Jump to content
Naimisiin.info

Pyöreys on kaunista (pullukkamorsianten ketju)


myra

Recommended Posts

Olen itse kokoa 46/48, kävin etsimässä pukua Oulussa Katariinassa ja Glamourissa. Palvelu oli Katariinassa loistavaa, paljon parempaa kuin Glamourissa, mutta unelmien puku löytyi kuitenkin Glamourista. Jos samaa pukua olisi ollut Katariinassa, olisin ehdottomasti ostanut sen sieltä. Molemmissa liikkeissä löytyi pukuja, jotka kyllä menivät päälle, tosin kaikki eivät kiinni asti.


 


Glamourissa piti mm. itse juosta pitkin myymälää näyttämässä myyjälle, mitkä puvut olivat miellyttäneet, kun Katariinassa puvut merkattiin henkareihin laitettavilla värikkäillä renkailla. Glamourissa myyjä mm. totesi vain yhdestä näyttämästäni puvusta, että "Ei tosta oo sun kokoa", eikä ehdottanut vastaavia malleja. Toista pukua sovittaessa myyjä antoi puvun sovituskoppiin ja totesi "Ei tää varmaan mahdu, mut kokeile nyt kumminkin". Mun koko piti tuoda esille myös siinä, kun totesin, etten halua tilata pukua Kiinasta, koska en luota niiden laatuun.


 


Toisilla sovituskerroilla palvelu on ollut jo ihan asiallista ja kun ostin pukuun sopivan korusetin ja vannehameenkin omaksi, sain kankaisen pukupussin kaupan päälle. Tökkinyt on tosin sekin, että kuluja on tullut sovitusten myötä koko ajan "salakavalasti" lisää, eikä lopullinen hinta siis ole se, mikä lukee hintalapussa (toisaalta ymmärrettävää, mutta olisi kiva tietää kaikki kulut etukäteen...)


 


Puku itsessään on ihan mielettömän kaunis. Ranskalaisen Eglantine-merkin Acadie, joka on äänestetty vuoden kauneimmaksi puvuksi Turun häämessuilla tammikuussa 2013.


 


 


 Acadie.jpg


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

 

 Osaisko joku neuvoa löytyyköhän jostain pääkaupunkiseudulta (tai edes Helsingin lähialueilta) liikettä jossa ois mahdollisuus sovittaa muuta kuin a-linjaista pukua jos itse ei ole sitä tavallisinta kokoa (36-40)?

Tampereen morsiusgalleriassa oli ainakin tosi hyvin sovitettavaa tämmöselle 169/95-kokoiselle. Eihän se tietysti ole Helsingin lähellä, mutta junat kulkee eikä yuo ole autollakaan kuin puoltoista tuntia. Niillä oli joku tarjouskin että maksavat junaliput jos ostaa puvun heiltä?

 

 

 Harmi ettei mulle tullut Morsiusgalleria mieleen aiemmin. Tultiin miehen kanssa just eilen Pirkanmaalta joulunvietosta, joten kotimatkalla olisi ollut varmaan helpohkoa käydä siellä.

 

 

Junalla surautat nopeasti

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Morsiusgalleriasta minäkin pukuni löysin ja todella mukava myyjä osui kohdalle, valkosissa olisi paljonkin ollut valinnan varaa viininpunaisissa taisi kolme vaihtoehtoa olla oikeassa koossa. Mutta ensimmäinen puku jota sovitin oli kyllä juuri sitä mitä etsin, ei tarvinnut jäädä arpomaan että katellaanko muualta vielä. Puvussa tylli oli alkujaan valkoinen, mutta vaihdatin mustaksi, ihme kyllä muuten pukua ei tarvinnutkaan muokata.

Muokattu: , käyttäjä: Nukka
Link to comment
Share on other sites

Uusi plus koon morsian ilmoittautuu... Häihin on vielä hyvästi aikaa, ja olen päättänyt mennä liikkeeseen asti, vuoden päästä ensimmäisen kerran. mutta en ole malttanut olla netistä katselematta...

Nyt olen siis katsellut läpi jo varmaan satoja (ellei jopa tuhansia) hääpuvun kuvia, ja pää on sekaisin. Olisi niin paljon helpompaa kun olisi jossain lista puvuista (mallistoista) joita saa isommassakin koossa, kun valinnanvaraa on muutenkin paljon, niin tympäsee katella turhaan läpi niitä pukuja joissa ei sitten niitä kokoja ole. Toisaalta haluan nähdä kaikki vaihtoehdot, että tulee sitten varmasti valittua se THE PUKU.

 

Oulun seudulla kun vaikutan, olen päättänyt että puvun pitää löytyä tämän alueen liikkeistä, ja olenkin heillä myynnissä olevia mallistoja yrittänyt selata (mutta aina ei ainakaan mallista voi päätellä onko kyseessä + mallisto, niin hoikkasia ovat + mallitkin) Muutamaan Morileen pukuun olen ihastunut, mutta onko kellään tietoa onko seuraavissa isoja kokoja Aire Barcelona, Pronovias, Alma novia, Rosa clara, Atelier diagonal, MGNY, Luna novias, Diane legrand, Lisa donetti ja Novabella. (tulipas pitkä lista) Ei ole kiva sitten liikkeessä ehdotella pukuja joihin tulee myyjältä täystyrmäys koon vuoksi, lannistuisin varmaan jo kolmannen puvun kohdalla. lisäksi on vielä semmoinenkin ongelma, että ylä ja alaosani ovat aivan eri paria, varsin rintavana yläosa on aina liki kymmenen numeroa alaosaa suurempi, aiheuttaakohan suuriakin ongelmia puvun valinnassa.

 

Koskaan en ole häistä tunnustanut haaveilevani, ja nyt huomaan että jopahan vain pyörii hääasiat jatkuvasti mielessä. Suurimpana asiana on mielessä se, että haluaisin olla kaunis edes yhtenä päivänä elämässä. Laitattaa hiukset, kynnet, meikit..kaikki. jos sais miehen kerrankin haukkomaan happea :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Kiitos linkistä, kuvat olivat todella hyviä. ihan kaikkea tekstiä ei viitsinyt mielessään kääntää, joten paljon meni varmasti ohikin :)

 

Tuossa linkissähän oli mainittu, että mennä sovitukseen sellaisissa alusvaatteissa joita ei häpeä näyttää muille...yksi stressi lisää, mitä ihmettä pitäisi laittaa sovitukseen päälle, normit rintsikka alushousu (maha pullottaen) vai jotain korsettia...ja mitä yleensäkkään laittaa sitte hääpäivänä alle, lähinnä juuri tuo rintavarustus, millä sen saa pysymään kuosissaan vai pitääkö vain valita puku joka peittää kunnon tukevat liivit. alaosahan ei toki ole näkyvissä joten ei niin haittaa mitä siellä on ;)

 

Illalla aion sitten vaihtaa jotain seksikkäämpää päälle (alle), mutta itse häissä haluan lähinnä vain mukavuutta (+ päällepäin pitäis näyttää hyvälle) hääyön "piristyksiä" olen katsellut tuolta ladyshopista, olisiko muita hyviä liikkeitä.

Link to comment
Share on other sites

Olen ajatellut, että laittaisin sovituksiin ne samat (tai samanlaiset) alusvaatteet, jotka meinaan laittaa puvun alle. Eli siis pikkarit, tukisukkikset ja rintaliivit. Olen huomannut, että  rintaliivien malli vaikuttaa aivan valtavasti siihen, miten yläosa asettuu. Henkilökohtaisesti en luota siihen, että olkaimettomat liivit ja olkaimeton puku riittäisivät antamaan tarvittavaa tukea minulle.  Olen kuvista huomannut, että joillain isorintaisilla on painovoima voittanut ja puvun yläosa ikäänkuin romahtanut. Riippunee paljon rintojen mallista ja koosta, millaista tukea tarvitsee. 

 

 

Alusvaatteideen osalta mulle on tärkeintä, että ne tuntuu hyvälle hääpäivänä. Eivät kiristä eivätkä purista,mutta antavat tarvittavan tuen. Äkkiäkös sitä vaihtaa jotain seksikkäämpää yöllä päälle, jos sille tuntuu :P

Link to comment
Share on other sites

ikisinkku: ainakin MoriLee, Provonias (kuvia tässä), Allure tekevät plus-koon pukuja. Lisa Donettin sivuilla lukee pukujen alla Sizes: from 32 to 64. Noiden lähinnä espanjalaisten merkkien sivuilla ei ollut ainakaan helposti löydettävissä plusmallistosta tietoa.

 

Eihän sitä pukua ole pakko ehdottaa merkillä, vaan kertoo/näyttää kuvia, minkä tyylistä etsii :)

 

Roz La Kelin plusmallistolla on myös plusmallit :)

Tässä linkissä on myös vinkkejä sovitukseen.

Link to comment
Share on other sites

joissakin puvuissa on jopa 10kk toimitusaika ja muutoksiin tarvii varata ainakin 2kk eli mun mielestä tarvis olla puku selvillä vuotta ennen häitä. Tai siis ainakin se, että minkä puvun haluaa. Itse lähdin etsimään 10kk ennen ja monessa liikkeessä ne oli ihan et apuuva tulee kiire :D eipä onneks tullut, kun löysin puvun suoraan liikeestä niin ei tarvinnut tilata.

Link to comment
Share on other sites

 Mä sovitin ekaa pukua juuri joulun 2013 jälkeen välipäivinä, eli reilua vuotta ennen häitä. Mulle on kyllä sanottu kaikissa paikoissa, että olen ihan hyvissä ajoin liikkeellä ja että ehtisin vielä jatkaa etsintää myöhemminkin keväällä.

Muokattu: , käyttäjä: Hirilore
Link to comment
Share on other sites

Kiitos Hirilore, ehdin jo säihkähtää b-erttan viestin jälkeen :D Meillä häät noin vuoden päästä ja ei ole vielä käynyt mielessäkään, että menisin pukuja sovittelemaan... Noh, olen muutenkin pitänyt ensisijaisena vaihtoehtona teetätystä. Tosin, nyt kun olen pukuihin perehtynyt enemmän, niin olen alkanut miettimään sitä, että tehdasvalmisteisissa hääpuvuissa on varmaankin paremmat tukirakenteet, kuin teetätetyssä. Tarkoitus on hiukan laihtua ennen häitä, mutta varmasti sitä kurottavaa löytyy edelleen :D 

 

Odotan, josko tässä kevään mittaan tulisi käyntiä Helsinkiin tai Tampereelle, niin voisin käydä sovittelemassa. Täällä kotopuolessa tympäsee lähteä, sillä tiedä, että saisin sovitettavaksi vain yhden tai kaksi pukua...

 

Olen seurannut aktiivisesti nettikirppareita. Olen valmis ostamaan käytetyn puvun, mikäli sopiva löytyy :) Oman ostoilmoituksenkin pistin hetken mielijohteessa, mutta koin sen tarjousten torjumisen turhan raskaaksi. Hääpuvun täytyy kuitenkin olla SE puku, joten olen aika tarkka sen suhteen...

Link to comment
Share on other sites

Täällä myös pullukka, joka juuri pari viikkoa sitten tilasi itselleen hääpuvun. :) Tilaus kestää 6 kk ja kun häät ovat vasta lokakuussa, siihen jää hyvin aikaa vielä korjauksille.

 

Mä suosittelen rohkeesti vaan ottamaan yhteyttä liikkeisiin ja kysymään löytyykö pukuja sovitettavaksi omassa koossa. Sovittaminen on tosi tärkeetä! Mä luulin, että haluan tosi pelkistetyn ja yksinkertaisen puvun, mutta toisin kävi. Mun puvussa on jos jonkinlaista laskosta, kirjailua ja pitsiä... Ei sitä vaan voi tietää etukäteen, ku tällasia pukuja ei oo ennen laittanut päälleen!

 

Täytyy sen verran sanoa tosta Tampereen Morsiusgalleriasta, että siellä oli kyllä tosi paljon isompia pukuja ja tosi isoissa koissa (myös mun 54/56), mutta kun mallit oli kaikki samanlaisia ja just mun kropalle ihan vääriä... Mä olen päärynävartaloinen ja mun ongelma-alue on alavatsa ja lantio. Koon 56 puvut ei vaan menneet mun päälle ollenkaan, kun kaikki Morsiusgallerian isot puvut tuli vartalonmyötäsenä lantiolle asti. Siinä meinas tulla itku...

 

Mutta eipä ois tarvinnu mennä merta edemmäs kalaan. Turun Sydänkävyssä oli monen merkin pukuja myös isoissa koissa. Otin yhteyttä etukäteen ja kun saavuin liikkeeseen, myyjä oli myös ottanut mulle sopivat puvut esille valmiiksi. Kaikki puvut meni päälle! Mä olin ihan onnessani ja näin oikeasti miltä erityyliset puvut näytti mun päällä. Jo tolla ekalla kerralla sovitin mun tulevaa hääpukua, mutta halusin vielä tutkailla pukuja muista liikkeistä, esim. Tampereelta.

 

Vielä voisin mainita pari ikävämpää kokemusta. Vaikka olin kertonut kokoni jo etukäteen, mut silti houkuteltiin Zazabellaan ja Fiancéehen pukuja sovittamaan. Yksikään puku ei menny kunnolla (jos ollenkaan) mun päälle, kun suurimmat puvut liikkeessä olivat kokoa 46... Ei mun mielestä voi olettaa, että 10 kokoa liian pieni puku on sovituskelponen. Tuli vähän huijattu olo, vaikka Fiancéessa oltiinkin tosi ystävällisiä ja annettiin vinkkiä siitä mikä mulle sopii. Zazabellasta mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa... Myyjä mm. meni välillä toisen asiakkaan luo, vaikka olin varannu ihan ajan itelleni.

 

Koitan tässä sanoa, että älkää plussa-morsiamet lannistuko! Kyllä se unelmien puku löytyy, kun jaksaa etsiä ja pitää avoimen mielen. :) Kannattaa sovittaa erityylisiä, kun ei sitä istuvuutta nää netistä.

Link to comment
Share on other sites

Nyt sitten asiaa sulateltuani, päätin unohtaa dieetit ja sen että puvun pitäisi löytyä täältä alueelta, ja aion myös lähteä sovittelemaan jo kesällä tai alkusyksyllä...osa syy siihen miksi halusin sovittaa vasta puolivuotta ennen häitä, oli se että halusin tietyn määrän kiloja pois(olisi ollut liki vuosi aikaa laihduttaa). kesälomareissunhan voi kätevästi suunnitella juurikin vaikka turun suunnalle ;)  ja viimesiin sovituksiin pääse kyllä junalla jos se oikea löytyy sieltä.

 

mutta ihan tosi paljo hirvittää lähteä sovittelemaan, ahdistaa, pelottaa ja surettaa, en kuitenkaan löydä semmoista kuin haluaisin, tai sitten näytän vain valaalta kaikissa (en todellakaan ole sinut kurvieni kanssa)

Link to comment
Share on other sites

ikisinkku, jos se yhtään helpottaa sun oloa, niin muakin ahdisti aivan järkyttävästi ennen ekoja sovituskertoja. Mä olin jotenkin kehittänyt itselleni fiksaation siitä, kuinka mut suurinpiirtein nauretaan pois kaupasta, ja niin edelleen. Kuitenkin mun kokemukset kaikissa liikkeissä (missä oon käynyt) on ollut palvelun osalta vähintäänkin asiallista tasoa. Missään ei olla naurettu tai kommentoitu ilkeästi. Mä tosin päätin jo ennen ensimmäistä sovituskertaa, että minähän en ilkeyksiä kuuntele, mutta kertaakaan ei ole tarvinnut antaa takaisin samalla mitalla.

Link to comment
Share on other sites

ikisinkku, kannattaa ottaa yhteyttä liikkeisiin etukäteen ja siinä samalla kertoa jo sun koko (rehellisesti) ja kysyä onko pukuja, joita voisi sovittaa. Jos on hyvä palvelu, vastaavat myös rehellisesti eivätkä koita vaan saada sua liikkeeseen sovittamaan liian pieniä pukuja (se ei todellakaan oo mieltä ylentävää puuhaa...). Mutta jos sopivia löytyy, tulee sovituksesta hyvä kokemus. Niistä puvuista se on kiinni. Turha vaivautua liikkeeseen, jossa puvut on 10 kokoo liian pieniä. Siitä tulee vaan paha mieli.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kiitos kannustuksesta. taidan todellakin varoittaa koostani jo etukäteen (miksihän se ei käynyt itsellä mielessä)

 

sitäkun on kuitenkin pienen ikänsä haaveillut siitä, että on häissään tyrmäävän kaunis, mies suurinpiirtein haukkoo henkeä alttarilla eikä millään malttaisi odottaa hääyötä, tietenkin hän kuiskaa alttarilla korvaan jotain pikkutuhmaa... :girl_wink:  ei olisi pitänyt liikaa haaveilla

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mitenkäs muilla on edennyt pukujen kanssa? Mä oon vielä ihan lähtökuopissani :D Jänskättää ihan hirveästi, sillä huomenna päättyy eräs kilpailu, josta saatan saada 1000€ hääpuvun ostoon. 95% ongelmista häviäisi sen voiton myötä.

 

Alunperin mietin kovasti teetätystä tai vanhan juhlapuvun muokkauttamista, mutta  nyt olen kallistunut siihen suuntaan, että valmispuvut antaisiat paremman tuen ja niillä saa paremmin kurvit kohdilleen. Olen alkanut tutkailla pukuja ja alan olla entistä vakuuttuneempi siitä, että meidän täytyy kesällä käydä Tampereella Morsiusgalleriassa. Siitä on puhuttu niin monessa paikassa hyvää :)

 

Harmittaa vähän, etten pysty tukemaan paikallista pienyrittäjyyttä ostamalla kotikaupungin liikkeestä... Mut minkäs teen jos yrittäjä on (ymmärrettävistä syistä) keskittynyt myymään vain pienempiä kokoja ja mulle ei löydy edes sovituspukuja. Täytyy tässä joku päivä käydä tsekkaamassa tilanne uudestaan, sillä toinen liikkeistä on muuttanut uusiin tiloihin. Pieni toivonkipinä on siitä, että olisivat samalla hiukan laajentaneet valikoimaa :)

Link to comment
Share on other sites

Minulla on jo puku ensi vuoden toukohäitä varten, ostin kerran käytettynä fb-kirppikseltä. Puku on prinsessamallinen, olkaimeton sydämenmallisella yläosalla. Edellinen omistaja oli vielä teettänyt irroitettavan pitsiolkaimen, jos puku tuntuu liian avonaiselta. Sovituksessa mulla oli aivan vääränlaiset arkirintsikat ja vaikka pukua saa nyöreillä kiristettyä melkoisen paljon jäi sellainen olo, ettei tää yläosa nyt ehkä oikein istu, näytti siis ihan hyvältä, mutta ei tuntunut siltä. Puku oli kuitenkin muutoin kaikinpuolin sellainen mitä olin miettinyt ja edullinenkin vielä, niin ostin sen pois sillä ajatuksella, että mulla on vuosi aikaa miettiä yläosan istuvuusongelmaa. Kun olette menneet ostamaan hääpuvun alle alusvaatteita, oletteko ottaneet mukaan kuvan puvusta, jotta alusvaateliikkeen myyjät osaisivat auttaa, vai oletteko selvinneet omin päin esimerkiksi nettikaupasta ostamalla? En oikeastaan koskaan käytä olkaimettomia toppeja/mekkoja, joten en oikein tiedä edes, että mitä olkaimettomia vaihtoehtoja markkinoilla on saatavilla.

Link to comment
Share on other sites

Mä teen niin, että hommaan ensin ne liivit. Isorintaisella liivit vaikuttavat todella paljon siihen, miten puhu asettuu. Eivät ne alusvaateliikkeen myyjät osaa kuvan perusteella sanoa, miten mitkäkin liivit istuu tietyn mekon kanssa. Mulla on ollut useampia juhlamekkoja ja ne kaikki ovat vaatineet omanlaisensa liivit alleen. Toisissa puvuissa leikkaukset on tehty pyöreille tisseille ja toisissa sellaisille hiukan törröttäville, eli niissä on sellainen aika selkeä muotoleikkaus tissien kohdalla johon rinnan korkeimman (?) kohdan täytyy asettua.. Vaikea selittää :D  

 

Jos mekko on jo hommattuna, niin kannatta kysäistä liikkeestä avokauppaa/palautusoikeutta. Voit testata sitten kotosalla, että mitkä liivit sopii parhaiten. Niin siis JOS on niin hyvä tuuri, että sitä omaa kokoa löytyy ihan siinä määrin, että on vara mistä valita. Tähän väliin voisin avautua taas yhdestä "palvelu"-kokemuksesta eräässä Helsinkiläisessä alusvaateliikkeessä, mutta annanpa olla...  Lopputulema on, että tilaan liivini edelleen netistä. Sieltä kun saa sellaisia, "joita ei valmisteta". Eli siis ihan tavallisia, ohuelti topattuja liivejä koossa 36GG. Huomasin ilokseni, että Sokkarilla on nykyään kokoja 80GG/H asti. Mulle ne ovat vielä aavistuksen nafteja, mutta tuovat varmasti ilon monelle muulle.

 

Mä muuten olin todella pitkään vakuuttunut siitä, että mun puvussa täytyy olla olkaimet. Nyt jos kuitenkin käy niin, että saan 1000€ "ylimääräistä" rahaa puvun hankintaan eräästä kisasta, niin siinä tapauksessa mulla on vara hommata sellainen puku, jossa on jo itsessään reilusti tukea. Silloin voin harkita uhmaavani painovoimaa ja laittavani olkaimettomat liivit. 

 

Nettikaupoista voin suositella Bravissimoa. Olen viimeaikoina tehnyt niin, että olen kerralla tilannut useammat liivit ja palauttanut "ylimääräiset". Kotona olen kaikessa rauhassa saanut testata, että mikä malli ja koko istuu parhaiten. Vaihdot ja palautukset ovat onnistuneet ongelmitta, vaikka liike sijaitseekin Briteissä asti.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...