Jump to content
Naimisiin.info

Servettirenkaat


tuittis

Recommended Posts

eli kaipailisin ohjeita erilaisten servettirenkaiden tekemiseen ja myös kuvia erilaisista servettirenkaista! mielellään suht helppotekoisia  ::)

yritin etsiä josko täällä olisi jo ollut ketju samasta aiheesta mutta en ainakaan löytänyt...?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Me tehtiin servettirenkaat ihan kopiopaperista. Samaa vaniljaa kuin oli kutsuissa, kirkko-ohjelmissa, menuissa jne. Tein kauniilla tekstityypilla keskelle arkkia nimikirjaimemme ihan wordilla. Nimikirjaimia vaan alekkain, tulostin sivut ja leikkasin suikaleiksi. Töppö liimaa ja servetti sisään. Ihan kivat tuli. Väritulostimella voi tietysti vielä tehdä lisää, esim teemavärillä nimet (samalla paikkakortti) tms.

Tästä näkee hämärästi millaiset niistä tuli:

Juhlasali.JPG?dc=4675528944961080231

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mä tein hyvin yksinkertaiset lastusatiininauhasta. Ympyrä vaan ja kakspuoleisella vahvalla teipillä kiinni että pysyy ja etupuolelle koristeeksi kultainen sormustarra. Nättejä tuli ja yksinkertaisia!

Link to comment
Share on other sites

Mää oon tehnyt paperinarusta sellaisia joulutähden näköisiä, mutta eri värisellä narulla saa sellaisia krysanteeminkin näköisiä  ;D

Lyhyesti: leikataan 3 haluamansa väristä ja 6 vihreätä noin 25 sentin pätkää. Letitetään ne yhteen silleen, että noin 3 senttiä jää kummastakin päästä irralleen ja sidotaan kaikki yhteen yhdellä naruista. Näin saadaan rengas ja kun narunpäät aukaisee niin päälle tulee kukka. Itse olen tehnyt niin, että puolet vihreistä olen jättänyt keskelle ja leikannut lyhyeksi niin olen saanut niistä heteet ja lopuista vihreistä olen tehnyt aluslehdet.  Koitan laittaa kuvaa tulemaan joku päivä.  

Link to comment
Share on other sites

Tuttuni teki serviettirenkaita paksusta rautalangasta, johon pujotti helmiä! En ole nähnyt valmiita tekeleitä, mutta eiköhän ne onnistuneet ::) sinänsä kiva idea...Sitähän voi muokata tarpeen mukaan ja keksiä jotakin muuta, jota laittaa helmien sijasta...

Link to comment
Share on other sites

Joo, oli vähän ajatushäröjä tossa mun ohjeessa, joten korjailin sitä vähän, mutta nyt se on oikein ja tässä on yks kiireessä tehty mallikappale.

[img width=400 height=300]http://i24.photobucket.com/albums/c18/krysanteemi/DSC00345.jpg

Niin ja näissä on se hyvä puoli, ettei tartte käyttää mitään kaavoja tai liimaa vaan kaikki onnistuu pelkillä saksilla ja vahvoilla kynsillä (paperinarut ovat nimittäin välillä hieman hankala  avata...)  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee tällaisia. Kuvasta ei oikein saa selvää, mutta yritän hieman selittää...

N.30cm pitkä pätkä tuollaista ohutta "kiharaa" kullanväristä rautalankaa, johon on pujotettu muutamia (n.13kpl) helmiä/paljetteja. Kummassakin päässä on lisäksi yhdet helmet, joidenka avulla muut pysyvät paikoillaan.

Rautalankapätkät olisi tarkoitus kääriä lautasliinojen ympärille... täytyy katsoa, jos helmet tahtovat valua toiseen päähän, niin "käännän" ne kerran rautalangan ympäri... sitten pitäisi pysyä hyvin :D Eikä tarkoitus ole, että kaikilla näkyisi juuri sama määrä helmiä, joten ei se haittaa, vaikka hieman "valuisivatkin".

dscf3045m3ae.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

tässä tämänhetkinen kokeilu, kultsin nimikirjain on nyt vaan jääny tonne alle... ;D

Yhdistin renkaaksi nitojalla, ei ois liima tähän auttanu, sen verran jäykkää toi pahvi

isc.fcg?p0=uiTx3lCSucNMnuluxxujiBI4iBAuIyJGkMwSBvzOFMJHNNMwdw@ix1umMNJAxj5Uj@B63S&p1=KvGU5qG0IwAyTV&p3=288&p4=385&p5=ihgx2GGUvTnkTc&r=1135090021

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

En löytänyt vaikka selailin tän läpi 2 kertaa... servettien taittelusta oli kyllä 6 otsikkoa mut kerätään nyt servettirenkaat ja muut "servettikoristeet" tänne ja kunnolla ;)

ww_f_colinmbm0502_01.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...