Jump to content
Naimisiin.info

ohjelmajärjestysapua ja vinkkejä


LeisKuu

Recommended Posts

Onnistuisikohan häätanssin tanssiminen kahvittelun aikana? Ohjelmarunkoa kun olen suunnitellut, ajattelin hääkakunleikkuun ja kahvittelun jälkeen tai kahvittelun loppuvaiheessa häätanssia, osaaavatkohan vieraat keskittyä kahteen asiaan kerrallaan? Häiritsisiköhän pitopalvelun astioiden kerääminen "keikkaa"?

Toinen kysymykseni liittyy häätanssiin, onko kukaan tanssinut akustinen kitara+laulaja -kokooonpanon tahtiin? Miten tuo onnistuu?

Sulhon kaveri tarjoutui em kokoonpanolla esiintymään ja ovat todella hyviä joten haluaisin heistä yhden ohjelmanumeron.

Kumpi olisi fiksumpi järjestys: kahvit-häätanssi sulhon kaverin esittämänä josta jatkuu heidän muuta ohjelmistoaan noin 1h-tauko-booli esille-bändi, joka soittaisi perinteisempää musiikkia

vaiko kahvit-sulhon kaveri esiintyy ja häätanssi heidän settinsä loppuun-tauko, booli esille-bändi soittaa muuta tanssimusiikkia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vastaan, vaikka vastaukseni ei ehkä tee sinua hullua hurskaammaksi. :) Olen itsekin vähän alustavasti pohtinut (lue: tuskaillut) hääjuhlan ohjelmajärjestystä.

Äkkiseltään tuntuisi, että tanssi sijoittuisi musiikkipläjäyksen alkupäähän jotenkin loogisemmin. Mutta toisaalta voisi olla ihan hyvä idea rauhoittaa kahvittelu, ettei sitten olisi sitä kilinää ja kolinaa ja "mitä, häh, ai nytkö tapahtuu jotain?" -sorinaa ihanaa tanssihetkeä latistamassa. Ehkä se vähän riippuu siitäkin, meinaatteko että häissänne muutenkin tanssittaisiin. Koska jos tanssitaan, niin eikös se ole etiketin mukaista (ja jälleen: loogista), että hääpari ikään kuin "avaa" sen tanssilattian, ihan kuin ruokailun, kahvittelun ja muunkin yhteisohjelman? Hmm. Tätä joutuu kyllä itsekin miettimään.

Meillä häihin tulee n. 80 vierasta, joista ehkä yksi pariskunta osaa oikeasti tanssia (minun lisäkseni, sulhanen puolestaan ei tanssi hyvin). Haluaisin, että musiikkia olisi, ja mahdollisuus tanssiin kaikilla halukkailla. Häätanssi tulee myös ehdottomasti, mutta ei mitään vanhempien kanssa tanssimisia tms. koska sulhon vanhemmat on eronneet ja minun isäni kuollut, joten siitä ei tulisi kuin sotkua. Pitäisi siis joku päätös tehdä sen suhteen, missä vaiheessa musiikkia aletaan soittaa (meinattiin, että tulis ihan levyltä, ei siis bändiä).

Haluaisin, että ruokaillessa ja kahvitellessa olis jotain kevyttä taustamusiikkia, mutta juurikin tuo, mitä yllä pohdin, eli että pitäisikö hääparin "avata" musiikkiohjelma tanssilla mietityttää. Kun eihän se häätanssi ehkä ihan juhlan alkuunkaan sovi, vai sopiiko? Itse asiassa olisiko se ihan kauhean outoa, jos onnittelujen jälkeen, kun porukka on kutakuinkin kasassa muutenkin, täräytettäisiin se tanssi pois alta ja sitten jatkettais ruokailulla ja taustamusalla, jonka tahtiin saa sitten sopivassa välissä vähän jalkaakin nostella jos siltä tuntuu? Ajatuksia, anyone?

Link to comment
Share on other sites

^ Sit sen bändin pitää olla siellä jo ennen ruokailua ym eli monta ylimääräistä tuntia, mikä luonnollisesti myös maksaa yleensä ylimääräistä. Jos siis haluattte tanssia bändin tahtiin.

Muutenhan ruokailun aikainen musiikki voi tulla stereoista/ tietokoneelta ja sitten vasta myöhemmin bändi tulee paikalle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...