Jump to content
Naimisiin.info

Villa Solkulla (Espoo)


Zandi

Recommended Posts

  • 8 months later...

Hei,

me vietimme häitämme tämän vuoden puolella Villa Solkullassa.

Juhlat olivat mitä ihanimmat, onnistuneimmat ja tunnelmallisimmat.

Ruoka oli todella hyvä ja maistuvaa ja sitä riitti hienosti koko illaksi vaikka vieraamme söivät, söivät ja söivät :)

Omat juomat sai viedä itse ja niiden tarjoilu hoitui sovitusti.

Vieraita meillä oli yhteensä n 65. Pöydät olivat kaikki samassa tilassa, U muodostelmassa. Uskon että tällä oli suuri merkitys vieraiden viihtyvyydessä ja ihanassa tunnelmassa. Kaikki pääsivät ns huutelemaan vieraisiin pöytiin ja kaikki kuulivat puheet yms hienosti. Tanssi, bändin kera, ja ruoka samoin olivat siinä samassa tilassa joka tuntui tosi mukavalta. Ei tarvinnut siirtyä minnekkään.

Villa Solkullan juhlatila on juuri passeli n 70 henkilölle tosin tilaa ei ole ylimääräistä esim ison, suuren häämekon kanssa voisi olla hiukan hankala kävellä salissa, tarkoitan pöytien ja vieraiden ja seinän väliin jäävän tilan läpi. Siellä pääsee kyllä toistakin kautta vessoille ja ruokaa hakemaan mutta oli mukavaa jutella vieraitten kanssa aina ohi mennessään. Itselläni oli housut koska halusin juuri olla mahdollisimman rennosti ja päästä liikkumaan vaivatta.

Bändistä vielä sen verran että rummut siinä tilassa olisivat varmaan liian rankat. Meillä oli saksofoni, basso ja kosketinsoittimet ja toimi mainiosti.

Suosittelen lämpimästi Villa Solkullaa juhlapaikaksi. Kaikki sujui niin hienosti ja moitteetomasti että kerrassaan.

Emme olleet tehneet mitään minuuttiaikataulua illalle vaan annoimme kaiken tapahtua omalla painollaan. Mikä sujui hienosti (hyvän seremoniamestarin avustuksella tietysti). Paikan emäntä ja isäntä kävivät muutaman kerran kyselemässä meiltä että kuinka sujuu ja aina osasimme vastata vaan että täydellisesti :)

:-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Hanna!

Aika kauan sain odotella, että joku uskaltautui kertomaan kommenttejaan paikasta :-) Mutta kiitos paljon, on huojentavaa kuulla, että kaikki on onnistunut loistavasti, sillä varauksemme tulevalle kesälle on edelleen voimassa :-)

Minua kiinnostaisi tietää, minkälainen menu teillä oli - kun kerran oli hyvää - ja mitä se maksoi/henkilö?

Voit laittaa myös yksityisviestin.

terv. Sanna

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Sanna,

enhän mä osaa käyttää mitään priva viestiä täällä...

Meillä oli pitkähkö menu, laitan tähän ne herkkutärpit.

Alkuun oli useampaa kalaa:

graavilohi, savulohi, graavisiika, kaikki tosi tosi maistuvia. Savulohi erityisesti, tuoreena savustettua joten ei yhtään puisevaa. Mun suvussa rakastetaan kalaa ja kaikki näitä kiittelivät :) Se kertonee jotain.

Näiden kanssa oli tsatsiki, viininlehtikääryle ja esim peruna-oliivi-ruohosipulisalaatti. Kuuluu mun suosikkeihin muutenkin, mun mielestä ihan täydelliset Solkullassa.

Pääruoaksi oli rosmariinikanaa, pariisinperunat ja kanttarellikastike. Kuulemma olivat tosi hyviä, mä satsasin niihin alkuruoka kaloihin ja jaksoin maistaa vain kastiketta joka oli kyllä hyvää.

Jälkiruuaksi olimme leiponeet itse pipareita ja Solkullan emäntä teki meidän reseptin mukaan omenakaurapaistosta jäätelön kera. Tilattuna talon puolesta oli suklaakakku ja juustokakku, aivan taivaalliset ! :girl_haha: :girl_haha: :girl_haha:

Tätini huutelikin sieltä jälkiruokalautasensa ääreltä että aivan taivaallinen yhdistelmä, kahvia, konjakkia, suklaakakkua ja jäätelöä. :girl_sigh: Jäätelö muutenkin oli kova sana, meillä oli paljon lapsia mukana jotka tietysti tykkäsivät ja koska hääjuhlissa harvemmin on jäätelöä tarjolla tuntui kaikki olevan tosi iloisesti, positiivisesti, yllättyneitä. Niin ja hedelmäsalaatti kaiken kevyen ruuan harrastajille.

Me mieheni kanssa rakastamme ja harrastamme ruokaa joten olimme tietysti hiukan huolissamme että onko se varmasti hyvää siellä Solkullassa mutta turhaan huolehdimme. Kaikki oli tuoretta, maistuvaa ja kauniisti laitettu esille.

Tuntuu etten voi tarpeeksi kehua, niin onnellisia olimme kaikesta juhlissamme, ruuan tuodessa mahtavan, hyvän, lisän siihen.

Hintaa en nyt enää tarkalleen muista.. Tässä ei tosiaan ole ihan kaikki mitä menussa oli. Luullakseni hinta oli jotain 35-40e/hlö.

Että tälläistä, toivottavasti teidän juhlat onnistuvat myös Solkullassa!!!

Hanna

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Vietimme häitämme Villa Solkullassa lokakuussa ja juhlat olivat todella onnistuneet!! Kaikki toimi Villa Solkullan puolelta tosi hyvin! Ruoan suhteen valikoima on tosi laaja ja saimme juuri meidänlaisen menuun juhliin. Ja hyvää oli!! :)

Muutenki tunnelma Villa Solkullassa on tosi lämmin ja rento, vieraatkin kiittelivät paikan tunnelmaa!

Olimme tosi tyytyväisiä, että valitsimme Villa Solkullan juhlapaikaksi!!

Suosittelen lämpimästi! :)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä alkaa tuntua siltä, että meidänkin häät järjestetään Solkullassa! :) Se on niin toimivalla paikalla meistä nähden. Haluaisin kuitenkin osallistua pitkälti ruokien valmistukseen, sillä tuttavapiirissäni on paljon ravintola-alan ihmisiä. Käsittääkseni siellä kuitenkin saa tarjottavat hommata itse? Ja alkoholin tarjoaminenkin taisi olla sallittua. Missäköhän hujakoilla tilavuokrat pyörii, jos haluaisi vain tilan vuokrata.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Moikka

Mekin olemme miettineet heinäkuun 2011 häiden juhlapaikaksi Villa Solkullaa. Vihkiminen tapahtuu tuomiokirkossa, siitä olisi sopivasti aika lyhkänen matka juhlapaikalle :)

Me haluamme ehdottomasti bändin paikalle, bongasin ihan loistavan bändin toisissa häissä :)

Pystyyköhän siellä bändi sitten soittelemaan ihan normisti, joku mainitsi jotain ettei rummut välttisti sopisi sinne...?

Toisena vaihtoehtona meillä on/oli Albergan Kartano, mutta tuolla viestiketjussa kävi ilmi (moni kertoi) ettei sinne mahdu kunnolla niin monta vierasta kuin meille on tulossa, eikä mahdu tanssimaan eikä bändikään samaan tilaan. Sellanen ei kyllä käy meidän häissämme, se paikka ruksataan yli heti!

Olisi vielä Espoon Kartanokin vaihtoehtona, mutta toi villa solkulla näyttää niin kotoisalta ja ihanalta.. :)

Onko kokemuksia villa solkullasta, tai onko muita sinne menossa? ajatuksia olisi mukava kuulla :)

Link to comment
Share on other sites

Niin joo, Harika: s-postikyselyyni paikan vuokrasta sain vastauksen; "tilavuokra 800; mikäli ruoat otetaan meiltä".

Jonkin verran enemmän se on sitten vissiin jos hoitaa syömingit itse... Ei varmaan paljoakaan auttanut, mutta tiedät ettei vuokra ole ainakaan alle tuon 800 euroa :)

Ja alkoholit hommataan itse.

Muokattu: , käyttäjä: niinae
Link to comment
Share on other sites

aaa, kiitos tiedosta :P melko suolainen hinta, meillä tarjottavat haluttais hoitaa itse. Jännä kyllä, monella paikalla lukee heti nettisivulla esim että pe-su vuokra 750 tjsp. Ois sit aikaa koristella ja siivota rauhassa. Meijänkin anoppi oli lähetellyt sähköposteja niiden solkullalaisten kanssa, mutta hintaa ei sivuttu ollenkaan :D

Link to comment
Share on other sites

Niin joo vielä Harika, sanoko ne teillekin ettei ota varauksia vielä, vasta elo-syyskuussa, jos ottavat (tila myynnissä). Se on aika harmi, koska jos haluu sen paikan, ni siinähän sitten odottelet syyskuuhun ja entäs jos ne sitten sanookin että ei onnaa. Silloin on varmasti kaikki paikat menny jo :girl_mad:

Link to comment
Share on other sites

Niinkö? Viörd.

Tällaisen s-postiviestin sain Villa Solkullasta:

Emme ota vastaan varauksia kesälle 2011 ennen elo-syyskuuta tänä vuonna joten palaa asiaan mikäli se silloin vielä on ajankohtainen.

Meillä kyllä häät vasta heinäkuussa, mutta tossahan se sanoo ettei ota "kesäksi 2011"

Onkohan tuo muuttunut vasta, vai onkohan se kysyjästä kiinni :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: niinae
Link to comment
Share on other sites

No ideana Laurinlahden venekerho oli herttanen. Meille ei ihan kauheesti oo tulossa vieraita, eikä kyllä livebändiäkään. Solkulla ois ollu parin sadan metrin päästä miehen vanhemmilta, ois ollu helpotus järjestelyjen kannalta, mut budjetti vähä nihkeilee, jos on reilusti yli 800 pelkkä tila. Meren ranta, ja kuvat venekerhosta näytti kivoilta, oottelen sopivia säitä, et menisin kattomaan sen livenä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aika samaa luokkaa nuo hinnat tuntuu olevan muuallakin... ja solkulla on kyllä niin kotoisa ja ihana, niin kyllä mä ainaki maksaisin siitä vähän enemmän kuin että ottaisin jonku halvemman mikä on kolkompi... :girl_wink:

Laaksolanhden monitoimitalo ois halvempi, tilava ja ihan kiva paikka :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Osaisko joku kertoa tilavuokria omilla eväillä?

Saako paikalla olla kuinka myöhään saakka?

Millon pääsee koristelemaan? Edellisenä iltana jo?

Mites siivous? Saako ostettua

Minusta tämä ei kyllä vaikuta ollenkaan sikahintaselta. Johtunee siitä että ensimmäiset vaihtoehdot oli meillä Espoon Kartano ja Salmi-sali, joissa molemmissa vuokra himpun alle 2000e!! Aika rajua. Mielummin laitan sen extratonnin häämatkaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Otin yhteyttä Solkullaan, mutta eivät kuulemma ota vielä varauksia vuodelle 2012. Sain vuoden 2011 hinnaston, jossa hinta heidän cateringinsa ottaville on 900 euroa (tähän tosin sisältyi tarjoilu vain 40 hengelle) ja ulkopuolisella cateringilla 1150 euroa. Lisäksi tuli jotain lisämaksuja esim. pöytäliinojen pesemisestä. Paikalla saa ilmeisesti olla klo 02 saakka, jonka jälkeen lisätunnit 200 euroa/h.

Toivottavasti nämä antavat jotain osviittaa :)

On tää juhlapaikan etsiminen aika hommaa, huhhuh. Kaikkien tarjoukset on niin erilaisia ja kulkuyhteydet ja mikä kirkko ja blaaa... Pohdittavaa riittää :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei!

Olen ollut pari vuotta sitten juhlissa Solkullassa ja voin kyllä suositella. Toivottavasti jatkavat paikan pitoa. Upea paikka ja hyvä sijainti. Silloin kun olin siellä juhlissa, oli bändi paikalla, mutta ei rumpuja. Meno oli hyvä. Bändin oli järjestänyt paikalle Johan Julle Ekblad, josta googlaamalla löytyy tietoja. Toinen fantastinen paikka on Espoon Röylässä sijaitseva kartano, jota yllä pitää Svenska Kultur Fonden. Nyt en muista nimeä, mutta eiköhän sekin googlaamlla löydy. Pihapiiri on aivan mielettömän upea kesähäihin - pihapiiri tuo väljyyttä ehkä muuten pieniin tiloihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...