Guest Syyskesän morsian Anette

Rannan koristelu

6 viestiä aiheessa

Oliskos kenelläkään antaa vinkkejä rannan koristeluun :)

Meillä juhlatila rajoittuu rantaan, järven rantaan, penkkejä sinne on rakenneltu ja siirrelty, lyhtyjä ripustellaan puiden oksille...

Mä niin haluaisin järviroihuja, mutta mies on sitä mieltä, että jos tuulee niin ei välttämättä pala kun laineet käy yli.

No nyt bongasin tuolta ilmoituksen bambulyhdyistä...mies lupasi valaa pienet sementtikakut joihin jättää reiän bambulyhdyn varrelle, ja sitten ne laitetaan sinne veteen niin pysyvät pystyssä. Ajattelin niitä lyhyempiä, niin eivät jää majakkana töröttämään, kun kuitenkin siihen rantaveteen olis tarkoitus.

Mitä sanotte, onko tyhmä idea? :)

Ja muita ideoita rannan koristeluun kun pää lyö jo ihan tyhjää tässä loppumetreillä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hieno idean mun mielestä nuo lyhdyt :girl_sigh: Tosin päiväsaikaan ei varmaan paljoakaan näy, mutta iltaselle niitä kai suunnitteletkin, vai?

Muuten koristukset kuulostaa ihan riittäviltä. Jotain koivunoksakimppuja tms luonnon omaa vois ajatella, jos sellaiset on omaan makuun sopivia. Suomalainen järvimaisema on kuitenkin lähes poikkeuksetta niin kaunis jo ihan sellaisenaan, että ei ehkä kannata liikaa koristella :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, en mäkään lähtis lyhtyjä enempää koristelemaan. Toki halutessaan penkkeihin voisi kiinnittää vaikka jotain kukkia, mutta itse ympäröivän luonnon jättäisin juuri sellaiseksi kuin se on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös ranta juhlapaikalla ja mietein alkuun sinne rannalle juurikin jotain lyhtyjä tai muita kynttilöitä. Nyt olen kuitenkin tullut muihin aatoksiin, sillä kuinka paljon ne mahtavat sitten näkyä kaikissa kuvissa kun illalla olisi tarkoitus myös kuvata vielä tyypilliset auringonlasku-järvimaisemakuvat. Olen pyöritellyt ideoita myös muista koristeluista rannalle, mutta en ole keksinyt muuta kuin nuo tuliaiheet. Eikä kukaan siellä rannalla illan hämärtyessä edes huomaa niitä koristeita. Tulee vain lisää siivottavaa seuraavalle päivälle.

Olenkin miettinyt, että ripustaisimme puihin pieniä lyhtyjä kun viimeisetkin kuvat on otettu tai sitten lyhtyjen tilalla käyttäisimme "tulikärpäspurkkeja". Eli pimeässä hohtavalla maalilla maalattu purkkeihin täpliä, jolloin näyttävät siltä kuin niissä olisi tulikärpäsiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puissa muuten toimii hyvin led-koristevalotkin. Eivät osu silmään häiritsevästi päivällä, mutta esim. elokuun hämärtyvissä illoissa loistavat nätisti oksien seassa.

Clas Ohlsonilla myytiin sellaista valosarjaa (väri: lämmin valkoinen, mutta löytyy myös eri väreissä), jossa oli pieniä pyöreitä lamppuja ja mukana myös pussillinen nipsuja, joilla sai johdon kiinnitettyä hyvin pienempiin oksiin. Loppujohdon kun vielä kiersi runkoa pitkin ja paristokotelon sai piilotettua jonkinnäköiseen sateensuojaan, oli lopputulos hyvinkin fiksu.

Vieraat tuskin edes päivällä huomasivat koko koristelua - sitten kun alkoi ilta pimenemään, kipaisin napsauttamaan virran päälle. Toimi kyllä hyvin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä yksi päivä täällä pyöriessäni törmäsin näihin järviroihuihin.

jarviroihu.jpg

Eipä enää tarvitse miettiä minkälainen koristelu meille tulee rantaan. Eiväthän nuo mitään halvimmasta päästä vaihtoehdoita ole, mutta ei niitä kovin montaa varmastikaan järveen tarvita. Vielä ns. polku lyhdyistä kulkemaan rantaan niin meidän koristelut on valmiit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään