Jump to content
Naimisiin.info

Kaunistautumishoitojen järjestys hääviikolla


Recommended Posts

En löytänyt tällaista threadia, joten aloitetaanpa.

Voisiko joku ystävällinen sielu kertoa minulle, että missä järjestyksessä kannattaisi tehdä kaikki kauneusvalmistelut hääviikolla? Oma dilemmani on se, että pitäisi käydä monessa eri hoidossa, mutta en yhtään tiedä mikä järjestys olisi paras. Aikaa ei myöskään tunnetusti ole liikaa, joten perjantain tahtoisin pyhittää viime hetken valmisteluille. Entä kannattaako hoidot tehdä heti aamusta vaiko vasta iltapäivällä? Tässä hoidot:

Manikyyri & ripsien ja kulmien värjäys ja muotoilu

-Ongelma 1: minulle tehdään ranskalainen manikyyri omiin kynsiin. Jos manikyyri tehdään ihan alkuviikosta, kestääkö se sitten virheettömänä viikonloppuun saakka?

-Ongelma 2: jos kulmien värjäys tehdään ihan viime tingassa eli loppuviikosta, väri voi olla liian tumma (yleensähän väristä tulee parhain vähän ajan kuluttua kun osa väristä on jo kulunut pois).

-Ongelma 3: suihkurusketus + laitetut kynnet??? Voiko rusketus tarttua laitettuihin kynsiin?

Kasvohoito

-Kasvojen puhdistus, kuorinta ja naamio

Suihkurusketus

-Ongelma 1: rusketushoidon jälkeen ei saa peseytyä väh. 12h, jonka vuoksi rusketus olisi hyvä ottaa heti aamusta. Toisaalta tällöin en pysty tekemään mitään muuta kyseisenä päivänä ihmisten ilmoilla, sillä pukeutumisen tulee olla väljää ja tummaa (lue: collegehousut tms. jolla ei kehtaa liikkua ulkona), jonka lisäksi olo ei ole hirveän freessi.

-Ongelma 2: hoitoja on oltava kaksi samalla viikolla

Intialainen päähieronta

-Haluan ottaa hieronnan, jotta rentoutuisin täysin ennen suurta päivää :)

-Eli mieluiten loppuviikosta

Eli, mikä olisi paras järjestys? Alla on ajattelemani järjestys, eli kommentoikaa vapaasti! Pointteja? Olenko nyt tyrkännyt hääviikkoni liian täyteen kaikenlaista menoa? Kiitos! :)

maanantai - kasvohoito

tiistai - suihkurusketus (päivällä)

keskiviikko - päähieronta (aamu), manikyyri/kulmat/ripset (iltapäivä tai ilta)

torstai - aamulla hieronta, päivällä suihkurusketus

perjantai -

lauantai - *Vihkiminen*

Link to comment
Share on other sites

Samoja asioita oon ite pohtinut, mutta mitään valmista vastausta kai siihen järjestykseen ei oo.. Mun mielestä sun suunnitelma näyttää ihan hyvältä.

Mua jäi kiinnostamaan tosta sun kirjotuksesta, että käytkö itse hääpäivänä meikkauksessa ja kampauksessa? Mulle tehdään hääpäivänä tuossa yhteydessä myös kynnet, koska otan myöskin lakkaukset omiin kynsiin ja haluan varmistaa että ne on parhaimmillaan häissä. Että sekin on toisaalta vaihtoehto.

Suihkurusketuksesta olen kuullut että sen aineen pystyy ihan nätisti pyyhkimään lakatun kynnen päältä pois. En tätä oo kuitenkaan ite kokeillut.

Lisäks jäi kiinnostamaan, että miksi kaksi suihkurusketushoitoa? En oo koskaan ite käynyt niin ehkä siksi en ymmärrä miksi useampi kerta pitää käydä, haluatko niin tumman rusketuksen?

Itse jouduin tuohon palettiin vielä miettimään karvanpoiston. Haluan kädet, sääret ja kainalot sokeroinnilla siistittävän, niin siihen liittyy sitten se kuorintakielto, jolloin sokeroinnin ja rusketuksen välissä pitää olla ainakin yks päivä.

Link to comment
Share on other sites

Mä oon värjäyttäny pari kertaa kulmakarvat ja ripset. Mun mielestä väri on parhaimmillaan ehkä puolitoista viikkoa - 2 viikkoa värjäyksen jälkeen (ripset tietenki on hyvät heti alussa, jos ei oo värivalumia).

Suosittelen sua käymään ainakin 3-4 kertaa kasvohoidossa ennen hääviikon kasvohoitoa (jos siis et käy säännöllisesti kasvohoidoissa), nimittäin ensimmäisillä kerroilla iho ei suinkaan parane (näppyjä tuli [ainakin mulla] enemmän). Maanantaina tai tiistaina vois olla hyvä käydä hääviikon kasvohoidossa (jos siis käyt sen 3-4 kertaa ennen hääviikkoa).

Suihkurusketusta en oo koskaan ottanut, mutta mun kaveri sano (oli ite ottanut omiin valmistujaisiinsa ruiskutuksen), että kannattaa ottaa se rusketus hyvissä ajoin. Mä ehkä en ottais enää torstaina sitä suihkurusketusta enää vaan keskiviikkona (ihan näiden mun kaverien kommenttien perusteella). Mäkään en ole kuullut, että suihkurusketus pitäis tehdä kaks kertaa, mutta korjatkaa ihmeessä, jos oon väärässä..

Kynsien laittamisesta en osaa sanoa mitään, koska ite en ikinä laittele kynsiä :D

Link to comment
Share on other sites

Kiitti vastauksista!

Tuosta rusketuksesta - Solsticen rusketus pitää kuulemma ottaa kaksi kertaa jos haluaa tummemman sävyn, ja näin olen ennenkin joutunut menettelemään. Kahden rusketuskerran jälkeen väri on kaunis, eli jos ottaisin vain kerran niin se olisi liian vaalea. Tosin tämän vuoksi olenkin päätynyt vaihtamaan ruskettajaa, ja menenkin Body Tan-rusketukseen. Siinä riittää vain yksi kerta, joten se on samalla itsellenikin helpompaa :).

Ja joo, käyn hääpäivänä meikkauksessa ja kampauksessa, mutta kynnet ajattelin laitattaa samalla kuin kulmat ja ripset, sillä mulla on sellainen lahjakortti, jolla nämä kaikki hoituu samalla. Tämä onkin sitten ongelmallista, sillä nyt kun luin että olisi hyvä odottaa jopa pari viikkoa ripsien/kulmien laiton jälkeen (siis että ne ovat sillon parhaimmillaan), niin enkai mä nyt niitä kynsiä sitten voi tehdä niin aikaisin... Höh :(. Pitänee ottaa yhteyttä kyseiseen kauneushoitolaan ja kysyä, josko ne silti suostuisivat tekemään ne erikseen. Jos eivät, niin sitten laitatan kynnet, ripset ja kulmat kuntoon hyvissä ajoin ennen häitä, ja sitten pyydän meikkaajaa siistimään kynnet tarvittaessa hääpäivän aamuna. :)

Edit.: Piti vielä sanoa noista kasvohoidoista, että hyvä pointti! En ole tajunnutkaan, että noitten hoitojen jälkeen voi nousta esim. näppyjä tms. Pitää pitää tuo mielessä!

Muokattu: , käyttäjä: Diora
Link to comment
Share on other sites

Kannattaa kokeilla sitä uutta ruskekusta (jos siis et ole kokeillut sitä aiemmin) ennen häitä, sillä sävy ei välttämättä ole hyvä tai ruskettaja ei osaa hommaansa. Minun kaverilleni (josta jo aikaisemminkin puhuin) kävi niin, että kun hän heräsi aamulla, hänen säärissään oli tummia värivalumia! Hän yritti kuoria ihoaan, että kyseiset valumat lähtisivät pois. Ne eivät lähteneet kuorimalla, mutta ihokarvanpoistajahöylällä kylläkin.

Ylipäätään kannattaa kokeilla kaikkia uusia juttuja ennen hääpäivää ainakin kerran. Minä olen värjännyt kulmani kahdessa eri paikassa, ja toisessa paikoista väristä tuli liian tumma. Voisi ottaa häissä päähän, kun kulmat ovat liian tummat :/

Link to comment
Share on other sites

Hääviikolla en ottaisi mitään voimakkaita hoitoja ainakaan kasvoihin, ettei vaan tule näppyjä tai muita iho reaktioita. Ripsien ja kulmien värjäyksen voi tehdä hyvinkin hääviikolla, mutta heti maanantaina. Hierontaa esim. vartalohierontaa tai niskahartiahierontaa en ottais myöskään hääviikolla, hieronta myöskin saattaa nostattaa epäpuhtauksia ihon pintaan ja esim. selkään helposti nousee epäpuhtaudet...

Link to comment
Share on other sites

Omalla kohdallani olen huomannut, että ripsistä ja kulmista alkaa kyllä väri jo haalistua parin viikon päästä. Itselläni siis värit eivät silloin enää todellakaan ole parhaimmillaan, eli en kävisi värjäyksessä ihan noin aikaisin. Saman viikon maanantaina, kuten joku jo ehdottikin, on varmasti ihan hyvä. Jos tulisi vaikka vahingossa liian tummat kulmat, niin ehdit vielä pestä niitä saippualla loppuviikon ennen häitä, mutta värit eivät kuitenkaan ole vielä "kulahtaneet". :girl_wink:

Ja komppaan muita myös siinä, että ei kasvohoitoa enää hääviikolla.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen miettinyt seuraavia kauneushoitoja hääviikolle:

- ihonpuhdistus ultraäänellä

- suihkurusketus

- geelikynnet

- karvanpoisto kainalot + sääret sokerilla

Jaa-a, mikäköhän sitten olisi hyvä järjestys noille? Ultraäänen voi tehdä jo aika aikaisin, esim. maanantaina, ja rusketushan pitää ottaa tämän jälkeen ettei "laimene" hoidossa. Sitten taas kynsien laiton olisi varmaan hyvä mahdollisimman myöhään jotta lopputulos pysyy kauniina, siis esim. perjantaina. Entäs rusketus ja karvojen poisto? Mitä jos kasvojen poisto on perjantaina ja kainalot ovatkin arat vielä lauantaina? Entä voiko rusketusta ottaa samanapäivänä kynsien kanssa, ja onko muutenkin liian myöhään ottaa vasta edellisenä päivänä?

Oijoi, kyllä on morsiamilla ongelmat :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Itse otan karvojen poiston sokeroinnilla jo tiistaina, siksi että sokeroinnin jälkeisenä päivänä (eikä vissiin edellisenäkään päivänä) saa kuoria ihoa, kun taas suihkurusketusta varten on hyvä kuoria iho huolellisesti. Eli tiistaina sokerointi, keskiviikko välipäivä, rusketus torstaina, ja väri saa "kypsyä" kauniiksi yhden välipäivän avulla, kun häät lauantaina. Kysyin rusketuksesta, niin sanoivat että on parhaimmillaan kuitenkin ehkä vasta toisena päivänä sen laittamisesta.

Link to comment
Share on other sites

^ Kiitos vinkistä!

Ehkäpä mun aikataulu on sitten seuraava:

-tiistaina ultraääni-ihonpuhdistus ja karvojen poisto sääristä ja kainaloista

-kynnet keskiviikkona

-rusketus torstaina

Ellei siitä nyt sitten tule ongelmaa, että kynnet tehty ennen rusketusta... ehkäpä siis vaihtoehtoisesti rusketuksen jälkeen torstaina tai vasta perjantaina!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...