Jump to content
Naimisiin.info

Kiitosta kaasolle, ei ainakaan täällä.


Guest harmistunut kaaso

Recommended Posts

Olen ohimennen veljelleni sanonut että kaikki ei mennyt ihan niinkuin piti, ei hän kuitenkaan ymmärrä sitä työmäärää eikä pahaa mieltä. Tai miehenä ehkä olettaa että muut tekevät talkoilla heidän juhlansa, meitä "muita" vain oli liian vähän. En ole alkanut ruotimaan hänelle asioita sen enempää, olkoon hänellä hyvä muisto omista juhlistaan.

Morsiamelle en ole koko farssista ja paskasta kaasosta puhunut. Hän jostain syystä pitää serkkunsa (virallinen kaaso) puolia, ei kuuntele arvostelua vaan suuttuu jos serkustaan puhutaan pahaa. Tai edes kylmä totuus. Tämä kävi selväksi jo polttareiden aikaan. Vain hän itse saa tarvittaessa päivitellä ääneen miten serkku on taas kateuksissaan suuttunut hänelle ja tehnyt sitä tai tätä typerää.

Pari kertaa olemme viralliseen kaasoon törmänneet kummilasten synttäreillä, luonnollisesti emme ole puheväleissä eikä hän kauaa juhlissa viivykään. Morsiamen kanssa emme ole häistä puhuneet, ei hän ole itse sitä keskusteluun nostanut ja minä vältän aihetta etten tule sanoneeksi asioita halki. Pitäköön päivänsä prinsessana muistoissaan sellaisena kuin haluaa. Meidän suhteeseemme se minun puoleltani vaikutti, morsiamen arvostus tipahti todella alas ja siellä pysyy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onpas minunkin mielestä hirveää luettavaa :skilletgirl: Itse olen muutaman kerran ollut kaasona ja nyt ensi kesänä morsiamena. Kaasoina ovat sisko ja hyvä ystävä, joiden kanssa on pelisäännöt sovittu. Onneksi meillä on ollut kaveriporukassa tapana halukkaiden kesken jakaa pikkutehtäviä häissä (boolin teko, lahjapöydän laitto, parkkeeraamisen opastus jne...) jottei kaasot siivoa tms... itseään hengiltä vaan pystyvät myös nauttimaan häistä! Myös Best Manit ovat tekevää ja osallistuvaa sorttia joten toivotaan parasta! Ketään ei mielestäni saisi orjuuttaa joka hommaan vaan kyllä ystävien/siskojen pitää pystyä puhumaan asiat halki ennen kuin ongelmia tulee!

Siskon häissä kaasona kaikki toimi kuin unelma, hän kiitteli, jakoi tehtäviä kaikille jotka halusivat auttaa, kiitteli vielä lisää häissä puheessaan ja lopuksi antoi täysin yllätyksen kaasoilleen (minulle ja kaverilleen) itse valitsemansa korut lahjaksi ja kiitokseksi! Häiden ja polttareiden eteen tehtiin kyllä paljon mutta itse haluttiin ja nautittiin tekemisestä. Myös BM olivat mukana joka asiassa ja muu kaveriporukka talkoilla, niinkuin meillä on ollutkin tapana toimia!

Kaverin häissä olin paljon taas tekemässä kun häistä ja järjestämisestä tykkään... Hääpari ei häiden jälkeen ole kiitoksen sanaa lausunut, morsiamen äiti taisi olla ainut heistä joka kiitteeli! Hääpari lähti paikalta tapellen keskenään, vieraiden kesken tuli melkein joukkotappelu!! ja muutenkin homma tökki, meille paljastui vasta juhlapaikalla että juonto tapahtuu kielellä mitä kumpikaan ei osannut jne... vaikka me kaasot seistiin melkein päällämme jotta kaikki olisi onnistunut niin eivät ne mielestäni olleet maailman parhaat häät! Paha mieli jäi ja häiden jälkeen välit pariin viilenivät emmekä juuri ole enään tekemisissä :(

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mulla samantyylisiä kokemuksia kuin ekalla kirjoittajalla. V. 2000 kesäkuussa silloinen suhteellisen hyvä ystäväni oli menossa naimisiin. Hän ekaksi pyysi erästä toista kaasokseen mutta kun häntä ei kiinnostanut koko homma eikä tehnyt mitään häiden eteen niin sitten minua kysyttiin toisena vaihtoehtona. Tyhmyyksissäni suostuin mutta onhan tuollaisesta vaikea kieltäytyä ilman mitään pätevää syytä. Häiden järjestely aloitettiin tohinalla ja suurinpiirtein kaikki koristeet, kutsut, karkkirasiat, hääriisit yms jäivät pitkälti mun kontolleni. Tein silloin ilta/yövuoroa baarissa joten päivät nukuin ja yöt töissä joten yöt meni pitkälti askarrellen että ehdin hommat tehdä. Kaikki saatiin valmiiksi hyvissä ajoin, hääpaikka käytiin koristelemassa hääaamuna ja kaikki meni hyvin siihen saakka kun morsian häippäsi kesken tehtävien kun ei enää jaksanut. Itse sain teettää itselleni omilla rahoillani puvun, itse sain kustantaa meikkini sekä kampauksen. Rahaa tuohon kaikkeen meni liikaa. Jouduin jopa riisipussien kankaat maksamaan omasta pussistani vaikka hän lupasi ne minulle maksaa takaisin. Ei ole rahoja näkynyt. Häiden aikana bestman oli oikea vätys, ryysti kaljaa ja boolia sen minkä ehti, kaikki "juonnot" jäi mun hoidettavaksi vaikka ei pitänyt olla, jouduin hoitamaan myös kaikki ohjelmat sekä morsiamen ryöstön. Voi vit että ärsytti. Itse sain syötävää tyyliin vasta kun kaikki muut olivat syöneet, eikä tuota ruokaa pahemmin enää jäljellä ollut, jouduin ajamaan kotiin nakkarin kautta. Seuraavana päivänä vielä juhlapaikan siivoaminen ja sekin melkein yksin. Puhumattakaan hääsviitin koristelusta, ei apua tullut siihenkään edes morsiamen äidiltä vaikka piti.

Minkäänlaista kiitosta tästä en saanut. Ei tullut minkäänlaisia kiitoslahjoja, ei mitään!

Paha maku jäi suuhun. Eipä ole morsiamesta häiden jälkeen n. 10 v mitään oikein kuulunutkaan koska hänen miehensä ei minusta pidä. Ei ole ollut ikäväkään.

Mielestäni tein kaiken loistavasti, hääparilla oli hauskaa ja mukavat muistot. Minulla taas ei.

Itse olen menossa vuoden päästä naimisiin, olen tehnyt kaiken tähän asti itse enkä aio kaasoani rasittaa millään ennen kuin hän itse häistä jotain kysyy. Itse kun tekee niin saa mitä haluaa eikä tarvitse olla kenenkään varassa. Että semmosta. Tsemppiä!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tosi itsekeskeisiä morsiammia näemmä löytyy. Kaaso ei missään nimessä ole ilmainen häiden suunnittelia. morsiammen kuuluu kysyä kaasolta ennakkoon mikäli hän tarvii mm. koristeiden teossa apua ja kaason on myös osattava sanoa ei mikäli tilanne on sellainen ettei apuaan pysty antamaan. Itse ensi kesän morsiammena haluan tehdä mahdollisimman paljon itse(näin tiedän että on oma mokani jos joku ei näytä siltä miltä haluan) ja kaaso on vain minun tukeni. Hääpaikan koristelutkin teen itse edellisiltana, näin myös siksi ettei oikeastikkaan ole juuri muita auttajia kun häät toisella paikkakunnalla.. en voi vaatia kaasoani ottamaan palkatonta töistä minun juhlani vuoksi. Tai siis meidän, enhän vain minä mee naimisiin :D riittää kun hän voi viettää yön juhlapaikalla(majoittuminen on siis mahdollista kun juhlat pidetään lomakylässä). Tarvitsee minunkin muistaa kaasoani kiittää :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Voi ei, miten ikäviä kaasokokemuksia ja itsekkäitä morsiamia onkaan teidän kohdalle sattunut! :o Minulla on häät ensi vuonna ja kysyin kaasoikseni kolmea hyvää ystävääni. En halua, että joudun kuormittamaan ketään liikaa, enkä tahdo myöskään sitä, että joku joutuisi kaasona tekemään sellaisia asioita, joista ei tykkää. Niinpä ollaan yhdessä mietitty kaasojen kanssa, kuka hoitaa minkäkin homman ja ne ovat jakautuneet tosi tasaisesti, kun yksi on leipomista ja askartelua rakastava taiteilija, yksi haluaa soittaa häissämme ja osaa pitää hienoja puheita ja yksi suunnittelee jo vauhdilla ohjelmaa, polttareita ja juontoa. Kaikille on löytynyt mieleistä, erilaista tekemistä :)

Kun pidämme ensimmäisen virallisen kaasokokouksen, järjestän ystävilleni sinne pienen yllätyksen jo etukäteiskiitoksena - heistä on jo nyt vuotta ennen häitä ollut niin suuri apu! Pyydän heitä myös kertomaan minulle rehellisesti, jos jokin asia ei heitä miellytä. Haluan, että sekä valmistelu että itse hääpäivä sujuvat rennosti ja hyvällä mielellä - niin hääparilla kuin avustajillakin :) Kiitos on sellainen sana, jota ei pidä koskaan unohtaa! Minä arvostan suuresti ystäviäni, enkä tahdo unohtaa sitä edes suuren häähumun keskellä.

Hyvä, että ihmiset jakavat täällä kamalia kaasokokemuksiaan, niin ehkä hieman liikaa häistään sokaistuneet bridezillatkin tätä lukiessaan heräävät huomaamaan, miten he kiittämättöminä orjuuttavat läheisiään.

Link to comment
Share on other sites

Kääk mitä tarinoita :girl_impossible:

Hyvä, että ihmiset jakavat täällä kamalia kaasokokemuksiaan, niin ehkä hieman liikaa häistään sokaistuneet bridezillatkin tätä lukiessaan heräävät huomaamaan, miten he kiittämättöminä orjuuttavat läheisiään.

Tähän lisäisin vain, että vaikkei bridezillat orjuuttaisi ketää, kiittämätön ei saa olla auttajiaan kohtaan ja puukottaa heitä selkään puhumalla shittiä seläntakana :skilletgirl:

Minulle tulee kaksia kaasoa ja molempien kanssa olen sopinut että, saavat tehdä vapaasti asioita häitteni eteen mitä itse vain tahtovat!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hirveitä kokemuksia :(. Tästä syystä omilla kaasoillani ei ole juuri mitään hommia. Kerroin jo tuolla toisessa topicissa, että oma kaaso ei aloittanut polttareiden järjestelyä ennen kuin oli jo liian myöhäistä, niin että ne tulevat nyt häiden jälkeen. Ja polttarit siis olivat hänen ainoa hommansa ja apua olisi ollut saatavilla. Mutta ei mua nyt niin haittaa ja pidän hänestä edelleen tosi paljon, enkä ole asiasta kiukutellut. Olen jo kiitellyt muita, jotka osallistuvat häiden sujumiseen. Ystäviä en ole juurikaan nakittanut vaan hommissa on ammattilaiset. Seremoniamestarina on kaveri ja toinen kaveri on luvannut oikoa laahuksen, ennen kuin kävelen alttarille :).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...