynnissä sekä liikkeissä että nettikaupoissa. Siis ihan "oikeissa" kaupoissa, ei missään hörhökrääsä paikassa  ;D

http://gilletts.com.au/product_info.php?cP...roducts_id=1577

http://www.ringdesigner.com/Tengwar-Quenya.html

Tuossa pari :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Pannulappu

Hei!

Tämähän vallan mielenkiintoinen keskustelun aihe! Itse en ihan lotr-meininkejä kaipaa, mutta keskiaikajutut kyllä kiinnostaa. Toivottavasti tämä ketju pysyy vireänä ja saa lisää osallistujia :)

Noita Rivendellin hääpukuja olen itsekin jo kuukausia ihastellut, mutta maksavat aivan liikaa meikäläisen budjetille. Olisihan se hienoa saada vastaavanlainen asu päälleen, mutta siedettävään hintaan... Mahtaakohan kukaan tietää ompelijaa, jolta tuollainen voisi onnistua?

Meille on suunnitelmissa pistää sika tarjolle niin kokonaisena kuin vain on sallittua. Muuten en vielä tiedä tarjoilusta paljoakaan, lähinnä kasvisvoittoista saisi muuten olla, lohta nyt tulee joo. Mutta onko jotain ideaa kasvisruoaksi, jos kuitenkin yritetään keskiajan hengessä pyrkiä pysymään? Kaikki vielä niiiiiin avoinna.

Link to comment
Share on other sites

Moro, näin tamperelaisittain ;D

Tools22: Tuohan näyttää oikein hyvältä :D Ei muuta kun jatkat vaan langan vääntelyä, kyllä se sieltä muokkaantuu. Eihän sen tarvitse olla täysin samanlainen, se fiilishän siinä on tärkein ;D

Itselläni kova suunnittelu käynnissä. Pitäisi vain jostain löytää pajatilaa että pääsisi tekemään. Pieni pakote olemassa, kun koruseppä olen niin ihmiset odottavat tietenkin näkevänsä minut itsevalmistamissa koruissa. On vaan hankalaa pajatilaa mistään löytää :-/

Nooh, onneksi on vielä aikaa tuo päälle puoli vuotta. Kaippa se paja jostain ilmestyy :P

Taidampa taas ajankuluksi laittaa pari kuvaa tänne, niin pääsette fiilisteleen ;)

Link to comment
Share on other sites

Pannulappu: Tervetuloa henkiin herätettyyn keskusteluun ;D Toivotaan että tämä keskustelu täällä piristyy.

Hmmm, kasvisruokailijoille... puuroa :P

no joo, jos ei nyt sentään ;D Aivoriihi pystyyn ja nettiin surffaileen niin eiköhän me jotain keksitä :)

Ompelijoilta kannattaa itse tiedustella hintoja ja ottaa vaikka kuva mukaan niin osaavat sanoa onnistuuko. Kaverini teetti juuri viimevuonna lotr tyylisen puvun ja hintaa tuli n.700 eeroa (sis.työmaksu ja kankaat) joten ei sen teetetyn hinta kovin suureksi tullut :)

Käy vilkaseen myös morsuisgallerian pellavapuku valikoima ja ainahan jos vuokraus on vaihtoehto niin teattereiden puvustamot ovat edullisia :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Pannulappu

johannakie, kiitos kommentoinnista :)

Morsiusgalleriaan olenkin lähipäivinä menossa. Olen varannut ajan sovitusta varten, jotta ainakin tiedän miltä heidän pellavapukunsa itseni päällä näyttävät. Mikäli ovat ok, voipi olla, että sieltä puvun hankin. Saattaa kyllä joutua teetättämään siellä, sillä haluaisin kovasti saada värillisen puvun. Vaaleat sävyt ovat minulle niin outoja... Vaikka onhan noissa jo suunnitelluissa puvuissakin käytetty värejä kiitettävästi "perinteisiin" pukuihin nähden.

Teatteripuvustamoista en olekaan tajunnut koittaa, kiitos vinkistä! Eihän minulla mitään tarvetta ole omaksi pukua saada, sillä kerranhan sitä vain tulee käytettyä.

Puuroa, joo ;) Ehkä sitten aamulla, auttanee kankkuseenkin. hih. Eihän tässä kiire tosiaan ole ruokia vielä miettimään.

Link to comment
Share on other sites

Itse jos järjestäisin tämän tyyppiset häät varmasti päätyisin myös tuohon "satumetsä"-tyyliin, kuulostaa ihanan tuunelmalliselta :) Aitoja luonnonkukan oloisia kukkia ja jotain köynnöstä pöytiin, ehkä jopa vihreät pöytäliinat, kaikki paperitavara (menut, paikkakortit) lotr-tyyppisellä fontilla jollekin beigehtävälle vanhannäköiselle paperille. Musiikkina voisi hyvin soittaa mielestäni lotrista niitä rauhallisimpia "tausamusa"-biisejä ja sitten haluaisin varmaan jonkun keskiaikaista musaa soittavan bändin (Tornada, Ensemble Oliphant...). Ja vihkimisessä haluaisin itse jotain keskiaikaista kirkkomusiikkia, mutta haltijamaisempaa olisi ehkä joku "leijuvampi" instrumentalimusa. Jos juhlapaikassa olisi jotain tiettyjä paikkoja, joihin sopisi jokin suurempi koriste (lahjapöytä/pylväänpää/pääpöytä/tarjoilupöytä etc.) jokin tällainen olisi aika näyttävä:

NOBNN9641.jpg

NN2689L.jpg

Varmaan siis itse hakisin tuota haltijamaisuutta, Rohan-häistä tulisi sitten keskiaikaisemmat, mutta varmasti hienot niistäkin.

Noista puvuista vielä sen verran, että kannattaa muistaa vaateompelijoiden jatkokoulutuslinjat ammattikouluissa, niissä tehdään historiallisia pukuja opinnäyte- ja muiksi töiksi ja edullisesti (Espoossa ainakin Omnia).

Alan tässä vähitellen tutustumaan keskiaikatyppisiin häihin, luultavasti ensi vuoden keväällä järkkäämme töissä jonkinlaista tapahtumaa teeman ympärille...

-Kleio

Link to comment
Share on other sites

Oooi!! ;D Tahtoo ison kynttilänjalan, tahtoo ;D

Kiitos Kleio, todella upeita kuvia ja hyviä vinkkejä :D

Meille on tulossa taustamusiikiksi juurikin soljuvaa lotr tyylistä musiikkia.

Pöytiin tulee kultaista organzaa ja köynnöstä. Mielikuvana on että kukka-asetelmat pöydissä olisivat pääasiallisesti vihreää ja pajua. Niin että asetelmista köynnös valuisi pöydille. Salin seinustoille olen suunnitellut isohkot puut joihin somisteeksi vihreää ja kynttilälyhtyjä. Valmistan lyhdyt varmaan pilttipurkeista niin antavat valoa kivasti illan pimetessä.

Tähän asti olen päässäni somistusta suunnitellut ja muutaman tavaran hankkinutkin. Katsotaan miten kesä alkaa niin tiedetään mitä kasveja saadaan koristeeksi elokuussa :)

Pannulappu: käys vilkaseen  http://tols17.oulu.fi/~pkeisane/sivut/kokkaus.html

Toivottavasti linkki toimii ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ihana ketju, laittakaa lisää ideoita ja kuvia :) Meillä ei suoranaisesti ole mitään LOTR teemaa mutta olen kovasti ihastunut kaikkeen tuollaiseen vanhahtavaan ja satumaiseen. Itselle tulee mitä luultavammin vihkisormukseksi Kalevalakorun Pyhä Birgitta

1259.jpg

Ja tästä kuvasta ihastuin tuohon hiukset auki tyyliin, huntuun ja tiaraan.

puku.jpg

Eli käyn ottamassa hiusten pidennyksen ennen häitä, teemme tuon tyylisen hunnun ja siihen itse tiaran sitten. Pukin on valtavan kaunis mutta ihastuin jo tähän pukuun

agape-brud4.jpg

Tosin sillä erotuksella, että teemme siihen viininpunaisesta nuo värilliset kohdat ja jätämme laahuksen tekemättä kokonaan :)

Link to comment
Share on other sites

on toi nätti kans, kokeilin huvikseni elvencommonspeakia, tarttis olla kamalan isolla että näkyis kaikki, ja ääkkösiähän siinä ei oo..

edit. tein siitä sitten monogrammin, joka tulee kutsun taustalle :)

Link to comment
Share on other sites

juden_ja_tainan_h_t2_028.sized.jpg

Tuossa kuva omasta puvustani,on siis samaa mallia mitä Eowynilla oli TSH:n toisessa osassa.Materiaalina hyvin ohut villakangas joka kandee hakea Virosta,melkein 10e metrihinnassa säästin sillä.Otsa"panta" on tilattu eBaysta,maksoi postikuluineen 25enskaa,Suomesta en moisia löytänyt ollenkaan,ei kuulema ole kysyntää!

juden_ja_tainan_h_t_032.sized.jpg

Tuossa kuvaa kakuista,harrastukseni Keskiaikaseura ja molempien roolipeliharrastus saatiin tällätavalla yhdistettyä

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä on tulossa kelttihäät :) Itse irlantilaisen tanssin harrastajana vaadin ehdottomasti muutaman irkkubiisin tanssibiisiksi (meille ei tule bändiä vaan stereot). Puvukseni tulee tällainen: http://www.rivendellbridal.com/files/Titaniafront1.jpg tai sitten vaatimattomampi pellavapuku :) Olisi tosiaan aika koomista nähdä vanhemmat haltiakorvissa, siksipä mieheni ehdotti örkki-teemaa. Asu muuten vapaa, mutta vihreä ihomaali! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...