Jump to content
Naimisiin.info

Valkoinen, ivory, norsunluu, kerma...argh!


Happily ever after

Recommended Posts

Ostin itselleni morsiuspuvun jonka väri on ivory, ihan sillä että se puki minua paremmin kuin puhtaan valkoinen. Tästä tein päätöksen, etteivät valkoiset pöytäliinatkaan saa olla aivan vitivalkoisia, ettei puku näytä keltaiselta/likaiselta. Ja sitten servetit, ja menukolmioiden pohjaväri ja... Huomanette jutun juonen? :girl_mad:

 

Haluaisin juhlatilaamme mahdollisimman paljon valkoista. Se on itsesään jo melko valkoinen (seinät ja katto) ja valoisa, joten mielelläni korostaisin tätä puolta. Ottaisin sitten vain tehosteeksi vähän fuksiaa, hopeaa ja kristalleja.

Voiko erisävyisiä valkoisia sekoittaa? Onko parempi ottaa ivoryn rinnalle puhdasta valkeaa kuin yrittää etsiä muita "ei ihan niin puhtaita" -valkoisia? Varsinkin, kun jossakin pari vuotta vanhassa häälehdessä sanottiin, että ivorystäkin on eri sävyjä! (Siis häh? Kuinka sävyllä voi olla sävyjä? :blink: )

 

Olen lopulta päätynyt tässä umpisolmussani niin pitkälle, että aloin epäillä käykö ivoryn pukuni kanssa hopeiset korut (jotka minulla olisi omasta takaa) vai vaihdanko kultaiseen? (No joo, tässä asiassa olen päätynyt tulokseen, että viimekerran näin pukuni lämpänkellertävässä valossa. Ehkä se oikeasti ei ole ihan niin keltainen kuitenkaan...Valkoinen se ainakin kaupassa vielä oli!).

 

Auttakaa siis arvon naikkaritoverit epätoivon hetkellä. Onko muilla ollut "Valkoisia ongelmia"? Miten olette ne ratkaisseet? Olenko vain ihan höperö näissä kuvitelmissani ja ongelmaa ei oikeasti olekaan? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olen paininut samojen asioiden kanssa, olen kovin tarkka näiden sävyerojen kanssa joka asiassa! :P Lopulta päädyin ostamaan juhlapaikan koristukseksikin puhtaanvalkoista tylliä sekä luonnonvalkoista/ivorya pitsikangasta, ja yritän tahallaan niitä pistää sekaisin ympäriinsä, ja toivon sen näyttävän vieraiden silmiin tarkoituksenmukaiselta valinnalta. Mielestäni siis voi hyvin sekoittaa, näyttäis oikeastaan tuovan pienenpientä eloakin tuohon seinien koristeluun! Sitä puolestaan silmäni ei sallinut, että olisin pistänyt ivoryn pukuni kanssa puhtaanvalkoisen boleron.. Ihan hyvin voi pistää hopeakoruja ivorynkin kanssa, ja sopii varmasti tosi hyvin tohon sun teemaan :) 

Link to comment
Share on other sites

Kiva kuulla, etten ole ainoa asian kanssa painiva. Huntu onneksi ostettiin samasta kaupasta kuin puku, joten ne ovat samanväriset.

 

Sen verran tilanne helpotti, että pääsin pukuani sovittamaan (kyllä se valkoinen on, eikä keltainen) ja suunnittelemani korut sopivat siihen hyvin. (Tässä vaiheessa tuli tyytyväinen huokaus sekä morsiammelta, joka on niin kovin toivonut voivansa kantaa hääpäivänään tätä sulhasen ostamaa korua, että sulhaselta sillä budjetti ei olisi tykännyt koruostoksista).

 

Ehkä lähdemme nyt sille linjalle että morsiustytöt puetaan joko ivoryyn tai pinkkiin ja juhlatilan somistuksessa saa sitten olla ihan puhdastakin valkoista. Tuskin ne enää hääpäivänä häiritsee (eihän?). Se voi tosiaan olla ihan kivankin näköistä, että on vähän sävyeroja.

Link to comment
Share on other sites

Mä koin ahaa-elämyksen taannoin kun tajusin, ettei kukaan muu oikeasti kiinnitä huomiota mun kaitaliinoihin (siis että onko ne harvempaa vai tiheämpää kuitusilkkiä vai pelkkää kuitukangasta) kuin minä itse. Plus että kuitukangas maksoi 2 €/10 m ja kuitusilkki 80 €/25 m.

En oikeasti jaksa uskoa, että vieraasi kiinnitävät huomiota servetin valkoiseen sävyyn ja varsinkaan tule siitä mainitsemaan! Ja pirteät värit seassa vievät luonnollisesti enemmän huomiota kuin valkoisen sävyt.

OT, tuo ivoryn eri sävyt oli mullekin uus juttu...

Muokattu: , käyttäjä: manaljah
Link to comment
Share on other sites

Anttilasta. 40 cm x 10 m ja hinta tosiaan 2 €/rulla (ostin 12 rullaa............. ihan varmuuden vuoksi  :ph34r:). Tumman liilan lisäksi siellä oli limenvihreää, vaaleankeltaista ja muistakseni pinkkiä.

Link to comment
Share on other sites

Olet kyllä tehnyt huiman löydön! Pitääpä käydä tsekkaamassa paikallinen Anttila.

Muokattu: , käyttäjä: Svea
Link to comment
Share on other sites

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/98977-haeaet-maaliskuussa-vaerit-hakusessa/ Tätä etsiskelin sulle jo aiemmin, mutta en löytäny. Tänään löysin vahingossa ja oli pakko linkittää vaikka ehkä asiassa oletkin jo päässyte eteenpäin.. Hannis 156:lla mun mielestä tosi nätti somistus näissä kuvissa ja teemavärinä ollut pelkästään valkoinen ja sen eri sävyt!

Link to comment
Share on other sites

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/98977-haeaet-maaliskuussa-vaerit-hakusessa/ Tätä etsiskelin sulle jo aiemmin, mutta en löytäny. Tänään löysin vahingossa ja oli pakko linkittää vaikka ehkä asiassa oletkin jo päässyte eteenpäin.. Hannis 156:lla mun mielestä tosi nätti somistus näissä kuvissa ja teemavärinä ollut pelkästään valkoinen ja sen eri sävyt!

 

Kiitoksia! Asiassa on tosiaan jo päästy eteenpäin, mutta nuo kuvat oli kyllä kiva nähdä. Hyvin siis istuvat yhteen erisävyiset valkoiset, varsinkin kun ovat eri materiaaleja.

 

Jospa sitä voisi taas olla hetken murehtimatta pikkuasioita.  :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sävyssä on tosiaan eri sävyjä, tämän olen saanyt huomata itsekin. 

Hääpukuni on ivory, samoin bolero ja huntu. Käytän siis joko huntua tai boleroa, en molempia, en vaan ole vielä osannut päättää kumpi. :)

Kun hääpuku ja bolero on vierekkäin, niin bolero on selvästi keltainen. Kun puku ja huntu on vierekkäin, on huntu keltainen. Kun huntu ja bolero on vierekkäin on bolero keltainen, mutta huntu näyttää valkoiselta...... Nyt olen miettinyt että onko tuo ivory vain joku "ei-valkoinen", koska kahta samansävyistä ivorya ei tunnu löytyvän....... :girl_cray2: 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Sävyssä on tosiaan eri sävyjä, tämän olen saanyt huomata itsekin. 

Hääpukuni on ivory, samoin bolero ja huntu. Käytän siis joko huntua tai boleroa, en molempia, en vaan ole vielä osannut päättää kumpi. :)

Kun hääpuku ja bolero on vierekkäin, niin bolero on selvästi keltainen. Kun puku ja huntu on vierekkäin, on huntu keltainen. Kun huntu ja bolero on vierekkäin on bolero keltainen, mutta huntu näyttää valkoiselta...... Nyt olen miettinyt että onko tuo ivory vain joku "ei-valkoinen", koska kahta samansävyistä ivorya ei tunnu löytyvän....... :girl_cray2: 

 

Eihän sille mitään standardia ole, että millainen se ivory on. Lähinnä sillä tarkoitetaan juurikin ei-kirkkaanvalkoista, eli hieman norsunluun väristä. Keltaisemman sävyn ymmärtäisin itse sitten jo kerman sävyisenä. Tuo ivoryn sävy vaihtelee todella paljon a) valmistajasta riippuen ja B) erilaisten materiaalien välillä. Voi olla kyse ihan pelkästään kiillon erosta, mikä tuo sitten toiseen sitä keltaisuutta enemmän. Saman valmistajan tafti ja satiini voivat olla esimerkiksi täysin erivärisiä, vaikka molempien lapussa lukeekin ivory.

 

Ja mitä tulee siihen, ettei kahta samansävyistä ivoryä löydy, niin aivan varmasti löytyy, mutta sen kanssa täytyy olla tarkkana. Puku tai kangastilkku kannattaa olla mukana verrokkina, jos sitä pitää lähtökohtana ja värien samankaltaisuutta kannattaa tarkastella sekä keinovalossa että luonnonvalossa, jos siihen on mahdollisuus. Ei siihen pelkkään hintalapun värimääritelmään kannata tässä asiassa luottaa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...