Jump to content
Naimisiin.info

Halkeilevat kantapäät


Anna-Stiina

Recommended Posts

minä teen niinkuin ei pitäisi ikinä tehdä: raspaan metallisella raspilla kovia kantapäitä. yksinkertaisesti kuollutta ihoa on niin paljon, ettei sitä ihan eloon saada vain rasvalla. muille en suosittele metallista raspia, ehkä ns. kynsiviilamainen raspi on parempi, silläkin vain kevyesti. tietysti hyvä hygienia on oleellista, muistaa pestä ja kuivata jalat kunnolla ja rasvata usein. ei ole pahitteeksi jos vaikka joka ilta ja aamu rasvaa jalkojaan. oliiviöljy on hyvä juttu, ja itse laitan jalkakylvyn vähintäänkin kerran viikossa. (urheilen melko paljon ja seisomatyö, niin rasittuu jalat aikalailla)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minulla meni jalat tosi pahaksi ja kävin erikoislääkärilläkin. Nahka lähti paksuina liuskoina ja tuli haavaumia. Lääkäri määräsi kaikennäköisiä rasvoja ja pientä apua niistäkin oli.

Kokeilin lopulta D-vitamiinia, kun siitä paljon talvella puhuttiin (sisäisesti) . Ostin luontaistuotekaupasta D-vitamiinia öljyssä ja jalat alkoi heti parantua. En enää muista sen merkkiä, mutta löysin nieltävämmän kokoisen tabletin, eli D-Pearls. Reilulla 10€ jalat on nyt tosi hyvässä kunnossa. Öljy kuulemma auttaa D-vitamiinia imeytymään. Muuta hoitoa en tarvitse.

Otin D-vitamiinia 4xnormaaliannoksen 1 kk ajan.

Löysin vielä yhdeltä toiselta sivulta vinkin, että merisuola on myös auttanut kuiviin kantapäihin!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...