Jump to content
Naimisiin.info

Hyvät Ebay-myyjät (hää- ja kaasonpuvut)


Recommended Posts

Guest Morsian2012

Otsikossa jo aihetta tulikin mutta haluaisin kuulla kokemuksia jotka on tilannut ebayn kautta hääpuvun kiinasta. Kuinka pitkä oli toimitusaika ja mikä oli laatu / vastasiko mekko kuvaa?

Kiitos jo valmiiksi!

Link to comment
Share on other sites

Guest säästöä...

Tilasin kaksi vuotta sitten ite.. puku oli ihan järkyttävä ja koska tilasin yksityisenä ei mitään saumaa saada rahoja takasin. Puvun takasin lähettäminen olis maksanu yli 100€ että ne palauttas mun 180€ ja kuka sitten palauttaa maksetun alv ja tullauksen??... hieno homma. Semmonen säästö tälläkertaa.... Kaveri oli viisaampi ja tilas suoraan suomalaisesta verkkokaupasta... tilasin ite perässä ja se oli viisaampaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Itse tilasin ebayn kautta Kiinasta.

Tilasin ja maksoin helmikuun lopussa, lähettivät puvun 27.3. ja toissapäivänä puvun sain kotiin. Nopea oli toimitusaika siis.

Yhteydenotto pelasi hyvin, myyjä vastasi nopeasti viesteihini. Katsoin ebaysta myyjän, jolla oli 100% palautteet (feedback).

Mekko maksoi postikuluineen 87e, eikä tulliinkaan joutunut.

Puku on I-H-A-N-A!!

Tuolla toisessa ketjussa on kuvat puvusta -> http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/76376-haeaepukujen-ja-asusteiden-tilaaminen-ulkomailta-netin-kautta/page__st__720 ja viesti #740

Link to comment
Share on other sites

Minäkin tilasin pukuni Kiinasta tammikuun viimeisellä viikolla, jolloin siellä oli juuri uusivuosi käynnistymässä ja sen takia puvun valmistus viivästyi vähän. Puku oli valmis maaliskuun puolessa välissä, ja saapui mulle siitä sitten vajaa parin viikon päästä.

Tulliin se meni, mutta seurantakoodin avulla sain seurattua puvun liikkeitä ja sain maksettua tullit samantien, joten ei tarvinnut odotella että tullista tulee tulliselvitys postissa kotiin. Kun olin maksanut tullit, niin siitä 2 pvän päästä puku tuotiin ovelle.

Kommunikointi Ebay-myyjän kanssa toimi moitteettomasti ja sieltä vastattiin aina 24 tunnin sisällä, yleensä jopa parin tunnin sisällä riippuen kellonajasta.

Lopputulos oli mielestäni tosi ihana, ja tekivät pyytämiäni muutoksia pukuun. Halusin mm. kirjailuiden päälle joihinkin kohtiin vähän blingblingiä, jotka sitten olivat kyllä toteuttaneet. Jännittävintä puvussa oli se kirjailu, että miten onnistuu. Kyllähän se eroaa "alkuperäisestä" puvusta paljon kirjailuiden osalta, mutta kirjailu, joka Kiinassa tehtiin, on myös tosi paljon mun mieleen. Kirjailun värin halusin punaisen sijasta ruskealla, ja puvusta tulikin sitten sellainen ihanan syksyiseen taittava, kun kirjailuissa on enemmän vaahteranlehtimäisiä kuvioita kuin kukkasia. Koko oli aivan 100% oikea, edes lyhennyksiä ei tarvitse tehdä.

Myyjänä oli:

http://myworld.ebay.com/charm.world?ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1181

Tässä alkuperäinen kuva:

Red_Wedding_Dress_05.jpg

Tässä oma pukuni löysästi nyöritettynä, ryppyisenä ja miehen asettelemana ;)

dress1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: pampuliina
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mitenkäs löytyykö kokemuksia? Paljonhan täällä on ketjuja eri "kiinafirmojen" hää- ja kaasonpuvuista. Mutta millaisia kokemuksia Ebaystä?

Olen katsellut ihan juhlamekkoa, taftisia näyttäisi olevan paljon. Ja hintakaan ei olisi paha, 15-25 $ postikuluineen! ^_^

Tuntuu, että eri myyjät ovat vain välittäjiä, monelta löytyy samat mekot eri nimellä ja hinnalla, mutta kaikki tulevat jostain HongKongista. Onko siis kokemusta näiden tilaamisesta, laadusta, toimistusajoista, koko-vastaavuudesta jne. tai tuosta tarjoamisesta (bids)?

Olen ihan hurahtanut Ebayn mekkohakuun, miten voikin olla näin halpaa -vai siinäkö se juju onkin...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

No vastailenpas itse itselleni.. Ostin kokeeksi $9 bilemekon myyjält zhaohaoting. Ilmoittivat, että tulee 30-35 päivässä, tuli 15 päivässä. Mekko oli siis tämä: http://cgi.ebay.com/...T#ht_8238wt_906

Ja tästä voi käydä katsomassa miltä näytti saamani: http://aijaa.com/0021510717924

Eli minusta ei vastaa ihan kuvaa.. kangas on todella ohutta, joustavaa ja melkein läpikuultavaa; valkoiset nauhat ovat kuminauhaa. Enkä tiedä mistä tuo "padded" tulee mekon nimeen. Viimeistelyssä oli myöskin toivomisen varaa. Mutta summa summarum - kehtaan ton nyt päällensä laittaa eikä tuo reilu 7e ollu paha ollenkaan! :D

Harmittaa vaan, että tulikin noin nopeasti, jos olisin tiennyt, niin olisin ostanut myös häihin tuollaisen mainitsemani $15 juhlamekon!

Mutta tämän kokeilun perusteella uskaltaisin ostaa sen :grin:

muoks. linkki

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ostin samalla kertaa myös myyjältä fieryflyingserpent bilemekon. Se vastasi hieman paremmin kuvaa, tuli kuukaudessa, kuten luvattu. Kangas oli samaa joustavaa liukasta kangasta, mutta paksumpaa ja pitsiosa ihan ok. Helmaosa sen sijaan aivan hirveä, piti olla laskoksia, mutta kynähameen mallinen.. No näyttää ihan perunasäkiltä ja saa takamuksen näyttämään todella isolta. Eli taas (kuten IRL:kin): mallin päällä ei näytä samalta kuin itsellä, mutta näillähän ei ole palautusoikeutta.. Näiden kokeilujen perusteella en kyllä tilaa enää mitään, ellei joku kanssanaikkari ole aivan lähiaikoina tilannut ja täällä kuvia jakanut jonkun tietyn myyjän tuotteista :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Tuoreita  kokemuksia ebayn kautta tilatusta häämekosta täällä!

Noin kuukausi sitten tuli kotiovelle paketti ja mekko oli uneilmien täyttymys :)

Riskillä tilasin, mekko maksoi rapiat 100e mutta oli siltikin hyvin tehty,eikä mitään halppis satiinia yms. Pitsikirjailut on kauniit ja tosiaan tehty alkuperäisen kuvan mukaan.

 

Teetin puvun mittojeni mukaan ja kaaso mittasi useamman kerran eri päivinä ja niistä laitettiin sitten keskiarvot menemään tilauksen yhteydessä.(tietenkään kaikki mitat ei muuttuneet)

Puku istui ylhäältä,rintojen kohdalta,selästä täydellisesti.Kupit oli oikeilla paikoillaan. Silti vyötärönseutu oli liian iso ja puku onkin siksi tällä hetkellä korjattavana ompelijalla.Hinta-arvio ompelijalta oli max 150e.Siihen sisältyy kavennus vyötäröstä,parin 'kuplan' poisto vatsan seudulta(pitsikirjailun alla oleva satiini vähän kuprulla),helman lyhennys edestä ja nostolenkki helmaan. Hinta ei siis paha ollenkaan! Ja se,että pukua jouduttiin korjaaman ei mielestäni ole ollenkaan ihmeellistä.Tuskin olisin löytänyt sitä oikeaa pukua JUST minulle sopivana liikkeestäkään.

 

Myyjän nimi ebayssä on xiguanhaole8 ja yhteydenpito sujui hyvin vaikkakin myyjällä on huono englanti. Puku tuli sovitussa ajassa.

post-47613-0-19472500-1395575285_thumb.j

Muokattu: , käyttäjä: mamal
Link to comment
Share on other sites

Ensi viikolla pitäisi puvun kotiutua :) Laitan sitten kuvan tännekin.

 

Alkupeäisestä poiketen en laita häihin vyötä,koska se ei mielestäni sitä tarvitse.Puku on kuitenkin pitsiä ja koristeellinen jo senkin vuoksi. Sekä oma kroppa on tiimalasin mallinen joten nyt taitavan ompelijan hyppysissä siitä saan varmasti tyköistuvan vyötäröltä, mitä tämän mallinen puku vaatiikin... että on kaikki kurvit kohdallaan :D

Vyö on tuon kuvanlainen mutta erillinen siis.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

No pyörränpä puheeni. Tilasin kuitenkin juhlamekon, kun piti halvalla saada pitkä juhlamekko. Myyjä oli omgcar_euro mekko tämä vesimelonin värisenä:

 

$(KGrHqR,!qwFGTqRdw8RBRoM,DI+Dg~~60_12.J  gallery_38950_960_28219.jpg

 

Hintaa tuli n. 26 €. Mielestäni oli todella positiivinen yllätys! Tietysti mekko on liian pitkä minulle (olen 162 cm), mutta ei minusta näytä halpisrätiltä. Yläosassa on tukiluut ja pysyy ylhäällä hyvin. Olkain tosin on vähän erilainen kuin kuvassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Olen selaillut ebaysta hääpukuja ja muutama mieluisa on tullutkin jo vastaan. Haluaisin kuulla kokemuksia niiltä, jotka ovat tilanneet puvun Ebayn kautta. Kuvatkin tilatuista puvuista ovat enemmän kuin tervetulleita!  :)

Ajatus puvun ostamisesta liikkeestä ei oikeen innosta, lähinnä pienen hääbudjetin takia sekä sen, että pukua en tule pitämään kuin yhden ainoan päivän. 

Tiedän kyllä, että touhuun liittyy monia riskejä laadun sekä monen muun asian kannalta. Olen selaillut eri myyjiä, joita myös on joka lähtöön. Yksi mekko vaikutti hyvältä, myyjä oli saanut paljon positiivista palautetta ja oli arvosteltu ebayn kautta huippumyyjäksi. 

Kaipaisin nyt siis kokemuksia niiltä jotka ovat uskaltautuneet ebayn kautta hääpukunsa tilaamaan!  :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...